Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

CLIP ocena parametrów pracy silnika pod kątem TURBO


sturfan
Zarejestrowani

op Witam, w jaki sposób można ocenić pracę turbiny przy pomocy CLIP-a? Chodzi dokładniej o interpretację parametrów pracy silnika pod kątem uszkodzenia turbo. Dodam, że niedawno miałem wymienione pierścienie, po naprawie samochód dymi na biało z rury, puszcza opary/spaliny z korka wlewu oleju (odma i zawór odmy nowe), bierze też olej.

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Clip pokazuje ciśnienie turbo zalecane i zastane.
Stan turbiny musisz ocenić dobierając się do niej fizycznie.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
diabel
Zarejestrowani

Koledze chyba chodziło o jakąś dynamiczną próbę i porównanie logów zmierzonych z wzorcowymi

Kocham Reanult, bo montowali czujnik światła, deszczu i hands free w czasach gdy Volkswagen schodził z drzew, a Opel po 100 latach produkcji uczył się zabezpieczeń antykorozyjnych.

Diabelski Grand Scenic [SII PHI] Luxe Privilege 2.0T [F4R 776]
Odpowiedz
sturfan
Zarejestrowani

op Turbina wg. mechanika była w porządku, sprawdzał organoleptycznie "luzy". Gdzie można znaleźć jakąś tabelę, poradnik, manual pomocny w interpretacji wyników pomiarów? W załączniku screen.

Załączone pliki

Miniatury
   

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-09-2016, 08:28 przez sturfan.)

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Masz ciśnienie doładowania i zalecane ciśnienie doładowania. Porównuj te parametry. Niepotrzebne Ci żadne tabelki

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
sturfan
Zarejestrowani

op
(15-09-2016, 08:32)Oktawiusz napisał(a): Masz ciśnienie doładowania i zalecane ciśnienie doładowania. Porównuj te parametry. Niepotrzebne Ci żadne tabelki

Zerknij na screen, jest tam różnica ok 40mbar, czy mieści się ona w "normie"? A jeśli nie, to o czym ta różnica świadczy?

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Tak, to żadne odstępstwo. Martw się jak będzie różnicy 200mbar

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(15-09-2016, 07:35)sturfan napisał(a): Dodam, że niedawno miałem wymienione pierścienie, po naprawie samochód dymi na biało z rury, puszcza opary/spaliny z korka wlewu oleju (odma i zawór odmy nowe), bierze też olej
jak tak się zachowuje auto po naprawie, to ja dziękuje za jakąś naprawę Biggrin

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Zróbcie mu próbę olejową. CLIPem tu wiele nie sprawdzisz.

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
sturfan
Zarejestrowani

op
(15-09-2016, 09:16)Oktawiusz napisał(a): Zróbcie mu próbę olejową. CLIPem tu wiele nie sprawdzisz.

Mechanik mówił, że z 1000 km trzeba przejechać żeby się pierścienie dotarły. Ściema?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości