CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA
Z tyłu termostatu.
Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo
O który czujnik dokładniej Ci chodzi, z tego co pamiętam są dwa, jeden z termostat pokazuje temp na desce, drugi daje info do kompa.
Koledzy jeśli się mylę proszę mnie poprawić Wysłane z kolorowego kalkulatora
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM /// Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Jeśli mówimy o czujniku z 1 posta to są 4 piny - 2 termistory wewnątrz czujnika. Jeśli z konektora 2 kable to ok, jeden sygnał.
Czujnik w silnikach benzynowych jest dwuobwodowy, 3 kable. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-10-2020, 09:32 przez Przemek7.) (19-10-2020, 09:32)Przemek7 napisał(a): Czujnik w silnikach benzynowych jest dwuobwodowy, 3 kable.Może nie tyle trzy kable co trzy piny a kable tylko dwa połączone tylko ze sterownikiem silnika. Cały czas piszemy o SC II gdzie jest sieć CAN i licznik nie ma podłączenia do wskazań czujnika temperatury, podobnie wentylator. Wszystkie dane o temperaturze wody zbiera tylko sterownik silnika, niezależnie czy to benzyna czy olej napędowy. I to on steruje wskazaniem na liczniku i poleca modułowi UPC zasilić wentylator. Całkiem odmienna sprawa była w SC I ph II gdzie były stosowane te same czujniki ale wykorzystywane były wszystkie piny, licznik był analogowy i brał sygnał z czujnika temperatury. Nie znalazłem schematu w dowolnym SC II by z czujnika temperatury wychodziło więcej niż dwa kable i prowadziły w inne miejsce niż sterownik silnika. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości