Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Check engine


salart
Zarejestrowani

op Dobry wieczór.

Od pół roku mam problem z wyświetlaniem się błędu check engine na  desce rozdzielczej.

1. Oczywiście pierwsze co zrobiłem to został wymieniony czujnik wałka rozrządu - niestety po wykasowaniu błędów i po kilku jazdach kod znowu się pojawił.
2. Wymieniłem akumulator na nowy - rzeczywiście okazało się, że stary mocno nie domagał a ponadto miał nieporządek w kablach
3. Zostały uporządkowane kable przy akumulatorze.

Niestety w żadnym wypadku błąd nie zniknął (wykluczając sytuację, gdy kasuje się błędy, ale po mniej więcej 4 jazdach znowu się wyświetla).

Dodam jeszcze, że auto odpala i działa normalnie (wydaje mi się,  że nawet tyle samo pali). Żadnych szarpnięć ani nierówności w obrotach.

W załączniku przesyłam screena z komputera mechanika - wynika z niego, że coś nie tak z regulacją wałka rozrządu. Ale czy to możliwe, że byłby taki błąd a samochód działałby normalnie?
Czy miał ktoś z Państwa taki błąd?

   

Mam nadzieję, że to nie jakaś poważna sprawa.

pozdrawiam

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Rozrząd wg mnie do sprawdzenia. Możliwe, że koło zmiennych faz źle założone lub uszkodzone.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
W/gnie jest to problem z elektrozaworem KZFR
W tym silniku to dosyc czesta przypadłość

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-05-2021, 20:58 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
salart
Zarejestrowani

op
(14-05-2021, 20:57)pio555 napisał(a): W/gnie jest to problem z elektrozaworem KZFR
W tym silniku to dosyc czesta przypadłość

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


Wtedy tylko wymiana wchodzi w grę?
Można z tym jeździć?

Szczerze mówiąc mam nadzieję, że to tylko jakiś przerwany kabelek ;-)

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

(14-05-2021, 21:37)salart napisał(a):
(14-05-2021, 20:57)pio555 napisał(a): W/gnie jest to problem z elektrozaworem KZFR
W tym silniku to dosyc czesta przypadłość

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka


Wtedy tylko wymiana wchodzi w grę?
Można z tym jeździć?

Szczerze mówiąc mam nadzieję, że to tylko jakiś przerwany kabelek ;-)


Uszkodzony zawór nie KZFR, poszukaj tematu nie dalej jak wczoraj było


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
krzysztofk
Zarejestrowani

o, CDiF 3.Też takiego używamy.
Na początek zawór KZFR do czyszczenia.

Scenic II ph II 2007 1,9dCi 131KM 
Diagnostyka komputerowa, mechanika, blacharstwo, lakiernictwo


Odpowiedz
salart
Zarejestrowani

op Witam, rozumiem, że najpierw odpiąć wtyczkę i sprawdzić jak jeździ?
Jeśli będzie zmiana w mocy i zachowaniu się silnika to rozumiem, że elektrozawór jest uszkodzony?

pozdrawiam,
Krzysztof

Odpowiedz
salart
Zarejestrowani

op Witam, czy można mi podpowiedzieć jak wypiąć tą wtyczkę? Nie chcę niczego urwać a siedzi dosyć mocno....

Odpowiedz
salart
Zarejestrowani

op Dzień dobry.

Wtyczka odpięta, ale auto bez wtyczki zachowuje się identycznie. Jedynie co się zmieniło to doszedł kolejny błąd na desce rozdzielczej. Oprócz Check emission jest także Check injection.

PS. W tytule mojego posta jest błąd: pierwotny błąd który się wyświetlił to oczywiście check emission a nie check engine.

Odpowiedz
pawlosio
Zarejestrowani

Witam. Po wymianie upg wywala mi dwa błędy...potrzebuje kogoś z Łódź z clip..
Jest ktoś moze

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości