Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Chip 2.0 dCi. Turbo po rozgrzaniu przeładowuje.


Ghostman
Zarejestrowani

op Post @ knapers85 uświadomił mnie tylko, że scenic nie nadaje się do chipa bez robienia części. Moja wersja początkowo miała 180km przy 3500obr/min. Po dłuższej jeździe na trasie i mocniejszym depnięciu w okolicach 2800obr/min wywalał błąd P0234. Pan Miras zmniejszył do 170km przy 3300obr/min, ale po dłuższej jeździe za 4 depnięciem znów mi przeładował. Szczerze mówiąc to nie wiem czy chcę się z tym dalej bawić. Byłem już 2 razy na poprawce, znów zmniejszymy, a ja wybiorę się np. do niemiec i po 200km ciśnięcia on mi znów pokaże, że przeładowuje.
Po zwykłym rozgrzaniu silnika to się nie dzieje, ale jak jadę około 1h ponad 120km/h i mam komplet pasażerów i bagażu, lekko pod górkę, wyprzedzanie tira od 100km/h redukcja i od razu pyk, albo na następnym biegu. "Skontroluj układ wydechowy, skontroluj wtrysk, skontroluj tempomat". Nie mam dużego przebiegu, żeby jakakolwiek dyskusja o usterce turbo miała sens, a przed chipem tak jeździłem i nie było tematu. Oczywiście zbierał się dużo słabiej.

Czy ktoś kto w ten sposób eksploatuje swojego szczeniaka po czipie 2.0dCi może potwierdzić lub zaprzeczyć?

Kod:
P0234
Raw code: 0234
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Potwierdzona
OBDII: Turbocharger (TC), engine boost condition - limit exceeded

============2==============
P2263(21)
Raw code: 226321
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem

============3==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System

============4==============
P2263(21)
Raw code: 226321
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Oczekująca, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu, Wskaźnik ostrzegawczy (wymagany)
OBDII: Turbocharger (TC) boost pressure/supercharger (SC) boost pressure - performance problem
Odometer: 61726 km
============5==============
P1525(F3)
Raw code: 1525F3
ECU: Jednostka sterująca silnika
Status: Test się nie powiódł, Test nie powiódł się w bieżącym cyklu jazdy, Potwierdzona, Test nie powiódł się od ostatniego resetowania błędu
OBDII: Air Bypass Valve System
Odometer: 61726 km

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-12-2022, 17:34 przez Ghostman.)

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Napisz gdzie to robiłeś żeby nikt więcej tego błędu nie popełnił.

Prawidłowo zrobiony chip nic nie przeładowuje, zwykle podnosi moment na niższych obrotach i trochę moc.

Jedź kolejny raz na poprawkę albo każ wrócić do serii. Mają hamownię, pokaż jakieś wykresy z hamowni przed i po.

Może zawór upustowy w dolot trzeba zamontować bo ładuje do granicy zadziałania zabezpieczenia.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-12-2022, 18:01 przez wojteks.)

Odpowiedz
Ghostman
Zarejestrowani

op Pierwsza mapa 400nm/180km - przeładowywała po dłuższej jeździe. Od razu przy 2800obr/min.
Czerwony to oryginał, niebieski to czip.
[Obrazek: DSCPDC-0000-BURST20220928094010368.jpg]


Potem była korekta jakiegoś źle obliczonego ciśnienia atmosferycznego i złych wartości, ale parametry bez mian. Przeładowywało przy 3300obr/min. Nie od razu po redukcji tylko na następnym biegu.

Kolejna poprawka to 170km i 400nm. Czerwona linia to błędny pomiar, bo 4 bieg wskoczył.
[Obrazek: DSC-0029.jpg]
Jak pisałem wcześniej przeładowało mi za 4. podejściem w ostrzejszym przyspieszeniu na odcinku 20km przy 3000obr/min. Redukcja była ok, a potem wszedł następny bieg i przeładowanie.

Czip jest w VAG tune Oborniki Śląskie, ale to jest miejsce gdzie sporo osób z laguna forum polecało robić czipa.

Odpowiedz
wojteks
Zarejestrowani

Zobacz wykresy tutaj https://www.kreatormocy.pl/katalog/renau...ci-150-km/

Nie działam w tej branży, nie masz jakiegoś problemu ze zmienną geometrią lub jej sterowaniem?

(13-12-2022, 19:11)Ghostman napisał(a): ale to jest miejsce gdzie sporo osób z laguna forum polecało robić czipa.
No to szukaj problemu w silniku i jego osprzęcie.

Odpowiedz
Ghostman
Zarejestrowani

op Dałem sobie spokój z chiptuningiem. Moje auto w automacie nie chce więcej niż producent przewidział, bez roboty w częściach. Zmniejszaliśmy u tunera i było coraz lepiej, ale finalnie dotarliśmy do fabrycznych ustawień. Wgraliśmy wersję oryginalną, dostałem zwrot i na tym kończę swój chiptuning.
Nawet przy mocy 170km różnica jest spora, ale długa jazda i ostrzejsze dociśnięcie zawsze kończyło się przeładowaniem. Po powrocie do oryginału nie ma tematu.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości