Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ciężko działający lewarek


bartekst17
Zarejestrowani

op Problem dotyczy ciężko działającego lewarka skrzyni biegów.

Po zbiciu biegu lewarek nie wraca do srodkowej pozycji, tylko ręcznie przy użyciu siły trzeba trafiać w odpowiedni bieg.

Jeśli ktoś przerabiał temat i dysponuje np. fotkami jak rozebrać mieszek i jaka jest zasada działania mechanizmu, to będę wdzięczny za podpowiedzi.

Wysłane z mojego SM-G928C przy użyciu Tapatalka
pio555 napisał 12-05-2016, 20:13:
patrz gdzie zakładasz nowy watek to nie ta tematyka

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Kolego problem jest w wybieraku na skrzyni biegów. Dostęp niech ch... strzeli. Ja z tym walczę jak się robi ciepło 15 stopni w wzwyż to badziewie klinuje się. Ja się z tym na trochę uporałem po wyjęciu skrzyni przy okazji dwumasy. Też myślałem, że to koszyk biegów, linki itp. Teraz to dziadostwo powróciło pomimo nowych linek. Na górze skrzyni jest wybierak do którego zaczepione są linki biegów jak zdejmiesz podstawę akumulatora to doskonale to widać ale ciężko naprawić gdyż znajduję się tam okrągła podkładka zaciskowa taka sprężynująca trzeba to rozebrać i wyczyścić i niczym nie smarować. A najprawdopodobniej trzeba papierem ściernym zebrać trochę z plastikowego elementu gdyż on pęcznieje i powoduje blokadę. Niedługo czeka mnie sprzęgło to wyjmę skrzynię i przy okazji załatwię to dziadostwo.

Wkleiłem ci moją odpowiedź na ten problem której udzieliłem kiedyś innemu forumowiczowi. Temat szeroko opisywany na tym forum.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-05-2016, 20:33 przez haszczurur.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • bartekst17
pawelli
Zarejestrowani

Potwierdzam !
Miałem dokładnie to samo. Posłuchałem rady kolegi "haszczurur-a" i wszystko działa jak należy.
Choć ja to zleciłem zaprzyjaźnionemu zakładowi mechanicznemu

Odpowiedz
Oktawiusz
Zarejestrowani

Jest już wątek o tym http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...ja-na-boki

RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
Odpowiedz
amigozm
Zarejestrowani

U mnie znowu jest troszkę inny problem. Biegi wchodzą idealnie, nie ma problemu z odbijaniem, jednak drążek zmiany biegów pracuje jakoś głośno. Podczas zmiany biegów czuć pod ręką jakby stuknięcia. Zmieniając biegi na postoju przy wciśniętym sprzęgle to samo. Stuki dochodzą z pod mieszka.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi amigozm za ten post post:
  • Promet
maciej1486
Zarejestrowani

Pod mieszkiem jest taka kulka... Posmaruj smarem

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(19-05-2016, 00:20)amigozm napisał(a): U mnie znowu jest troszkę inny problem. Biegi wchodzą idealnie, nie ma problemu z odbijaniem, jednak drążek zmiany biegów pracuje jakoś głośno. Podczas zmiany biegów czuć pod ręką jakby stuknięcia. Zmieniając biegi na postoju przy wciśniętym sprzęgle to samo. Stuki dochodzą z pod mieszka.

Problem również może leżeć w wybieraku jak też w regulacji linek. Linki mają mały zakres regulacji po stronie skrzyni. U mnie jest to samo obecnie jak wrzucam 5-tkę to czuć taki opór i chrupnięcie. Wrażenie jest takie jakby było to w koszyku biegów ale dlatego, że niesie po linkach a tak faktycznie idzie to z wybieraka na skrzyni. W koszyku jest tylko kulka i jeżeli coś się uszkodzi to po prostu drążek biegów ma luz. Można próbować regulować linkami, u mnie na początku był problem z 1-nką i wstecznym ale samo przeszło a teraz podczas jazdy trochę czuć tą 5-tkę.

Odpowiedz
Wojtas_BB
Zarejestrowani

(19-05-2016, 04:28)maciej1486 napisał(a): Pod mieszkiem jest taka kulka... Posmaruj smarem

Jakim smarem?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-05-2016, 07:51 przez Wojtas_BB.)

Pozdrawiam Wojtas_BB
Citroen C5 Aircross, 1.2 PT, 2023
Seat Arona, 1.0, 2021
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości