Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Coś rzęzi przy hamowaniu silnikiem


staniol504
Zarejestrowani

op Hej, 
Od jakiegoś czasu coś mi delikatnie rzęzi na ciepłym silniku podczas hamowania silnikiem,  Objaw pojawia się między 2,5 - 3 tyś obrotów, po naciśnięciu sprzęgła cisza, WTF?

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Wsłuchaj się czy przy przyspieszaniu na najwyższym biegu w okolicach 2000RPM nie słychać terkotania. Jeśli też coś słychać, to sprzęgło / skrzynia w czarnym scenariuszu.

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

(25-04-2017, 13:27)staniol504 napisał(a): Hej, 
Od jakiegoś czasu coś mi delikatnie rzęzi na ciepłym silniku podczas hamowania silnikiem,  Objaw pojawia się między 2,5 - 3 tyś obrotów, po naciśnięciu sprzęgła cisza, WTF?

U mnie też słychać podobnie. Dźwięk raczej jakiś łożyskowy ale trudno ocenić czy to skrzynia.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
filozof
Zarejestrowani

Może łożysko wyciskowe?

Piszę poprawnie po polsku; chyba, że nie zauważę autokorekty.
Nie odpowiadam na PW z pytaniami technicznymi. Jest do tego odpowiedni dział.
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Stawiam na łożysko oporowe. To taki dźwięk jakby coś "szurało" podczas obracania.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
staniol504
Zarejestrowani

op Dokładnie słychać szuranie , przy obciążeniu nic nie słychać, dodam że przy minusowych temperaturach słychać bywało piski przy delikatnym puszczaniu sprzęgła. Ale tylko jak silnik był mega zimny

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-04-2017, 15:43 przez staniol504.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jeśli podczas hamowania silnikiem - to, ze względu na znaczny poziom generowanych wówczas drgań, przemyślał bym tematy:
- drgania jakiegoś elementu pod maską - typu plastikowa osłona, obudowa itp.
- uszkodzenie wewnątrz tłumika - miałem oberwaną w tłumiku przednim blachę przegrody i objawiała si właśnie rezonansem przy ok. 2000 obr.
Najpierw warto sprawdzić opcje neutralne kosztowo, proste do sprawdzenia i łatwo dostępne, dopiero później gdybać odnośnie elementów kosztownych i trudnych do sprawdzenia

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • staniol504
PunkRock86
Moderatorzy

Ale to ewidentnie coś w układzie napędowym. Ciężko to opisać, trzeba posłuchać a raczej kamerą tego się nie ogranie.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
dexaven
Zarejestrowani

Po pierwsze sprawdz olej w skrzyni jego stan.A pozniej sprawdz czy objawy wystepuja na kazdym biegu.

Odpowiedz
michaldck
Zarejestrowani

(25-04-2017, 20:33)PunkRock86 napisał(a): Ale to ewidentnie coś w układzie napędowym. Ciężko to opisać, trzeba posłuchać a raczej kamerą tego się nie ogranie.

Zawsze możesz podglośnić radio ;)

telefonem

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości