Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Co to za przewód


Marcin.4dive
Zarejestrowani

op Hej. Czy wiecie co to za przewod na zdjeciu ta rurka przezroczysty? Czy moze byc zatkany i przez to woda jest w podłodze ?
[Obrazek: IMG202003_qawhpax.jpg]
pio555 napisał 02-03-2020, 19:28:
poprawiono link do zdjęcia

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2020, 19:28 przez pio555.)

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

To wężyk zasilający tylny spryskiwacz szyby.

Woda w podłodze może być z dwóch przyczyn.
Niedrożne odpływy po bokach podszybia przez co woda dostaje się do puszki filtra powietrza a stamtąd czyni spustoszenie zalewając podłogę.
Druga opcja to zatkany odpływ skroplin z układu wentylacji (komory parownika klimatyzacji), umiejscowiony w przelotce podłogowej linek sterowania skrzynią biegów. Dokładnie na środku samochodu, pionowo pod radiem.

Odpowiedz
Marcin.4dive
Zarejestrowani

op Dzięi

(02-03-2020, 22:27)Trodor napisał(a): To wężyk zasilający tylny spryskiwacz szyby.

Woda w podłodze może być z dwóch przyczyn.
Niedrożne odpływy po bokach podszybia przez co woda dostaje się do puszki filtra powietrza a stamtąd czyni spustoszenie zalewając podłogę.
Druga opcja to zatkany odpływ skroplin z układu wentylacji (komory parownika klimatyzacji), umiejscowiony w przelotce podłogowej linek sterowania skrzynią biegów. Dokładnie na środku samochodu, pionowo pod radiem.

A jak odetkać taki przewód z układu wentylacji ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-03-2020, 15:21 przez Marcin.4dive.)

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Zdemontować duży plastik oslaniający środkową część deski, pod lewarkiem. Później wczołgawszy się pod spód trzeba odchylić wykładzinę (za półką wykładzinową). Tam przechodzą linki sterowania skrzynią przez taki plastikowo gumowy element w kształcie trójkąta. W tym elemencie zintegrowany jest też odpływ skroplin do którego wchodzi rurka z komory parownika. Poniżej nic już nie ma, woda kapie bezpośrednio na osłonę wydechu. Więc nie ma sensu demontować tej przelotki. Wystarczy ten element między przelotką a parownikiem i podłubać czy jest drożne. Chcąc sprawdzić drożność można wlac wodę do parownika przez rurkę chłodzącą schowek pasażera (to już wymaga więcej rozbierania, nie ma sensu chyba że czyścić pianą cały układ wentylacji).

Odpowiedz
Marcin.4dive
Zarejestrowani

op
(05-03-2020, 16:06)Trodor napisał(a): Zdemontować duży plastik oslaniający środkową część deski, pod lewarkiem. Później wczołgawszy się pod spód trzeba odchylić wykładzinę (za półką wykładzinową). Tam przechodzą linki sterowania skrzynią przez taki plastikowo gumowy element w kształcie trójkąta. W tym elemencie zintegrowany jest też odpływ skroplin do którego wchodzi rurka z komory parownika. Poniżej nic już nie ma, woda kapie bezpośrednio na osłonę wydechu. Więc nie ma sensu demontować tej przelotki. Wystarczy ten element między przelotką a parownikiem i podłubać czy jest drożne. Chcąc sprawdzić drożność można wlac wodę do parownika przez rurkę chłodzącą schowek pasażera (to już wymaga więcej rozbierania, nie ma sensu chyba że czyścić pianą cały układ wentylacji).

Wczoraj bez demontowania osłony wcisnąłem rękę, i wyciąłem rurkę która wchodzi do wylotu jest to widoczne bez montażu ale trzeba poszperać.
Wyciągałem i włączyłem nawiew i leciało powietrze i nie było nic zatkane tak , że myślę, że nie ma problemu z tym.
Dlatego będzie drugi wariant gdzie woda się dostaję czyli podszybie.

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Jeszcze inne miejsce gdzie lubi się dostawać woda jeśli ktoś kiedyś zadziałał nieprofesjonalnie to gąbkowe uszczelnienie przelotek przewodów od lusterek w karoserii.

Odpowiedz
Marcin.4dive
Zarejestrowani

op
(09-03-2020, 17:19)Trodor napisał(a): Jeszcze inne miejsce gdzie lubi się dostawać woda jeśli ktoś kiedyś zadziałał nieprofesjonalnie to gąbkowe uszczelnienie przelotek przewodów od lusterek w karoserii.

Jak to sprawdzić ?

Odpowiedz
Trodor
Zarejestrowani

Ściągnąć lusterko. I obadać czy wgl tak gąbka tam jest.

Lusterko żeby zdjąć trzeba wyjąć szkło, odbezpieczyc obudowę lusterka i wysunąć do przodu samochodu, złożyć lusterko ręcznie i odkręcić śruby mocujące - jedna jest widoczna bez rozbierania czegokolwiek z siedzenia kierowcy.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości