Co zrobić po użyciu awaryjnej linki hamulca postojowego
op
Mam szybkie pytanie bo nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Nie mogłem zwolnic hamulca recznego wiec użyłem linki, ktora jest w bagażniku. Teraz wyswietla komunikat usterka hamulca postojowego a po chwili sprawdz hamulec postojowy. Co teraz zrobic zeby go naprawic? Wystarczy podpiac pod clip i wykasowac bledy? Caly modul raczej chyba nie jest do wymiany? Rozmawialem tez z jednym mechanikiem to mowil ze wystarczy otworzyc ta puszke od ręcznego i wpiac jakas linke w zaczep ktory sie awaryjne zerwalo? Robil ktos z was cos takiego?
(23-03-2018, 15:31)Łukasz Patela napisał(a): Mam szybkie pytanie bo nigdzie nie znalazłem konkretnej odpowiedzi. Nie mogłem zwolnic hamulca recznego wiec użyłem linki, ktora jest w bagażniku. Teraz wyswietla komunikat usterka hamulca postojowego a po chwili sprawdz hamulec postojowy. Co teraz zrobic zeby go naprawic? Wystarczy podpiac pod clip i wykasowac bledy? Caly modul raczej chyba nie jest do wymiany? Rozmawialem tez z jednym mechanikiem to mowil ze wystarczy otworzyc ta puszke od ręcznego i wpiac jakas linke w zaczep ktory sie awaryjne zerwalo? Robil ktos z was cos takiego?
op
Wyjęcie bezpiecznika nie pomaga, odpiecie aku również. Ręczny wgl nie reaguje. A czerwona dioda na przycisku mruga.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-03-2018, 20:39 przez Łukasz Patela.)
u mnie po awaryjnym zwolnieniu, wystarczy tylko spuscic reczny elektrycznie i ponownie zaciagnac,
ale to tylko w przypadku gdy wszystko jest sprawne. u ciebie problemem nie jest awaryjne zwolnienie hamulca tylko powod dla ktorego to musiales zrobic, czyli awaria automatu.
dodatkowo:
HYUNDAI SANTA FE 2.2 CRDI `07 4x4 AT
Różnie bywa, nie wiem od czego to zależy. Raz komunikat sam się kasuje innym razem clip a ja skasowałem rozłączając kostkę R2 pod fotelem.
op
U mnie nie reaguje ani na bezpiecznik, kostke, aku.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-04-2018, 16:03 przez Łukasz Patela.)
op
Badanie Clipem wykazało dwa obecne błędy, których nie da sie wykasować.
DF043- silnik elektryczny DF046- połączenie silnik/ linki hamulca. Znalazlem podobny temat na forum ale bez konkretnej odpowiedzi. Wiem , że 046 wywala po awaryjnym zwolnieniu. Sprawdze jeszcze czy ta linka nie wypadla z pancerza gdzieś w podwoziu. Mam nadzieję, że dostęp bedzie w miarę dobry. A z DF043- moduł do regeneracji? Czy wystarczy ponowna adaptacja albo wymuszone zaciągnięcie? Bo tego akurat nie robiliśmy, sprawdzane były tylko błędy.
op
Ręczny naprawiony bez wysyłania do regeneracji. Wymontowalem moduł, wylutowałem silniczek i nie zadziałał odrazu po podpięciu na krótko. Dałem większy prąd około 24V, wyczyściłem z calego syfu, ktory w nim był. Nasmarowałem linki i prowadnice we wsporniku przekladni na belce. Zmontowalem z powrotem i działa zarówno reczne jak i automatyczne zaciąganie i zwalnianie. Nadal wyświetla " sprawdz ham. Postojowy" ale da się to chyba już usunąć clipem.
Dzięki wszystkim za wskazówki. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości