Czasem po prostu nie odpala i "sprawdź wtrysk"


Karewer
Zarejestrowani

A możesz napisać coś więcej na ten temat? Chodzi o to że jest najtańszy?

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Nie, nie dlatego.
Czujnik ten potrafi siać błędami w najmniej oczekiwanych miejscach.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM.
W normalnych warunkach drogowych dało się osiągnąć 3,90 l/100 przy średniej prędkości 72 km/h. Średnio 5,40/100 w mieście i 4,60 na szosie.
Potrzebujecie "podpięcia" - mam MPM-COM + MaxiEcu - i niejakie pojęcie o interpretacji błędów oraz trochę wiedzy o programowaniu modułów "dwójki". Zapraszam.
Scenic II Ph II, GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Karewer
Karewer
Zarejestrowani

No okej. Może zadam głupie pytanie ale to nie jest tak że jest jakaś  faktycznie usterka i wtedy wywala błąd? No bo przecież u mnie kilka problemów występuje w aucie. Jak to się ma do całokształt? Dzięki za odpowiedź.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(18-09-2018, 11:18)Karewer napisał(a): ... to nie jest tak że jest jakaś  faktycznie usterka i wtedy wywala błąd? No bo przecież u mnie kilka problemów występuje w aucie. Jak to się ma do całokształt?

Nie, właśnie nie jest tak. Układy elektroniki samochodu są ze sobą powiązanie i nie funkcjonują w oderwaniu jeden od drugiego.
Poza tym - nie należy podchodzić do uzyskanych z odczytu opisów błędów bezkrytycznie.
Bo może okazać się, ze są one błędne, lub sygnalizują skutek a nie przyczynę usterki.
Przykład: pierwsze 4 opisy błędów mogły (ale nie musiały) być skutkiem zbyt niskiego napięcia zasilania modułów.
Dlatego zazwyczaj kasuję wszystkie zapisane błędy i przeprowadzam jazdę próbną, analizując, co nowego się pokazało i w jakich okolicznościach (tzn. jakim objawom towarzyszyło zarejestrowanie błedu). Inaczej wymienia się pół samochodu nie uzyskując żadnych efektów.
Całą sztuką jest umiejętność analizy i odróżnienia przyczyn od skutków.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-09-2018, 11:32 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM.
W normalnych warunkach drogowych dało się osiągnąć 3,90 l/100 przy średniej prędkości 72 km/h. Średnio 5,40/100 w mieście i 4,60 na szosie.
Potrzebujecie "podpięcia" - mam MPM-COM + MaxiEcu - i niejakie pojęcie o interpretacji błędów oraz trochę wiedzy o programowaniu modułów "dwójki". Zapraszam.
Scenic II Ph II, GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Karewer
Karewer
Zarejestrowani

Dzięki że wyjasniles mi to dosyć konkretnie. Czyli najlepiej wymienić od razu ten czujnik? W serwisie mowili też że można wymienić filtr paliwa bo to nie duży koszt. Pierwsze jednak co powiedzieli to żeby pojeździć i obserwować co się będzie działo i przyjechać na odczyt wtedy. Najbardziej drażni mnie ten taki zamul na niskich obrotach przez sekundę bo potem już przyspiesza normalnie. No i ta loteria - odpali lub nie.

Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości