Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Czy da się jeździć na zwykłych wentylach bez wyłączania TPMS?


Caroozo
Zarejestrowani

op Witam,

krótki temat, w moim Scenicu od dawna szwankują wentyle, były "drutowane" ile się dało, ale od 2 dni jeden w tylnym kole już kompletnie nie trzyma - flak po 2-3 godzinach postoju, w piątek byłem w trasie to 2 razy kompresorem go podciągałem w jedną stronę.

Chcę dzisiaj wymienić opony i podmienić wentyle na najzwyklejsze (felgi mam oryginalne aluminiowe). Nie trzyma tylne prawe, ale i tylne lewe wymaga podpompowania raz na tydzień i pewnie niedługo się też "skończy", zaś przednie sporadycznie (raz na 2-3 tygodnie). Koncepcja jest taka żeby przy okazji wymiany opon wymienić całą ferajnę, względnie tylko te z tyłu. 200+ wymiana jednego czujnika w serwisie plus okres oczekiwania na część.

Moje pytania:
1. czy jeśli wymienię wentyle bez ruszania CLIPem czegokolwiek, to na desce wywali mi a) Check Pressure Level czy też b) Stop Tyre Puncture? Ten drugi komunikat generuje "STOP" i nie ma dostępu do innych parametrów (przebieg itd). Obawiam się drugiego scenariusza. Wyczytałem również, że przy ponownej konfiguracji (zabawa z CLIPem) można pominąć ten system i go skutecznie wyłączyć. Szwagier ma Scenic II Granda z 2005 i ten system na stałe wyłączony.
2. Czy jest sens kupowania używanych czujników? Czy trzeba je wtedy skonfigurować?
3. Czy po ew. demontażu felerne czujniki można jakoś "zregenerować" lub podjąć próbę ich naprawy czy po prostu są do wyrzucenia?

Z góry dziękuję serdecznie za odpowiedź!

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-05-2020, 06:46 przez Caroozo.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Do czujników sa zestawy naprawcze.
Co 10 wymian opon czyli ok 5 lat nalezy wymienić uszczelnienia i zaworek w czujniku

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Po półrocznych rozważaniach - wyłączyłem w diabły i mam spokój na desce.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Caroozo
Zarejestrowani

op Pio555, pytanie tylko czy jest co naprawiać Thumbup. Z tego co widziałem to ten czujnik puszcza po bokach (coś tam było klejone, silikonowane itd) - chyba szybciej będzie kupić zestaw na zapas i ewentualnie spróbować wymienić albo kupić używkę licząc, że jeszcze trochę potrzyma?

Ko-ma - powiedz mi proszę czy jak wymienię na zwykłe to zmuszony jestem wyłączyć ten system (żeby mieć dostęp do innych parametrów na desce rozdzielczej i wyłączyć STOP), czy też da się z tym żyć? Opony chciałem zmienić dzisiaj, kogoś kumatego z CLIPem w tygodniu bym ogarnął żeby to wyłączył. Jeśli wiesz jak - będę bardzo wdzięczny za pomoc. Najbardziej zależy mi na tej informacji czy bez ingerencji komputera wymiana wentyli z czujnikami na zwykłe nie uniemożliwi mi korzystanie z autka i jak ew. to wyłączyć żeby nie zawracać sobie tym później głowy.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Wyłczyć można za pomocą wielu interfejsów i programów.
Jak korzystam z MPM-Com + MaxiEcu.
Trzeba pamiętać tylko, że wyłączyć trzeba zarówno w opcjach licznika jak i w opcjach układu tpms (bez układu).
Inaczej będzie się darł dalej. Sprawa do ogarnięcia w kilka minut, na desce samochodzik ma "puste" kółka.
Wszystko inne działa jak trzeba, jeżdżę tak piąty rok i jakoś nie musiałem dopompowywać koła w drodze Biggrin
Ten układ jest trochę na wyrost.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Caroozo
Zarejestrowani

op A powiedz mi proszę, jak nie wyłączę tej funkcji i zmienię koła w wulkanizacji (a sprawa pilna bo po prostu schodzi momentalnie) to będzie opcja:
a) Check Pressure i będzie tylko pikać ale wszystko poza tym będzie działać czy 
b) STOP Tyre Puncture? 

Bo ta druga jest problematyczna. Że mi coś pika to mi nie przeszkadza, miesiąc jeździłem z niesprawnym ręcznym (co chwila STOP albo Check Parking Brake ale dało się zmieniać opcje na desce i w końcu się uciszał Biggrin) i dało się żyć, ale tutaj się obawiam w/w opcji b)....

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(11-05-2020, 09:47)Caroozo napisał(a): Pio555, pytanie tylko czy jest co naprawiać . Z tego co widziałem to ten czujnik puszcza po bokach (coś tam było klejone, silikonowane itd) - chyba szybciej będzie kupić zestaw na zapas i ewentualnie spróbować wymienić albo kupić używkę licząc, że jeszcze trochę potrzyma?
ja na twoim miejscu kupił bym uzywany
koszt ok 40-50PLN

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Caroozo
Zarejestrowani

op
(11-05-2020, 11:48)pio555 napisał(a):
(11-05-2020, 09:47)Caroozo napisał(a): Pio555, pytanie tylko czy jest co naprawiać . Z tego co widziałem to ten czujnik puszcza po bokach (coś tam było klejone, silikonowane itd) - chyba szybciej będzie kupić zestaw na zapas i ewentualnie spróbować wymienić albo kupić używkę licząc, że jeszcze trochę potrzyma?
ja na twoim miejscu kupił bym uzywany
koszt ok 40-50PLN

Wiesz, jakby to tylko jeden się psuł to bym pewnie wziął. Ale w tylnych kołach zaraz może mi pójść drugi, a i z przodu trzymają tak sobie, dodatkowo pewnie trzeba je pewnie programować/zsynchronizować z autem. Na chwilę obecną muszę zrobić na cito koła, a czujniki z wentylami zawsze mogę dokupić w późniejszym czasie.

Odpowiedz
Caroozo
Zarejestrowani

op Przemyślałem sprawę i wymiana czujników wiąże się z kosztami (wprowadzanie numerów). Kupię jeden, pójdzie drugi itd... Jak nie znajdę w mojej okolicy żadnego kumatego z potrzebnym sprzętem, to zdecyduję się na wariant B - zablokowanie TPMS. W jednym serwisie zaśpiewali 120 netto, w innym - 180 brutto... Trochę sporo jak na 5 minut roboty ale co zrobić.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(11-05-2020, 14:28)Caroozo napisał(a): Przemyślałem sprawę i wymiana czujników wiąże się z kosztami (wprowadzanie numerów). Kupię jeden, pójdzie drugi itd... Jak nie znajdę w mojej okolicy żadnego kumatego z potrzebnym sprzętem, to zdecyduję się na wariant B - zablokowanie TPMS. W jednym serwisie zaśpiewali 120 netto, w innym - 180 brutto... Trochę sporo jak na 5 minut roboty ale co zrobić.

Drogo, ale prosta wymiana jest nieskuteczna, czujniki trzeba jeszcze wzbudzić.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości