Caroozo
48
0
3
8
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kwidzyn
Caroozo
Zarejestrowani
— 11-05-2020, 06:43
op
Witam,
krótki temat, w moim Scenicu od dawna szwankują wentyle, były "drutowane" ile się dało, ale od 2 dni jeden w tylnym kole już kompletnie nie trzyma - flak po 2-3 godzinach postoju, w piątek byłem w trasie to 2 razy kompresorem go podciągałem w jedną stronę.
Chcę dzisiaj wymienić opony i podmienić wentyle na najzwyklejsze (felgi mam oryginalne aluminiowe). Nie trzyma tylne prawe, ale i tylne lewe wymaga podpompowania raz na tydzień i pewnie niedługo się też "skończy", zaś przednie sporadycznie (raz na 2-3 tygodnie). Koncepcja jest taka żeby przy okazji wymiany opon wymienić całą ferajnę, względnie tylko te z tyłu. 200+ wymiana jednego czujnika w serwisie plus okres oczekiwania na część.
Moje pytania:
1. czy jeśli wymienię wentyle bez ruszania CLIPem czegokolwiek, to na desce wywali mi a) Check Pressure Level czy też b) Stop Tyre Puncture? Ten drugi komunikat generuje "STOP" i nie ma dostępu do innych parametrów (przebieg itd). Obawiam się drugiego scenariusza. Wyczytałem również, że przy ponownej konfiguracji (zabawa z CLIPem) można pominąć ten system i go skutecznie wyłączyć. Szwagier ma Scenic II Granda z 2005 i ten system na stałe wyłączony.
2. Czy jest sens kupowania używanych czujników? Czy trzeba je wtedy skonfigurować?
3. Czy po ew. demontażu felerne czujniki można jakoś "zregenerować" lub podjąć próbę ich naprawy czy po prostu są do wyrzucenia?
Z góry dziękuję serdecznie za odpowiedź!
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-05-2020, 06:46 przez Caroozo.)
•
pio555
30,477
122
10557
2,904
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 11-05-2020, 06:54
Do czujników sa zestawy naprawcze.
Co 10 wymian opon czyli ok 5 lat nalezy wymienić uszczelnienia i zaworek w czujniku
Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 11-05-2020, 08:50
Po półrocznych rozważaniach - wyłączyłem w diabły i mam spokój na desce.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
Caroozo
48
0
3
8
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kwidzyn
Caroozo
Zarejestrowani
— 11-05-2020, 09:47
op
Pio555, pytanie tylko czy jest co naprawiać . Z tego co widziałem to ten czujnik puszcza po bokach (coś tam było klejone, silikonowane itd) - chyba szybciej będzie kupić zestaw na zapas i ewentualnie spróbować wymienić albo kupić używkę licząc, że jeszcze trochę potrzyma?
Ko-ma - powiedz mi proszę czy jak wymienię na zwykłe to zmuszony jestem wyłączyć ten system (żeby mieć dostęp do innych parametrów na desce rozdzielczej i wyłączyć STOP), czy też da się z tym żyć? Opony chciałem zmienić dzisiaj, kogoś kumatego z CLIPem w tygodniu bym ogarnął żeby to wyłączył. Jeśli wiesz jak - będę bardzo wdzięczny za pomoc. Najbardziej zależy mi na tej informacji czy bez ingerencji komputera wymiana wentyli z czujnikami na zwykłe nie uniemożliwi mi korzystanie z autka i jak ew. to wyłączyć żeby nie zawracać sobie tym później głowy.
•
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 11-05-2020, 10:10
Wyłczyć można za pomocą wielu interfejsów i programów.
Jak korzystam z MPM-Com + MaxiEcu.
Trzeba pamiętać tylko, że wyłączyć trzeba zarówno w opcjach licznika jak i w opcjach układu tpms (bez układu).
Inaczej będzie się darł dalej. Sprawa do ogarnięcia w kilka minut, na desce samochodzik ma "puste" kółka.
Wszystko inne działa jak trzeba, jeżdżę tak piąty rok i jakoś nie musiałem dopompowywać koła w drodze
Ten układ jest trochę na wyrost.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
Caroozo
48
0
3
8
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kwidzyn
Caroozo
Zarejestrowani
— 11-05-2020, 11:16
op
A powiedz mi proszę, jak nie wyłączę tej funkcji i zmienię koła w wulkanizacji (a sprawa pilna bo po prostu schodzi momentalnie) to będzie opcja:
a) Check Pressure i będzie tylko pikać ale wszystko poza tym będzie działać czy
b) STOP Tyre Puncture?
Bo ta druga jest problematyczna. Że mi coś pika to mi nie przeszkadza, miesiąc jeździłem z niesprawnym ręcznym (co chwila STOP albo Check Parking Brake ale dało się zmieniać opcje na desce i w końcu się uciszał ) i dało się żyć, ale tutaj się obawiam w/w opcji b)....
•
pio555
30,477
122
10557
2,904
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 11-05-2020, 11:48
(11-05-2020, 09:47)Caroozo napisał(a): Pio555, pytanie tylko czy jest co naprawiać . Z tego co widziałem to ten czujnik puszcza po bokach (coś tam było klejone, silikonowane itd) - chyba szybciej będzie kupić zestaw na zapas i ewentualnie spróbować wymienić albo kupić używkę licząc, że jeszcze trochę potrzyma? ja na twoim miejscu kupił bym uzywany
koszt ok 40-50PLN
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
Caroozo
48
0
3
8
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kwidzyn
Caroozo
Zarejestrowani
— 11-05-2020, 12:02
op
(11-05-2020, 11:48)pio555 napisał(a): (11-05-2020, 09:47)Caroozo napisał(a): Pio555, pytanie tylko czy jest co naprawiać . Z tego co widziałem to ten czujnik puszcza po bokach (coś tam było klejone, silikonowane itd) - chyba szybciej będzie kupić zestaw na zapas i ewentualnie spróbować wymienić albo kupić używkę licząc, że jeszcze trochę potrzyma? ja na twoim miejscu kupił bym uzywany
koszt ok 40-50PLN
Wiesz, jakby to tylko jeden się psuł to bym pewnie wziął. Ale w tylnych kołach zaraz może mi pójść drugi, a i z przodu trzymają tak sobie, dodatkowo pewnie trzeba je pewnie programować/zsynchronizować z autem. Na chwilę obecną muszę zrobić na cito koła, a czujniki z wentylami zawsze mogę dokupić w późniejszym czasie.
•
Caroozo
48
0
3
8
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Kwidzyn
Caroozo
Zarejestrowani
— 11-05-2020, 14:28
op
Przemyślałem sprawę i wymiana czujników wiąże się z kosztami (wprowadzanie numerów). Kupię jeden, pójdzie drugi itd... Jak nie znajdę w mojej okolicy żadnego kumatego z potrzebnym sprzętem, to zdecyduję się na wariant B - zablokowanie TPMS. W jednym serwisie zaśpiewali 120 netto, w innym - 180 brutto... Trochę sporo jak na 5 minut roboty ale co zrobić.
•
ko-ma
9,452
26
1527
39
INNY
2010
INNY
Końskie
ko-ma
Zarejestrowani
— 12-05-2020, 07:38
(11-05-2020, 14:28)Caroozo napisał(a): Przemyślałem sprawę i wymiana czujników wiąże się z kosztami (wprowadzanie numerów). Kupię jeden, pójdzie drugi itd... Jak nie znajdę w mojej okolicy żadnego kumatego z potrzebnym sprzętem, to zdecyduję się na wariant B - zablokowanie TPMS. W jednym serwisie zaśpiewali 120 netto, w innym - 180 brutto... Trochę sporo jak na 5 minut roboty ale co zrobić.
Drogo, ale prosta wymiana jest nieskuteczna, czujniki trzeba jeszcze wzbudzić.
Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM
Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
•
|