Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Czy to już koniec bezawaryjności?


pannaniedzwiedzia
Zarejestrowani

op Z góry przepraszam, jeśli piszę w złym wątku, ale nie znalazłam odpowiedniego. Jestem mega fanką mojego auta, ale muszę poprosić o radę inne osoby znające tą markę, ten model, o wiele lepiej ode mnie. Od pewnego czasu (jakiś rok) ciągle coś nowego się w moim samochodzie psuje. Zaczęło się od awarii silnika w X.2015 i teraz regularnie coś w nim wysiada. Dziś nastąpił przełom we mnie. Padł alternator :// .  Drodzy forumowicze? Czy mój scenic, staruszek, osiągnął już wiek, w którym czekają mnie ciągłe naprawy? Ten model tak ma, czy po prostu taki mi się egzemplarz trafił? Co robić? Naprawiać dalej nowe usterki czy się rozstać z ukochanym autem?

Ps. Przebieg to 135 000 km.

Dziękuję za opinie Biggrin
Patrys4891 napisał 22-06-2016, 14:13:
Zgodnie z 4 punktem regulaminu, najpierw należy się przywitać w odpowiednim miejscu.
Proszę dostosować się do regulaminu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2016, 14:13 przez Patrys4891.)

Odpowiedz
PRZEMO
Administratorzy

Wydaje mi się że to zbieg złych okoliczności.

Zapraszamy zgodnie z regulaminem do działu przywitan

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-06-2016, 14:12 przez PRZEMO.)

Jeśli ktoś cię atakuje - milcz nic go tak nie wkurzy jak twój spokój i milczenie.

Cheers Zapraszamy na VIII Ogólnopolski Zlot Scenic-Forum.pl - 20-22.05.2022 - PLANOWANY
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(22-06-2016, 14:07)pannaniedzwiedzia napisał(a): Zaczęło się od awarii silnika
tzn co sie stało?
(22-06-2016, 14:07)pannaniedzwiedzia napisał(a): teraz regularnie coś w nim wysiada.
tzn co?
(22-06-2016, 14:07)pannaniedzwiedzia napisał(a): Padł alternator
to raczej nie jest jakas wielka sprawa

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Patrys4891
Junior Administratorzy

2007r to nie aż tak stary samochód. Ja mam firmowe clio też z 2007r, ma prawie 210000km na blacie i niewiele się dzieje. A jeżdżę praktycznie tylko po mieście, czyli najgorsze warunki dla samochodu.
Jest kilka opcji
1. masz pecha
2. mechanicy się przyczyniają do kolejnych usterek mniej lub bardziej świadomie
3. może jakiś zaniedbany egzemplarz kupiłaś, albo z cofniętym licznikiem czy coś i to się teraz tak objawia
4. może nieświadomi sama się do tego przyczyniasz

Tu można gdybać długo. A bez znajomości pełnej historii, to pozostaje tylko magiczna kula, co prawdę Ci powie Thumbup

Thumbup
Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Bywaja samochody ktore jezdza latami bez wiekszych problemow , a sa takie w ktorych ciagle cosBiggrin Bywaja tez auta z ori przebiegiem i kreconym...

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

pewnie mechanicy wsadzali rece, tacy co naprawiaja wieśwageny, a nie Renówki.

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
boro
Zarejestrowani

Jeśli autentyczny przebieg to dziwny zbieg okoliczności, mi trochę rzeczy wysiadło między 220 a 240 tyś

Odpowiedz
pannaniedzwiedzia
Zarejestrowani

op Małe sprostowanie. Czeski błąd - przebieg to 153 tyś km. Przebieg był weryfikowany w ASO. Mechanicy naprawiają go zaufani, do których nie mam zastrzeżeń więc to nie to.

Krótka historia chorób:

Dziś (czerwiec) : alternator wymienione całe wnętrze na nowe regenerowane + sprzęgło jednokierunkowe (700 zł)

Kwiecień: oba drążki kierownicy + geometria

Luty: pompa ciśnienia (Vacum Pompa?) i jakaś uszczelka przy pompie

Wrzesien-Grudzień:  Remont silnika i sprzęgła:

1. Panewki Główne

2. Panewki korbowodowe

3. Wałek Rozrządu 

4. Szklanki 40x8  

5. Sprzęgło + łożysko oporowe

6. Uszczelniacz wału

7. Uszczelniacz wałka

8. Łańcuszek pompy oleju

9. Pompa olejowa

10. Uszczelki wtryskiwaczy

11. Płyn chłodniczy 

12. Olej +filtr

Odpowiedz
xander!
Zarejestrowani

A co ile był olej zmieniany ?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi xander! za ten post post:
  • PRZEMO
pio555
Junior Administratorzy

Online
co było przyczyną remontu silnika?-panewka?

(22-06-2016, 17:27)pannaniedzwiedzia napisał(a): alternator wymienione całe wnętrze na nowe regenerowane + sprzęgło jednokierunkowe (700 zł)
strasznie Cie złoili-kpl regenercja alternatora na ok 300 zł a nowy w dobry zamienniku 300-400

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • funkoval




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości