Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Długo schodzi z obrotów


Petr26
Zarejestrowani

op Witam serdecznie. To mój pierwszy post na tym forum, więc na wstępie witam serdecznie Biggrin

Mam problem ze swoim Sceniciem, otóż samochód ospale wchodzi na obroty, działa jakby z opóźnieniem i długo schodzi z obrotów. W mojej drugiej Renówce z tym samym silnikiem (Reno Trafic) auto lepiej wchodzi/schodzi z obrotów na wciśniętym sprzęgle, jest znaczna różnica. Tutaj czy to na wciśniętym czy nie, jest tak samo. W czasie jazdy przeszkadza to w taki sposób, że przy zmianie biegu przy ponad 3 tyś obrotów autko chwile utrzymuje obroty po wciśnięciu sprzęgła (jakbym nie umiał zmieniać biegów :P). Sprawdziłem więc czujniki przy pedale sprzęgła - ten wciskany, niebieski działa jak należy, został sprawdzony multimetrem i "zresetowany". Czy w takim razie za żwawsze wkręcanie się silnika na obroty odpowiada drugi czujnik, taki jak na poniższym zdjęciu?

[Obrazek: 4ecffa9b742e74fd1a7bec61454329b3.jpg]

Nie chciałbym na darmo wymieniać jeśli służy on do czegoś innego Biggrin Wtedy musiałbym szukać przyczyny gdzie indziej.  Dziękuje za pomoc.
Mati napisał 23-12-2016, 22:15:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami

Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 http://www.scenic-forum.pl/Ogloszenie-Re...enic-Forum 
powinien znajdować się w Powitaniach http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania tam się przywitaj.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-12-2016, 11:13 przez Petr26.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Przy pedale sprzęgła są 3 czujniki z przodu z tyłu i z boku. Ten na powyższym zdjęciu znajduje się z boku pedału. Zgadza się w większości przypadków za takie problemy jak opisany przez Ciebie odpowiada któryś z tych czujników. To, że zostały sprawdzone multimetrem to jedno a druga sprawa to, że po prostu część mechaniczna czyli ten grzybek może się przycinać (nie odbija do końca). Co do czujnika z fotki oczywiście, że może też być sprawcą problemu. W pierwszej kolejności zaczął bym właśnie od tego.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • Petr26
Petr26
Zarejestrowani

op A więc wyciągnąłem dwa czujniki wciskane (niebieski i zielony), sprawdziłem zarówno pod katem mechanicznym, jak i działania. Wszystko jest z nimi ok. Został do sprawdzenia/wymiany trzeci czujnik, ten co w pierwszym poście... Chyba bez rozbieranie się nie obejdzie, nie wiem jak go wyjąć od dołu.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(24-12-2016, 10:52)Petr26 napisał(a): A więc wyciągnąłem dwa czujniki wciskane (niebieski i zielony), sprawdziłem zarówno pod katem mechanicznym, jak i działania. Wszystko jest z nimi ok. Został do sprawdzenia/wymiany trzeci czujnik, ten co w pierwszym poście... Chyba bez rozbieranie się nie obejdzie, nie wiem jak go wyjąć od dołu.

Wydaje mi się, że ten czujnik jest montowany na wcisk. W pedale są otwory a w czujniku wystające plastikowe kołki. Tak myślę po oględzinach ale nigdy tego nie wyjmowałem i nie zamierzam z tego względu, że jak to ruszę to obawiam się, że i ja będę zmuszony nabyć nowy. Biggrin

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

W poprzednim samochodzie miałem takie objawy przy uszkodzonym czujniku ciśnienia w kolektorze dolotowym.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości