Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

DPF do miasta + ocena auta


jrc_69
Zarejestrowani

op Witajcie.
Przymierzam się do zmiany mojego Granda SCII 1.5 dci 106KM (lub dokupieniu drugiego) na coś młodszego. Marzy mi się oczywiście 2.0 150/160KM ale wybór bardzo ograniczony, przebiegi spore, ceny wysokie. Oczywiście te ładniejsze są na drugim końcu Polski. Jednostki 2.0 dci z tego co wiem wszystkie posiadają DPF. Mam pytanie do osób, które użytkują na codzień auta z DPF-em TYLKO po mieście. Po jakim czasie potrafi sie taki filtr przytkać lub kompletnie zatkać w trybie miejskim uniemożliwiając jazdę. Oczywiście, nie jest problemem wyciąć filtr ale czytałem, że wkrótce skończy się jazda bez filtra, gdyż takie auto nie przejdzie "nowego" przeglądu. Autem głównie jeździ żona po 5 km do pracy i z powrotem. Weekendy po około 100km trasą, no i wiadomo - wakacje - do 3000km. Czy ma sens pchanie sie w auto z DPF-em z takim trybie jazdy. Wiem, że "kto kupuje diesla do miasta?" Lubię jazdę dieslami i nic tego nie zmieni.
Alternatywa dla 2.0 jest 1.5 dci. Z obecnego jestem bardzo zadowolony. Dodam wręcz, że silnik dosyć dobrze sobie radzi z ciężką budą. W oko wpadło mi takie cudo, bez DPF-u do oceny dla Was.
Dość długo szuka nowego właściciela, może czeka na mnie? Co powiecie?

https://www.olx.pl/oferta/renault-scenic...04ccce1a9d


Dzięki za podpowiedzi...

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

A nie masz pewnosci w jakim stanie ten dpf kupisz. I nawet moze Ci pasc gdy bedziesz jechal z nim do domu ;) Jezeli zalozymy ze jest ok. Piszesz ze w weekend robisz kilkaset km. To wystarczy na jego wypalenie. Tylko nie jak baba ze do 2tysi i zmiana.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Ja ma 1.6 dCi z FAP.....
Jazda 70% miasto....
Nie wiem co to FAP....dla mnie problem nie istnieje...
Mam kilku kolegów użytkowników Megane 1.5 dCi z FAP......
Co jak co ale FAP w Renault jest bezobsługowy ok bezawaryjny....

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Neonixos666
Zarejestrowani

a ja myślałem że 1.6 dci ma DPF a nie FAP

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(03-03-2019, 12:38)Neonixos666 napisał(a): a ja myślałem że 1.6 dci ma DPF a nie FAP
DPF i FAP to to samo choc troszke inne konstrukcyjnie...z FAP problemów brak z DPF wieczne problemy

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

DPF i FAP to jest to samo. Różnica wynika tylko i wyłącznie z pierwszych liter skrótu. DPF jest z angielskiego a FAP z francuskiego. Nie ma co się doszukiwać który skrót jest bardziej awaryjny.

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

A czy FAP, to nie jest przypadkiem "mokry" filtr cząstek stałych?
Np. Citroen C4 Picasso z FAP, jeżdżony tylko w mieście, nigdy nie uległ zakochaniu, przebieg ok. 230 tys.
Trzeba tylko pilnować dodatku eloys.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-03-2019, 13:35 przez twilk7.)

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Różnica nie jest w nazwie,bo po polsku nazywa się FCS (filtr cząstek stałych, DPF -diesel particulate filter, FAP - filtre à particules), ale w sposobie działania - są filtry suche i mokre. Mokre są z płynem Eloys i AdBlue. Są też filtry do benzyn GPF - gasoline particulate filter

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Grzegorz Łubieński za ten post post:
  • grzes.zuchowicz
pacha
Zarejestrowani

Ja a w zasadzie moja żona użytkuje GS 3 1.9 DCI praktycznie tylko w mieście trasy po około 2 km raz do roku wyjazd na wakacje i kilka weekendowych wypadów za miasto. Obecnie auto jeżdzi trasy około 10 km. Przebieg przez 3 lata 30000 żadnych problemów. Jedynie co niepokoi to duza ilość nieudanych prób wypalania filtra. Serwis olejowy co 10000 przebieg 260 tys. Wg mnie nie masz się czego obawiać.

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Renault stosuje tylko filtry suche i nie ma znaczenia czy to jest DPF z angielskiego czy FAP z francuskiego. Są natomiast różne generacje tych filtrów stosowanych w Renault i o ile starsze sprawiały sporo problemów to najnowsze są naprawdę mało awaryjne, niektóre posiadają piąty wtryskiwacz, inne z kolei montowane są praktycznie przy samym kolektorze wydechowym i pozbawione dodatkowego wtrysku. Jeżdżę 80 % po mieście i nie mam problemów z filtrem.
Zawsze można dołożyć kontrolkę wypalania i masz podgląd działania filtra.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości