Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Demontaż czujników ciśnienia w kołach


Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op Witajcie,

Powiedzcie proszę czy czujniki TPMS w kołach są zintegrowane z wentylem i próba ich wykręcenia kończy się rozwaleniem czujnika czy są może jednak na to jakiejś patenty?

Dostałem w spadku felgi alu 15' i chciałem przełożyć czujki, ale gumiarz stwierdził, że się nie podejmie bo istnieje spore ryzyko, że je rozwali.

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(21-05-2018, 14:08)Kapitan Powolny napisał(a): ale gumiarz stwierdził, że się nie podejmie bo istnieje spore ryzyko, że je rozwali.
ryzyko awarii jest zawsze
przy zamianie powinno się założyć zestaw naprawczy (kpl nowych uszczelnień)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Kapitan Powolny
Zarejestrowani

op
(21-05-2018, 14:14)pio555 napisał(a):
(21-05-2018, 14:08)Kapitan Powolny napisał(a): ale gumiarz stwierdził, że się nie podejmie bo istnieje spore ryzyko, że je rozwali.
ryzyko awarii jest zawsze
przy zamianie powinno się założyć zestaw naprawczy (kpl nowych uszczelnień)

No dobra. A jest realne takie zjawisko jak utlenienie się wentyla i "zespawanie się" z felgą co spowoduje, że po dobroci nie uda się go zdemontować.

Coś jest nie tak. Jeżdżę Scenicem od ponad roku i nic nie odpadło, nic się nie zepsuło. Kim Ci Francuzi myślą, że są? Niemcami?
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Jak jest stare i nieruszone z x lat to.
Mnie w aucie kilkukrotnie przekładali czujniki i nic się nie działo

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

jeśli nic nie było kombinowane a czujniki są mocno zapieczone to przy próbie ich odkręcenia powinien pęknąć aluminiowy pierścień pełniący funkcję nakrętki, Czujnik wtedy ma się odkręcić bezproblemowo i nic nie ma prawa się ukręcić. Oczywiście pierścienie są wtedy do wymiany.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości