Demontaż sanek w scenic 2


Damian Rosik
Zarejestrowani

Witam. Mam do wymiany tuleje w sankach, czy ma ktoś może jakąś instrukcje jak sanki zdemontować? I jeszcze jedno pytanie, co to jest za poduszka na środku sanek (znajduje się ona centralnie w sankach). Nie mam jak zdjecia podesłać, postaram sie to jutro zrobić.
Chodzi mi o to :
https://imagizer.imageshack.us/v2/94x94q...L2VVlA.jpg

I po co ona jest?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-09-2017, 23:26 przez Damian Rosik.)

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

To nie jest poduszka, to jest cięzarek wyrównoważający służy do wyrównania rozkładu wagi wzdłuż osi pojazdu i do tłumienia drgań - bo mocowane jest to na gumie a nie na sztywno. W zaleznosci od modelu silnika w SC II spotyka sie go tam jak na zdjeciu, lub np przy poduszce skrzyni biegów. Chociaz tez gdzies jakes zdjecia widzialem, że byla zamocowana na poduszce silnika przy pasku rozrządu, ale nie wiem czy tak to ktos zamontowal czy tez tak jest oryginalnie.
W 1.9 dCi 130km rowniez w tym samym miejscu jest ten cięzarek umieszczony.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi A2-eR11 za ten post post:
  • Damian Rosik
Damian Rosik
Zarejestrowani

A moze on wydawać jakieś dźwięki? W sensie stukać? I jak bym mógł prosić o instrukcję do demontażu sanek pozdro

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-09-2017, 23:54 przez Damian Rosik.)

Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Sanek nie zdejmowalem wiec sie w tym temacie zdam na kolegów z naszego forum i sam sie z checia dowiem co sie z tym wiąże i na co zwracac uwage.

Odnosnie tego cięzarka, to w sumie z powodu tego ze jest na gumie, a ta potrafi sie z czasem utlenic w jakis sposob to moze dostac luzow i wówczas moze stukac. Tyle w teorii, bo w praktyce sie z tym akurat nie spotkalem aby stukalo. Podobne cięzarki na gumie bywaja zakladane na dlugiej półosi, prawej zazwyczaj, tam sie spotkalem ze guma sie rozwarstwiala i niestabilnosc ciezarka powodowala wibracje i hałas. W niektorych przypadkach, w Hondach zdaje sie chyba bylo, ze potrafila sie oderwac od półośki guma woda sie tam pod spod dostawala i połoś tam korodowala na tyle ze potrafila sie ukręcic.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Ten ciężarek nie stuka przynajmniej nie spotkałem się z tym. Chyba, że się śruba poluzowała. Aby zdjąć sanki należy dysponować kanałem lub podnośnikiem. Odkręcasz koła, zdejmujesz nadkola, odkręcasz blaszane wsporniki każdy na 4 śruby klucz 13, odkręcasz końcówki drążków od zwrotnic, łączniki drążka od amortyzatorów, śrubę krzyżaka maglownicy (w kabinie przy pedałach), dwie śruby od spodu samochodu na wysokości zderzaka klucz 18, 2 nakrętki klucz 13 na łączeniu ławy i sanek, od góry podwiązujesz chłodnice aby nie wisiały, odkręcasz łącznik tzw. ósemkę, dalej śruby od sanek. Sanki są przykręcone na dwie śruby klucz 18 i 4 klucz 16. Zanim odkręcisz sanki podeprzyj je od spodu lewarkiem i jak będziesz zakładał to też je lewaruj bo nie dasz rady sam ich przykręcić.
Jak nigdy tego nie odkręcałeś to nie widzę abyś sobie sam poradził.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-09-2017, 15:35 przez haszczurur.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • Damian Rosik
Damian Rosik
Zarejestrowani

ogólnie to z maglownicą uporałem się sam w 3 godziny, głównie chodzi mi o wymianę tuleji w sankach, i teraz tak myślę czy nie wystarczy ich odchylić (tak jak do wymiany magla) i po prostu wycisnąć te tuleje za pomocą gedora, śruby i nakrętki, co wy na to?

Odpowiedz
tadeuszek
Zarejestrowani

Właśnie miałem pisać nowy temat ale zobaczyłem ten , i ja również mam do wymiany tuleje ale czy da się je wymienić bez wyciągania sanek całkowicie?

Odpowiedz
tadeuszek
Zarejestrowani

No i uporałem się , i żeby wymienić tuleje w sankach konieczne jest demontaż całych sanek bo trzeba tuleje wprasować na prasie , ja próbowałem różnych sztuczek i się nie udało dopiero na prasie wcisnąłem.

Odpowiedz
mariusz#
Zarejestrowani

szkoda że nie robiłeś zdjęć , można było z tego zrobić jakiegoś manuala, może jakieś szczegóły na co zwrocić szczególną uwagę i co można popsuć. U mnie niestety holenderscy specjaliści pod sankami puścili przewody od gazukris-pmi

Odpowiedz
tadeuszek
Zarejestrowani

Szczerze mówiąc to nic się nie popsuję a manual można było zrobić ale wszystko jest proste i na wierzchu , odkręca się z tyłu sanek 6 śrub 3z jednej strony i 3 z drugiej , w środku auta odkręca się maglownicę, pod spodem poduszkę silnika tzw. lizaka, po odkręceniu kół przednich łączniki stabilizatora , łączniki sanek pionowe no i końcówki wahaczy i całe sanki z wahaczami opadają na dół. Jest trochę dłubania auto najlepiej jest dać na kołkach żeby był bez kół, no i trzeba zwracać uwagę bo lewa półoś lubi się cofnąć i olej wycieka, bez kanału można zapomnieć o tej całej operacji i przy montażu jest więcej gimnastyki.

Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości