Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Dzialanie turbiny


tidia
Zarejestrowani

op Czesc.Panowie mam kłopot z turbina,mianowicie magik od komputerów podczas diagnostyki powiedzial zr wszystko jest ok,oprocz  doladowania tzn.przeładowuje silnik.Daje cisnienie nawet 3200 i wiecej a ma być do 2200.Ile dokładnie nie wiem bo zakres pomiaru się skonczyl.

Teraz nie wiem dlaczego i on tez. I co dalej robić.?

Jakie mogą być skutki przeladowania?
Jak ma się to do ilości paliwa wtryskiwanego a ciśnienia i ilości powietrza.?

Ponoć trzeba ją wyregulowac.

Mam też dolot w oleju,może z odmy ,może z turba.Moze zbyt wysokiego ciśnienia w komorze spalania,silniku i stąd ten olej.
 
Po co do magika pojechalem,by znaleźć coś czemu auto jest mulowate od biegu jałowego do 2100 obr.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

zmienna geometria łopatek w turbinie jest zapieczona, przez olej który wydostał się z odmy i przeszedł całą drogę.
Zapewne turbo do regeneracji, ale może to tylko skutek czegoś innego.
bierze olej?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • tidia
pio555
Junior Administratorzy

(22-11-2016, 20:02)tidia napisał(a): by znaleźć coś czemu auto jest mulowate od biegu jałowego do 2100 obr.
sprawdz wężyki podciśnienia
u mnie był podobny problem
http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...da?page=89
od postu #890

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
tidia
Zarejestrowani

op
(22-11-2016, 20:11)Mati napisał(a): zmienna geometria łopatek w turbinie jest zapieczona, przez olej który wydostał się z odmy i przeszedł całą drogę.
Zapewne turbo do regeneracji, ale może to tylko skutek czegoś innego.
bierze olej?

A on ma zmienną geometrię lopatek? olej fakt mógł się wydostać .kiedyś miałem zatkany wąż do miski olejowej.
Dalej mam olej w dolocie.Może z przedmuchu,jedni mówią że duży inni ze nie,tak czy siak korek nie spada.

A może to ciśnienie z przeładowania silnika przez turbine.
A może z uszczelnien turbiny,była robiona we wrocku,ma dwa lata i jakieś 15tys km.
Oleju raczej nie pali,ale czasem przy tych 3tys obr zakopci se na szaro,myślę że z dolotu.
Co mogę zrobić,?

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

(22-11-2016, 21:24)tidia napisał(a): A może z uszczelnien turbiny,była robiona we wrocku,ma dwa lata i jakieś 15tys km.
zawór odmy i odma wymienione?
dolot wyczyszczony?

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
tidia
Zarejestrowani

op
(22-11-2016, 20:12)pio555 napisał(a):
(22-11-2016, 20:02)tidia napisał(a): by znaleźć coś czemu auto jest mulowate od biegu jałowego do 2100 obr.
sprawdz wężyki podciśnienia
u mnie był podobny problem

Myślę że nie wezyki,przecież auto idzie.czyli otwiera i zamyka.tylko jakby nie w czasie.


Do tego gorzej pali,więcej pali,i jakby przy ruszaniu przygasal.Trzeba dodać mu gazu deko.
Ne mam u siebie mechaników tylko wymieniaczy więc grzecznie tu pytam.

(22-11-2016, 21:26)pio555 napisał(a):
(22-11-2016, 21:24)tidia napisał(a): A może z uszczelnien turbiny,była robiona we wrocku,ma dwa lata i jakieś 15tys km.
zawór odmy i odma wymienione?
dolot wyczyszczony?

Nie NIC nie czyscilem,jak nie wiem skąd leje się olej po co czyscic

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2016, 21:29 przez tidia.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(22-11-2016, 21:27)tidia napisał(a): ,jak nie wiem skąd leje się olej po co czyscic
zapraszam do lektury http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...#pid180436
i całego tego wątku kto,ry Ci podałem

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:
  • pio555
haszczurur
Zarejestrowani

Tak w SC II 1.9 dci turbina posiada zmienną geometrię. Przeładowywanie może być spowodowane nagarem w kierownicy geometrii a to powoduje jej całkowite unieruchomienie bądź pracę w wąskim zakresie. Przeładowywanie może być spowodowane złym ustawieniem gruszki ciśnienia turbiny, bądź uszkodzeniem zaworu sterowania turbiny znajdującym się za akumulatorem w lewym dolnym rogu akumulatora. Tego nie rozwiąże się w tzw. 3 sekundy a jeżeli nawet to problem może powrócić ze zdwojoną siłą a to za sprawą uszkodzenia turbiny, zapchania odmy skroplin oleju, uszkodzenia zaworu odmy, zabrudzenia separatora odmy. Proponuję zapoznać się z materiałem zamieszczonym przez Mati i pio555. Ja wymieniłem już kilka turbin a także rozkręcałem je i wiem, że tu niczego nie da rady zrobić na skróty. Nie wykluczone, że twoja turbina jest uszkodzona dlatego należy zdjąć rury i sprawdzić luz na wirniku jak też czy nie puszcza oleju.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • Mati
tidia
Zarejestrowani

op
(23-11-2016, 12:44)haszczurur napisał(a): Tak w SC II 1.9 dci turbina posiada zmienną geometrię. Przeładowywanie może być spowodowane nagarem w kierownicy geometrii a to powoduje jej całkowite unieruchomienie bądź pracę w wąskim zakresie. Przeładowywanie może być spowodowane złym ustawieniem gruszki ciśnienia turbiny, bądź uszkodzeniem zaworu sterowania turbiny znajdującym się za akumulatorem w lewym dolnym rogu akumulatora. Tego nie rozwiąże się w tzw. 3 sekundy a jeżeli nawet to problem może powrócić ze zdwojoną siłą a to za sprawą uszkodzenia turbiny, zapchania odmy skroplin oleju, uszkodzenia zaworu odmy, zabrudzenia separatora odmy. Proponuję zapoznać się z materiałem zamieszczonym przez Mati i pio555. Ja wymieniłem już kilka turbin a także rozkręcałem je i wiem, że tu niczego nie da rady zrobić na skróty. Nie wykluczone, że twoja turbina jest uszkodzona dlatego należy zdjąć rury i sprawdzić luz na wirniku jak też czy nie puszcza oleju.


Jak sprawdzę czy nie puszcza oleju.pewnie będzie mokra jak jest olej w dolocie. 

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

trzeba zacząc sprawdzać od samego początku, czyli odpływ do miski, odma, zawór odmy itd a z gaszaka Ci nie kapie? nie masz tłusto mokro?
przeczytałeś ten post? czy czekasz na gotową odpowiedź ?
http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...#pid180436

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości