tidia
8
0
0
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Chojnow
tidia
Zarejestrowani
— 22-11-2016, 20:02
op
Czesc.Panowie mam kłopot z turbina,mianowicie magik od komputerów podczas diagnostyki powiedzial zr wszystko jest ok,oprocz doladowania tzn.przeładowuje silnik.Daje cisnienie nawet 3200 i wiecej a ma być do 2200.Ile dokładnie nie wiem bo zakres pomiaru się skonczyl.
Teraz nie wiem dlaczego i on tez. I co dalej robić.?
Jakie mogą być skutki przeladowania?
Jak ma się to do ilości paliwa wtryskiwanego a ciśnienia i ilości powietrza.?
Ponoć trzeba ją wyregulowac.
Mam też dolot w oleju,może z odmy ,może z turba.Moze zbyt wysokiego ciśnienia w komorze spalania,silniku i stąd ten olej.
Po co do magika pojechalem,by znaleźć coś czemu auto jest mulowate od biegu jałowego do 2100 obr.
•
Mati
26,534
100
4784
4,444
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 22-11-2016, 20:11
zmienna geometria łopatek w turbinie jest zapieczona, przez olej który wydostał się z odmy i przeszedł całą drogę.
Zapewne turbo do regeneracji, ale może to tylko skutek czegoś innego.
bierze olej?
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• tidia
pio555
30,574
122
10626
2,914
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 22-11-2016, 20:12
(22-11-2016, 20:02)tidia napisał(a): by znaleźć coś czemu auto jest mulowate od biegu jałowego do 2100 obr. sprawdz wężyki podciśnienia
u mnie był podobny problem
http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...da?page=89
od postu #890
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
tidia
8
0
0
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Chojnow
tidia
Zarejestrowani
— 22-11-2016, 21:24
op
(22-11-2016, 20:11)Mati napisał(a): zmienna geometria łopatek w turbinie jest zapieczona, przez olej który wydostał się z odmy i przeszedł całą drogę.
Zapewne turbo do regeneracji, ale może to tylko skutek czegoś innego.
bierze olej?
A on ma zmienną geometrię lopatek? olej fakt mógł się wydostać .kiedyś miałem zatkany wąż do miski olejowej.
Dalej mam olej w dolocie.Może z przedmuchu,jedni mówią że duży inni ze nie,tak czy siak korek nie spada.
A może to ciśnienie z przeładowania silnika przez turbine.
A może z uszczelnien turbiny,była robiona we wrocku,ma dwa lata i jakieś 15tys km.
Oleju raczej nie pali,ale czasem przy tych 3tys obr zakopci se na szaro,myślę że z dolotu.
Co mogę zrobić,?
•
pio555
30,574
122
10626
2,914
SC III ph II
2012
1.6 dCi eco2 130KM, 2012-2013
Radom
pio555
Junior Administratorzy
— 22-11-2016, 21:26
(22-11-2016, 21:24)tidia napisał(a): A może z uszczelnien turbiny,była robiona we wrocku,ma dwa lata i jakieś 15tys km. zawór odmy i odma wymienione?
dolot wyczyszczony?
Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
•
tidia
8
0
0
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Chojnow
tidia
Zarejestrowani
— 22-11-2016, 21:27
op
(22-11-2016, 20:12)pio555 napisał(a): (22-11-2016, 20:02)tidia napisał(a): by znaleźć coś czemu auto jest mulowate od biegu jałowego do 2100 obr. sprawdz wężyki podciśnienia
u mnie był podobny problem
Myślę że nie wezyki,przecież auto idzie.czyli otwiera i zamyka.tylko jakby nie w czasie.
Do tego gorzej pali,więcej pali,i jakby przy ruszaniu przygasal.Trzeba dodać mu gazu deko.
Ne mam u siebie mechaników tylko wymieniaczy więc grzecznie tu pytam.
(22-11-2016, 21:26)pio555 napisał(a): (22-11-2016, 21:24)tidia napisał(a): A może z uszczelnien turbiny,była robiona we wrocku,ma dwa lata i jakieś 15tys km. zawór odmy i odma wymienione?
dolot wyczyszczony?
Nie NIC nie czyscilem,jak nie wiem skąd leje się olej po co czyscic
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-11-2016, 21:29 przez tidia.)
•
Mati
26,534
100
4784
4,444
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 22-11-2016, 21:43
(22-11-2016, 21:27)tidia napisał(a): ,jak nie wiem skąd leje się olej po co czyscic zapraszam do lektury http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...#pid180436
i całego tego wątku kto,ry Ci podałem
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Mati za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to Mati for this post
• pio555
haszczurur
2,415
22
683
532
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Warszawa
Tak w SC II 1.9 dci turbina posiada zmienną geometrię. Przeładowywanie może być spowodowane nagarem w kierownicy geometrii a to powoduje jej całkowite unieruchomienie bądź pracę w wąskim zakresie. Przeładowywanie może być spowodowane złym ustawieniem gruszki ciśnienia turbiny, bądź uszkodzeniem zaworu sterowania turbiny znajdującym się za akumulatorem w lewym dolnym rogu akumulatora. Tego nie rozwiąże się w tzw. 3 sekundy a jeżeli nawet to problem może powrócić ze zdwojoną siłą a to za sprawą uszkodzenia turbiny, zapchania odmy skroplin oleju, uszkodzenia zaworu odmy, zabrudzenia separatora odmy. Proponuję zapoznać się z materiałem zamieszczonym przez Mati i pio555. Ja wymieniłem już kilka turbin a także rozkręcałem je i wiem, że tu niczego nie da rady zrobić na skróty. Nie wykluczone, że twoja turbina jest uszkodzona dlatego należy zdjąć rury i sprawdzić luz na wirniku jak też czy nie puszcza oleju.
1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:1 użytkownik postawił Thank You to haszczurur for this post
• Mati
tidia
8
0
0
1
SC II ph I
2004
1.9 dCi 120KM, 2003-2009
Chojnow
tidia
Zarejestrowani
— 23-11-2016, 13:00
op
(23-11-2016, 12:44)haszczurur napisał(a): Tak w SC II 1.9 dci turbina posiada zmienną geometrię. Przeładowywanie może być spowodowane nagarem w kierownicy geometrii a to powoduje jej całkowite unieruchomienie bądź pracę w wąskim zakresie. Przeładowywanie może być spowodowane złym ustawieniem gruszki ciśnienia turbiny, bądź uszkodzeniem zaworu sterowania turbiny znajdującym się za akumulatorem w lewym dolnym rogu akumulatora. Tego nie rozwiąże się w tzw. 3 sekundy a jeżeli nawet to problem może powrócić ze zdwojoną siłą a to za sprawą uszkodzenia turbiny, zapchania odmy skroplin oleju, uszkodzenia zaworu odmy, zabrudzenia separatora odmy. Proponuję zapoznać się z materiałem zamieszczonym przez Mati i pio555. Ja wymieniłem już kilka turbin a także rozkręcałem je i wiem, że tu niczego nie da rady zrobić na skróty. Nie wykluczone, że twoja turbina jest uszkodzona dlatego należy zdjąć rury i sprawdzić luz na wirniku jak też czy nie puszcza oleju.
Jak sprawdzę czy nie puszcza oleju.pewnie będzie mokra jak jest olej w dolocie.
•
Mati
26,534
100
4784
4,444
SC III ph II
2013
1.5 dCi FAP 110KM, 2012-2013
Górzyce, Tarnobrzeg
Mati
Zarejestrowani
— 23-11-2016, 13:05
trzeba zacząc sprawdzać od samego początku, czyli odpływ do miski, odma, zawór odmy itd a z gaszaka Ci nie kapie? nie masz tłusto mokro?
przeczytałeś ten post? czy czekasz na gotową odpowiedź ?
http://www.scenic-forum.pl/Watek-SCENIC-...#pid180436
Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM
/// Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM /// Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
•
|