Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Dzienne światła LED


SOLO
Zarejestrowani

op Witam.
Ostatnio (6m) spaliły mi się 3 żarówki w światłach dziennych fabrycznych. 
Zastanawiam się nad wymianą na LEDY.
Czytałem różne opinie ale większość z tego co znalazłem pochodziło z przed 3-4 lat, gdzie opinie o ledach były słabe. A to, że się palą, a to że wypalają.
Jak to jest teraz?


Zmienić chcę tylko dlatego, że nie chce mi się tych przepalonych żarówek wymieniać (choć wymiana jest o niebo lepsza niż w II).
Pozdrawiam

Odpowiedz
Marek1603
Przyjaciele forum

Pierwsza sprawa to czy masz homologację lampy na ledy?
Jeżeli nie to ich nie możesz zamontować z prawnego punktu czyli do (odpukać, kolizji). Wtedy ubezpieczyciel może odmówić ci wypłaty odszkodowania, a nawet na ciebie zrzucić jego koszty osobę, która nawet była sprawcą. I o tym trzeba wiedzieć.

Sam mam, ponieważ dla mnie są lepiej widoczne od zwykłych żarówek.
Różnicę sam oceń.
http://www.scenic-forum.pl/Watek-INNY-Ma...zia?page=3

Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Zamiast ledów może moduł do jazdy dziennej, np:

http://shop.lepard.eu/am0101-modul-swiat...l-p-2.html

Ktoś takie ustrojstwo ma, jakieś opinie, wymieni się doświadczeniami?

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
Marek1603
Przyjaciele forum

Moduł jak moduł. Pierwsze to musi mieć homologację i do tego dzienne też z homologacją.

Piszę, żeby mieć świadomość, ponieważ można sobie narobić kłopotów. A jak trafisz na służbistę podczas kontroli, to każe demontować albo zabiera dowód.

Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Przy kontroli nie musisz posiadać dokumentu homologacyjnego, homologacja musi się znajdować na reflektorze. Moduł wykorzystuje seryjne reflektory więc nie wiem jak to jest w praktyce, bo spełnia wszystkie warunki świateł do jazdy dziennej. trzeba by poszukać na internetach i poczytać Biggrin Oczywiście będzie 10 różnych opinii znawców tematu ;) Niektóre modele BMW i Audi wykorzystują obniżoną moc świateł drogowych jako świateł do jazdy dziennej i jest to legalne.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-06-2016, 12:52 przez stasic.)

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(03-06-2016, 12:52)stasic napisał(a): Niektóre modele BMW i Audi wykorzystują obniżoną moc świateł drogowych jako świateł do jazdy dziennej i jest to legalne.
... i rozwiązanie takie jest homologowane wraz z konkretnym modelem. I tyle na temat.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
stasic
Zarejestrowani

Wystarczy zapytać się producenta czy moduł posiada homologację.

[Obrazek: 9j3hk]SCII PHII 1.6 16V ASB DP0 + LPG
SCI PH II Privilege 1.6 16V ASB DP0 + LPG
Odpowiedz
Wojtas_BB
Zarejestrowani

Moduł może posiadać homologację, ale nie oznacza, że jego stosowanie jest legalne.
Zastosowanie go do zwykłych reflektorów, gdzie moduł obniża napięcie na żarówkach świateł długich jest nielegalne, ponieważ lampy te nie mają odpowiednich oznaczeń na reflektorze.
W przypadku, który jest opisany wyżej, tzn fabryczne rozwiązanie z wykorzystaniem świateł długich jako drogowe to na lampach jest odpowiednie oznaczenie, że służą one do jazdy dziennej.

Inną kwestią jest to czy w ogóle policjantów na drodze interesuje oświetlenie samochodu i jego homologacja lub sposób załączania, bo patrząc na to co jeździ po naszych drogach, śmiem twierdzić, że mają to w .... głębokim poważaniu.

Pozdrawiam Wojtas_BB
Citroen C5 Aircross, 1.2 PT, 2023
Seat Arona, 1.0, 2021
Odpowiedz
Marek1603
Przyjaciele forum

(03-06-2016, 14:18)Wojtas_BB napisał(a): śmiem twierdzić, że mają to w .... głębokim poważaniu.

I masz rację. Jak powiedziałem do czasu trafienia na służbistę lub zdarzenia drogowego.
Homologacje masz na lampę z konkretnym oświetleniem/żarówką.
Ktoś, powie że cie nie widział i Policja wtedy sprawdza oświetlenie (było niedawno o żarówce migacza w kolizji brata jednego z forumowiczów) i wtedy masz przekichane ponieważ ubezpieczyciel zrobi wszystko aby nie wypłacić odszkodowania.
W sieci są właśnie takie przypadki. Nie wiem na ile to jest prawdą, czy nie piszą tego dla postrachu ale moim zdaniem dalece prawdopodobne. Nie po to ubezpieczyciele zatrudniają prawników.

Odpowiedz
SOLO
Zarejestrowani

op
(03-06-2016, 11:00)Marek1603 napisał(a): Pierwsza sprawa to czy masz homologację lampy na ledy?

Jak to sprawdzić?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości