Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Dziwne objawy


adi9500
Zarejestrowani

op Witam mam problem ze scenikiem otorz po odpaleniu auta silnik inaczej pracowal co troche mnie zaniepokoiło ale pomyślałem temp niska  itd po przejechaniu paru kilometrow  jednak sie zatrzymałem pod maską poczułem zapach przypalonej gumy  i zauważyłem że poziom  płynu  chłodniczego podniósł się pod  korek  na dodatek  w zbiorniku był zimny trochę ciepłe  węże  przy tepostacie  temp w aucie  w porządku może  tylko wolno sie  nagrzewał bo po przejechaniu tych paru kilometrów pokazywało chyba  trzy kreski rozrząd  był robiony  30tyś  km  temu  razem z pompom wody co może być przyczyną  takich objawów obstawiam  właśnie zatartą pompę  wody ale chciał bym się poradzić  
pio555 napisał 02-12-2016, 08:57:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami.
Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.
Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-12-2016, 08:57 przez pio555.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi adi9500 za ten post post:
  • alex2107
czopochrup
Zarejestrowani

Strzelam ze zapowietrzony uklad bedzie

Odpowiedz
adi9500
Zarejestrowani

op Zapach spalonej gumy wydobywa się ewidentnie z okolic rozrządu  trzy miesiące  temu wymieniłem płyn chłodniczy  i układ był odpowietrzony

Odpowiedz
czopochrup
Zarejestrowani

Z tego co tu pisza to jest miliard odpowietrznikow w renowach. Jakby pompa sie zatarla to bys auto zagotowalw momencie i cieplego powietrza bys nie mial ale do sprawdzenia pasek rozrzadui kolo pasowe moze sie rozwarstwilo o ile masz z wkladka gumowa i cus sie dzieje.

Odpowiedz
adi9500
Zarejestrowani

op Właśnie trochę mnie dziwi to że temperaturę pokazuje w normie łapie i trzyma wczoraj sprawdziłem pasek rozrządu odchylając  osłonę  i wydaje mi się że jest jakby porysowany od zewnętrznej strony gdzieś znalazłem info o przypadku blokującej się rolki napinacza. Odnośnie koła pasowego było wymienione przy rozrzadzie ponieważ właśnie było rozwarstwione a w tamtym czasie nie było podobnych objawów.Mam jeszcze pytanie ta sytuacja z płynem w zbiorniczku nie jest normalna ?

Odpowiedz
cviatec
Zarejestrowani

A pompa wysokiego ciśnienia paliwa ?

Odpowiedz
adi9500
Zarejestrowani

op A pompa jaki bma wpływ na podnoszący się poziom płynu ? Fakt że ostatnio zauważyłem też że układ paliwowy się zapowietrza gdy silnik pracuje to co chwile przez przewód paliwowy idący do pompy pojawiają się pęcherzyki powietrza ale wydaje mi się że to osobny temat.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Moim zdaniem to wina pompy wody a świadczy o tym nagły wzrost poziomu płynu w zbiorniku a także to, że płyn w nim był zimny. Smród paska i zniszczenia po jego zewnętrznej stronie świadczą o tym, że rolka pompy została zablokowana i pasek po niej tarł, przecież rolka pompy wody znajduje się po zewnętrznej stronie paska. Po jego wewnętrznej stronie jest koło zębate wału, koło zębate wałka rozrządu i koło zębate pompy wtryskowej, po zewnętrznej stronie jest też rolka napinacza ale przy jej zablokowaniu płyn w zbiorniczku nie powinien pójść do góry. Dziwna praca silnika może być spowodowana wyhamowaniem obrotów wałka rozrządu, pompy wysokiego ciśnienia-wtryskowej poprzez przyblokowanie zatartą rolką pompy wody. W takim przypadku należy sprawdzić czy pasek rozrządu nie przeskoczył na kołach zębatych. Ja bym rozpiął rozrząd i poddał ocenie napinacz z rolką i pompę wody tak czy inaczej pasek do wymiany ponownie należy ustawić wszystkie koła na znakach w tym też koło zębate pompy wtryskowej, zablokować wał i ustawić rozrząd. Przed rozpięciem rozrządu można zdjąć pasek osprzętu, odkręcić koło pasowe wału a koło zębate wału przykręcić tą śrubą z podkładką od koła pasowego wału i tak delikatnie kręcić wałem oczywiście zgodnie z kierunkiem pracy (klucz nasadowy 18), po dwóch pełnych obrotach wału znaki na kołach powinny się zgadzać jeżeli nie to znaczy, że rozrząd przeskoczył. To może pozwolić na ocenę pracy rolki pompy wody i rolki napinacza.

Odpowiedz
[-] 4 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • cviatec, michaldck, thermalfake, TomaszB
adi9500
Zarejestrowani

op Skłaniam się ku wypowiedzi użytkownika  haszczyrur myślę podobnie cóż zostało sprawdzić rozrzad w poniedziałek auto idzie na warsztat jeżeli sprawa się wyjaśni  napisze jaka była przyczyną dziękuję za wszystkie wypowiedzi i pozdrawiam .

Odpowiedz
adi9500
Zarejestrowani

op Witam ponownie sprawa jeszcze do końca się nie wyjaśniła ale pojawiły inne objawy a objawy dotyczące płynu w zbiorniczku przestały mieć miejsce opiszę co i jak więc wczoraj postanowiłem odpalić auto i jeszcze raz poszukać problemu wraz ze znajomym.Auto pokręciło ze dwie sekundy dłużej niż zwykle ale odpalił i tak na mniejszych i wiekszych obrotach przez jakieś dwadzieścia minut na postoju silnik pracował obserwując płyn w zbiorniczku węże temperaturę na wyświetlaczu żadnych anomali nie zauważyliśmy dodatkowo znajomy mówi że pasek rozrządu jest ok że tak też wygląda nowy (pisałem wcześniej że  wygląda jak by był porysowany chyba moja paranoja ha ha?)ale zapach spalonej "gumy"pozostał (i tutaj zmieniłem zdanie ponieważ wczoraj zapach przypominał bardziej plastik i tarcie metalu o metal coś jak zatarte łożysko  ) pomyślałem może alternator ale nie świeciła się kontrolka od ładowania (mam cały czas błąd check parking brake na wyswietlaczu ale to inna historia) jednak postanowiłem zgasić silnik i nie popadać w wir poszukiwań awarii ?tak też zrobiłem i zamknąłem auto i udałem się ze znajomym na podsumowanie przy piwku?Dziś jednak postanowiłem odpalić i co sprzęgło start auto nie odpaliło i co więcej wywaliło  bezpiecznik ten na klepie + po jego wymianie nie zagadał wyjolem aku podladowalem włożyłem spowrotem  pali od strzała nie miałem miernika by sprawdzić czy jest ładowanie wiec zostawiłem auto na chodzie trochę się przejechałem wróciłem zgasiłem i nie pali wiec brak ładowania dodam że żadnych innych objawów o których pisałem wcześniej nie zauważyłem oprócz tego zapachu który dobiega z okolic rozrzadu może alternatora w związku z tym mam pytanie czy zapach spalenizny może pochodzić z samego regulatora napięcia czy raczej z samego alternatora . Kojarząc  fakty ostatnio (zauważalne po zmroku) na postoju np skrzyżowanie następowało pykniecie i na ułamek sekundy przysiadły światła . I jeszcze pytanie czy na wyświetlaczu będzie wywalać więcej niż jedną informacje o błędzie ?

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości