op
Panowie, mam taki dziwny dla mnie problem. Otóż od jakiegoś czasu kopci. Przy dłuższym przytrzymaniu gazu na luzie i na wysokich obrotach i najpierw kopci na czarno a przy puszczeniu gazu zmienia kolor na niebiesko. Co może mu się dziać? Nie wiem czy tak można ale gdy jest włączony silnik i odkręca się bagnet oleju wychodzi stamtąd delikatny „dymek” .
Dziwnie kopci
niebieski dym to objaw przedostawania sie oleju do komory spalania,ubywa ci oleju?
prawdopodobnie czeka cię remont góry silnika ( pierscienie tłokowe ) i co jeszcze wyjdzie? cieżko powiedzieć Druga rzecz to turbina,ale niby piszesz że jest o.k Bez zajrzenia do środka ciężko wyrokować Aby dokładniej sprawdzić, co się zepsuło, zaobserwuj, w którym momencie pojawia się niebieski dym – przyda ci się tu pomoc kolegi. Jeżeli pojawi się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów lub tylko zaraz po odpaleniu, wszystko wskazuje na to, że zużyły się uszczelniacze zaworowe. Przy zużytych uszczelniaczach olej spływa do komory spalania podczas postoju. Jeżeli pojawia się w sytuacji odwrotnej, czyli podczas podkręcania obrotów lub na luzie, wymiany wymagają pierścienie tłokowe i gładź cylindra. Jeżeli twoje auto jest wyposażone w turbosprężarkę, masz jeszcze jedną potencjalną przyczynę kolorowego dymu – awaria turbiny. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-12-2016, 17:56 przez cviatec.) (16-12-2016, 17:23)anika102 napisał(a): Panowie, mam taki dziwny dla mnie problem. Otóż od jakiegoś czasu kopci. Przy dłuższym przytrzymaniu gazu na luzie i na wysokich obrotach i najpierw kopci na czarno a przy puszczeniu gazu zmienia kolor na niebiesko. Co może mu się dziać? Nie wiem czy tak można ale gdy jest włączony silnik i odkręca się bagnet oleju wychodzi stamtąd delikatny „dymek” . Kopcenie jedno drugiemu nierówne. To, że turbina była regenerowana wcale jej nie wyklucza z kręgu podejrzanych. Tu tak naprawdę największą rolę odgrywa zaufany kompetentny mechanik to on weryfikuje stan poszczególnych podzespołów. Ja na początek zająłbym się oceną stanu turbiny to znaczy ocena luzu wirnika, czy w rurach od turbiny i w intercolerze nie ma oleju. Może tam być delikatny nalot olejowy, następnie weryfikacja wtryskiwaczy należy sprawdzić korekty. Tak w międzyczasie umył bym zawór EGR, separator odmy, odmę odprowadzającą gazy ze skrzyni korbowej i odmę skroplin oleju oczywiście z udrożnieniem spływu do tego kontrola stanu oleju silnikowego na bagnecie. Dla spokoju sprawdzić ciśnienie oleju manometrem. Skoro turbina była uprzednio regenerowana trzeba przyjrzeć się silnikowi. Co do dymu z wlewu oleju może się trochę dymić ale na ciepłym silniku gdyż są to opary oleju i po części spaliny no chyba, że wali spalinami jak z komina to tak nie powinno być. Pierścienie nigdy nie są w 100% szczelne i zawsze odrobinę spalin i oleju przepuszczą. Trzeba to wszystko sprawdzić i dopiero można działać dalej. Lepiej zacząć od tego niż od wymiany turbiny czy silnika.
op
(16-12-2016, 17:56)cviatec napisał(a): zaobserwuj, w którym momencie pojawia się niebieski dym – przyda ci się tu pomoc kolegi. Jeżeli pojawi się przy schodzeniu silnika z wysokich obrotów lub tylko zaraz po odpaleniu, wszystko wskazuje na to, że zużyły się uszczelniacze zaworowe. Przy zużytych uszczelniaczach olej spływa do komory spalania podczas postoju. Jeżeli pojawia się w sytuacji odwrotnej, czyli podczas podkręcania obrotów lub na luzie, wymiany wymagają pierścienie tłokowe i gładź cylindra. Jak jest na wysokich obrotach kopci na czarno gdy puszczam gaz schodzi na niskie obroty wtedy zmienia się na niebiesko po czym znów na wolnych obrotach kopci na czarno Pytanie ile taka naprawa może kosztować jeśli byłyby to te uszczelniacze o których piszesz a ile pierścienie tłokowe?
Najlepiej iść na całość kompleksowy remont silnika pomimo niezdiagnozowanej usterki. Koszt prawidłowo wykonanego remontu silnika 1.9 dci to około 3000 zł. To znaczy wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworowych. Do tego należy doliczyć koszt regeneracji wtryskiwaczy około 1500-2000 zł. Można do tego zamontować starą turbinę i za rok od nowa robić remont silnika.
Zacznij od sprwdzenia zaworu egr... Pozniej sprawdz jak wyglada cisnienie na cylindrach... Wykluczyc dol mozna wlewajac olej beposrednio do tloka podczas badania sprezania...
Koledzy juz czarne scenariusze pisza. Najpierw popros mechanika zeby zdiagnozowal a pozniej doradzil... (17-12-2016, 16:07)Wojtgda napisał(a): Zacznij od sprwdzenia zaworu egr... Pozniej sprawdz jak wyglada cisnienie na cylindrach... Wykluczyc dol mozna wlewajac olej beposrednio do tloka podczas badania sprezania... Tu nie chodzi o czarne scenariusze przecież napisałem punkt po punkcie co ja bym sprawdził. Wymieniłem też między innymi mycie zaworu EGR. Mimo nie przeprowadzenia zalecanych czynności autor pytania dopytuje się o ceny wymiany pierścieni bądź uszczelniaczy zaworowych tak więc w kolejnej odpowiedzi napisałem jakie to koszty myślę, że podana cena takiej operacji jest jak najbardziej realna. Co poradzisz jak się klient uprze są ludzie którzy zaczynają weryfikację usterki od podstawowych drobnostek a inni od razu walą z grubej rury. Zdarza się, że ktoś przyjeżdża do mechanika i wręcz żąda wymiany danej części mimo, że jest sprawna ale gdzieś usłyszał, że to na pewno trzeba wymienić. Ja w żadnym wypadku nie zalecam od razu grzebania w pierścieniach czy w głowicy. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości