Simon
173
0
1
3
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Tyskie asfalty
Simon
Zarejestrowani
— 02-03-2014, 13:37
Cześć.
Próbowałem dzisiaj zaślepić EGR, niestety zaślepka, którą kupiłem nie pasuje, jest za duża. Wiem, że po kodzie silnika mogę dobrać właściwą. Wiem, że to lamerskie pytanie ale szukałem dzisiaj tego numeru i nie mogę znaleźć.
Dziękuję za podpowiedź.
SC II phII 1.9dci 165KM/360Nm
•
bartas
4,018
22
374
285
INNY
2005
INNY
Kielce
bartas
Zarejestrowani
— 02-03-2014, 14:12
Wydaje mi się, że znajdziesz go na bloku silnika.
Sam zrób zaślepkę z blachy nierdzewnej.
•
Simon
173
0
1
3
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Tyskie asfalty
Simon
Zarejestrowani
— 02-03-2014, 17:02
Znalazłem numer. Muszę zamówić inną zaślepkę, ponieważ nie mam możliwości wycięcia we własnym zakresie.
SC II phII 1.9dci 165KM/360Nm
•
wacio1967
110
5
48
0
SC II ph II
2007
INNY
Jajosty
Nie ruszaj tego EGR, bo go spiepszysz zepsujesz. W tym silniku nie może być płaskiej blachy. Nigdzie nie kupisz zaślepki.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2014, 23:14 przez PRZEMO.)
•
Oktawiusz
14,812
56
2029
683
INNY
2019
INNY
Warsaw, Poland
To jest ten co trzeba robić dołek w blaszce? Niektórzy przecinają brzeszczotem oś zaworu, żeby się nie poruszał.
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
•
wacio1967
110
5
48
0
SC II ph II
2007
INNY
Jajosty
Zgadza się. Przecięcie równa się zniszczenie dobrego zaworu. Zablokować nie można, bo błędami będzie siało. Jest to jeden z lepszych EGR w Renault. Rzadko kiedy ulega awarii i nie ma takiego syfu jak w innych. Jak silnik jest zimny, to i tak jest cały czas zamknięty. Po osiągnięciu około 30* dopiero zaczyna działać.
•
Simon
173
0
1
3
SC II ph II
2007
1.9 dCi FAP 130KM, 2003-2009
Tyskie asfalty
Simon
Zarejestrowani
— 03-03-2014, 00:18
(02-03-2014, 19:00)karllo napisał(a): a nie możesz tej co kupiłeś odesłać z zamianą na inną... Tak zamierzam zrobić.
Odeślę w zamian za TAKĄ. W opisie jest dokładnie numer mojego silnika (dla modelu megane ). Nie chcę czyścić tego EGR-a bo nie mam na to teraz czasu, a bardzo denerwuje mnie komunikat "sprawdź emisję spalin". Wydaje mi się (może się nie znam), że jeśli zaślepię przy pomocy zestawu jak wyżej, to błąd nie powinien się pojawiać (klapki zaworu nie ruszam, a skoro będzie zaślepiony, to nie będzie działał i nie będzie błędu. Błąd zamierzam skasować po zaślepieniu.
SC II phII 1.9dci 165KM/360Nm
•
Oktawiusz
14,812
56
2029
683
INNY
2019
INNY
Warsaw, Poland
Simon, jeżeli to jest ten zawór, o którym pisze wacio1967, płaska zaślepka spowoduje zablokowanie ruchomej części w zaworze. Tu wystaje ona trochę poza obręb zaworu w przeciwieństwie do zaworu w moim dci. Jest duże prawdopodobieństwo uszkodzenia elektroniki zaworu od przeciążenia.
Zwróć uwagę na to jak zaślepka wygląda. Powinna nie być płaska, tylko powinna posiadać dość spore wgłębienie na owy element. Płaską można założyć jeżeli się odpowiednio uszkodzi oś zaworu.
RenGarage :: Zmiany konfiguracji :: Aktywacje :: Adaptacje :: TPMS :: Sterowniki :: Airbag :: Radia ::
•
wacio1967
110
5
48
0
SC II ph II
2007
INNY
Jajosty
(03-03-2014, 00:18)Simon napisał(a): Nie chcę czyścić tego EGR-a bo nie mam na to teraz czasu, a bardzo denerwuje mnie komunikat "sprawdź emisję spalin". Wydaje mi się (może się nie znam), że jeśli zaślepię przy pomocy zestawu jak wyżej, to błąd nie powinien się pojawiać (klapki zaworu nie ruszam, a skoro będzie zaślepiony, to nie będzie działał i nie będzie błędu. Błąd zamierzam skasować po zaślepieniu. Zaślepienie nic Ci nie da. Błąd będzie dalej się wyświetlał. Zaślepić można tylko sprawny zawór. A komunikat wcale nie musi wskazywać na EGR. Czy Ty przypadkiem nie masz FAP?
•
wit57
83
0
0
0
scenic2ph2
2007
19dci130KMF9Q
Gdynia
wit57
Zarejestrowani
— 03-03-2014, 21:19
Niektórzy błędnie oceniają że 130KM konny silnik z 2007 r musi mieć FAP ja kupiłem w polskim salonie i nie mam FAP,nie wiem jak gdzie indziej ale ja w Gdyni gdy pojadę do ASO dostaję wszystkie dane o samochodzie takie jak nr silnika itp.
•
|