op
Cześć, Elektryczny ręczny po regeneracji. Robił pan Z Wrocławia. Na fakturze napisał, pełna regeneracja hamulca ręcznego. Jak rozmawialiśmy telefonicznie, zadzwonił do mnie, to wymienił praktycznie wszystkie elementy składowe, oprócz zielonej kodowanej płytki. Czujnik naciągu linki, silniczek nowe linki itd .... Ręczny już założyłem, ale niestety nie działa. Wszyscy zaprzyjaźnieni mechanicy zapewniali mnie, że po montażu na włączonym motorze, trzeba zaciągnąć ręczny rączką, odpuścić i sam się ustawi. Pierwszy raz zaciągnął, ale wywalił błąd AWARIA HAMULCA POSTOJOWEGO. Ale koła zablokował. Pomimo, błędu, normalnie rączką odblokowałem ręczny. Po ok 40 sekundach, komunikat o błędzie, sam zniknął. Każdy następny raz juz działa. Włącza i wyłącza się rączką, normalnie. Ale TYLKO, gdy pojazd stoi i to na płaskim, poziomym terenie. Niestety, włączanie ręcznego na wzniesieniu i w chwili gdy koła się toczą jest słabe. Ogólnie to ręczny działa, ale nie zatrzymuje sie po ok 5 sekundach. Ciągnie dalej, dłużej ok 20 sekund, strasznie przy tym piszczy mechanizm ręcznego. Ręczny zaciąga się, koła są zablokowane. Na wzniesieniu stoi, czyli ręczny trzyma. Ale pojawia się na desce błąd AWARIA HAMULCA POSTOJOWEGO. Świeci sie napis SERWICE i trójkącik z literką P. Ale po kilkunastu sekundach, komunikat o awarii znika, trójkącik z literką P znika, Napis SERWICE nie znika. Dodam, że problem pojawił się jak wymieniłem tarcze, klocki i zaciski tylnej osi. Po tej wymianie pojawiła się awaria ręcznego, który wysłałem do regeneracji. Mam PyClipa 2.2. Skasowałem błędy, ale to nic nie dało. Teraz jest tak że ręczny działa, ale na wzniesieniu lub przy toczących się kołach zaciąga się ok 20 sekund. Piszczy, hałasuje i wywala BŁĄD AWARIA HAMULCA POSTOJOWEGO. Napis sam znika po kilkudziesięciu sekundach. Swobodnie, rączką da się odblokować ręczny i jechać dalej. Sprawdzając PyClipem 2.2 zapamietał sie błąd DF049 ZACIĄGNIĘCIE. Konsultowałem się z kilkoma zaprzyjaźnionymi mechanikami. Jeden kolego doradził mi w takiej sytuacji, dołożyć podkładki dystansowe na linki. Na kołnierz linki przy wsporniku w zacisku. Tak skraca się skok linki i to powinno pomóc. Zrobiłem, ale nie pomogło. Dałem po dwie podkładki grubości ok 2 mm na stronę. Razem to ok 8 mm. Nie pomogło. Dołożyłem jeszcze jedną ( więcej się nie da ). Wyszło ok 6 mm na stronę, razem 12 mm na całość. Nie pomogło, ale ręczny przy zaciąganiu przestał zgrzytać. Słyszałem też, że po awarii ręcznego trzeba skasować błędy. Skasowałem. Po skasowaniu znikł trójkącik z literką P. Ale napis SERWICE nie zniknął. W PyClipie, dzisiaj sprawdziłem możliwości aplikacji. Pojawiają się różne warianty.
AC002 ZACIĄGNIĘCIE, AC003 ZWOLNIENIE HAMULCA, AC004 URUCHOMIENIE NOWEGO HAMULCA POSTOJOWEGO, AC005 AUTOMATYCZNE ZACIĄGNIĘCIE HAM RĘCZNEG. Tu mam pytanie: Jak włączę funkcje AC004 URUCHOM NOEGO HAM POSTOJOWEGO, to co się stanie ? Są jeszcze inne funkcję PyClipa. Np. RESET HAMULCA POSTOJOWEGO. Jak włączę ta funkcje to co się stanie ? I co muszę zrobić po resecie ? Problem mam taki, jak opisałem. Ręczny działa na poziomej płaszczyźnie. Zaciąganie rączka na wzniesieniu lub przy kołach toczących się, kończy sie tym, że ręczny zaciąga się 5 sekund normalnie i dodatkowo ok 20 sekund ciągnie jeszcze piszczy i hałasuje i na końcu pojawia sie błąd USTERKA HAMULCA PARKINGOWEGO. Ale działa. Koła blokują się. Rączką da sie ręczny odblokować i można jechać dalej. A komunikat o AWARII sam znika po ok 30 sekundach. Może ktoś z państwa podpowie co mam zrobić jeszcze, żeby ręczny normalnie pracował.