Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Elektrozawór ciśnienia doładowania na kolektorze ssącym


sturfan
Zarejestrowani

op Witam, czy ktoś potrafi wytłumaczyć do czego służy konkretnie ten element? http://e-katalog.intercars.com.pl/#/prod...sacym.html Dochodzą do niego dwa przewody pneumatyczne, jeden od przepustnicy, drugi chyba idzie do turbo, jest też kostka dwupinowa. Wyskoczył mi błąd DF054 (jest w pamięci), wg manuala serwisowego sprawdziłem oporność między ścieżkami 1 i 2 - wynik ok. 44 ohm przy ok 10°C, powinno być 15,4 przy 20°C. Zalecana wymiana wg. manuala. Czy ten zawór może powodować kopcenie samochodu na biało i zaolejenie przewodów odmy? Do czego jest to trzecie złącze pneumatyczne przy kostce elektr.?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-09-2016, 17:42 przez sturfan.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(19-09-2016, 17:42)sturfan napisał(a): Czy ten zawór może powodować kopcenie samochodu na biało i zaolejenie przewodów odmy?
raczej nie

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
sturfan
Zarejestrowani

op Poprawna nazwa tego elementu to "elektrozawór sterujący zaworem upustowym turbosprężarki". Tutaj jest schemat jego działania (punkt B) :
http://www.turbo-tec.eu/pl/sterowanie-uk...ladowania/
W moim samochodzie podłączone do niego są tylko dwa przewody pneumatyczne, natomiast do tego pojedynczego króćca (przy gnieździe elektrycznym) nie jest podpięty przewód pneumatyczny. Czy mi się wydaje, że przez to mogą się robić różne cuda? Czy może tak ma akurat być...

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Ten zawór nie powoduje opisanych objawów a może powodować brak przyśpieszenia i ogólne zamulenie silnika. Jak odłączysz wężyki od tego zaworka to samochód jeździ jak taki typowy wolnossący diesel bez turbiny.

Odpowiedz
sturfan
Zarejestrowani

op A co z tym trzecim króćcem od strony kostki? Tam też powinien być wężyk? A jeśli tak to co się dzieje gdy go nie ma (jak u mnie)?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-09-2016, 22:11 przez sturfan.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Do trzeciego króćca nie idzie żaden wężyk. Rozumiem, że twój SC II zaczął kopcić na biało i węże idące od odmy w dół do silnika umazane są olejem. Jeżeli tak to na początek proponuję
- odkręcić separator odmy to czarna duża puszka w którą wkręcany jest korek z bagnetem i umyć w benzynie ekstrakcyjnej
- zdjąć dwa gumowe wężyki idące w dół do silnika, sprawdź drożność i umyj
- przy użyciu kompresora bardzo starannie przedmuchać wlot o mniejszej średnicy to odpływ skroplin oleju z powrotem do miski olejowej. Przy drożnym odpływie jak dmuchniesz kompresorem to powinieneś usłyszeć bulgotanie oleju w misce olejowej. Wlot o większej średnicy to odpowietrzenie skrzyni korbowej to się nie zapycha.
- zdjąć wąż z góry separatora odmy idący górą na silniku na jego środku jest czarna plastikowa puszka zbliżona wyglądem do pudełka pasty do butów. Rozbierz to i zobacz czy w środku jest czarna gumowa membrana, jeżeli jej już nie ma albo są strzępki zakup nowy. Cena zacnego zamiennika od 130 zł do 180 zł. cena w serwisie sporo wyższa.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi haszczurur za ten post post:
  • sturfan
sturfan
Zarejestrowani

op Odma oraz zawór odmy mam nowe założone, węże drożne, ten cienki do miski sprawdzałem bagnetem - drożny. Sprawdzę jeszcze kompresorem. Więc skąd ten olej? Turbo sprawdzał mechanik - wyglądało podobno na dobre. Ten elektrozawór postaram się wymienić - jak pisałem wcześniej, wg. manuala powinienem to zrobić ze względu na niewłaściwą oporność - około 44 0hm (powinno być 15,4 ohm ). Błąd tego elektrozaworu miałem w zapisanych, ale pojawił się niedawno.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-09-2016, 22:10 przez sturfan.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

(20-09-2016, 20:01)sturfan napisał(a): ten cienki do miski sprawdzałem bagnetem - drożny.
bagnet jest za gruby, ale spytam z ciekawości ile weszło w ten króciec?

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
sturfan
Zarejestrowani

op Bagnet bez końcówki z bliżej nieokreślonego auta - nieważne, wszedł z 20 cm spokojnie, jak nie więcej. Oparł się o ściankę pewnie miski, na pewno nie o zator w rurce.

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

ok

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości