Przed chwilą wymienilem olej w skrzyni biegow i muszę powiedzieć że jest bajka w porownaniu do tego co bylo. Biegi wchodzą tak gladko że nie czuć kiedy redukuje lub podbija bieg.Polecam każdemu wymianę oleju, koszt nie duży ale frajda z kultury pracy skrzyni bezcenna.
Elektrozawory w automatycznej skrzyni biegów Scenic II
Zamierzam wymienić olej w ASB mojego Granda. I tu pojawia się wątpliwość...Znalazłem na forum opis jak to zrobić, jest instrukcja też np. na forum PRND. Ale tam opis jest zupełnie inny i mówi np. o podawaniu oleju od spodu. Tutaj od góry. W zasadzie te opisy są zupełnie róźne a mowa o tej samej skrzyni DP0. Wie ktoś dlaczego? I jeszcze jedno: czy śrubę od góry skrzyni można jakoś odkręcić bez demontażu podstawy akumulatora? Może ktoś z kolegów ma jakiś sprytny patent, jakiś przerobiony klucz przegubowy albo coś w tym stylu?
Spokojnie odkręcisz śrubę bez demontażu podstawy akumulatora.
Zaopatrz się tylko w nasadkę kwadrat 8 mm - na taki jest śruba. Nie trzeba żadnego przegubowego klucza, zwykła przedłużka i grzechotka wystarczy Zdemontuj tylko rurę rezonatora powietrza, będzie lepszy dostęp do śruby. Lejek, wężyk - 30 minut pracy i olej wymieniony. Pamiętaj tylko o odpowiedniej temperaturze oleju w skrzyni w czasie sprawdzania poziomu po wymianie. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2017, 20:47 przez Roming.)
Jasne, to że temperatura musi być odpowiednia przy zlewaniu mam już tak nabite do głowy, że nie zapomnę Ale roming- jak to "sprawdzanie poziomu oleju po wymianie"? Byłem przekonany że w DP0 wymiana to jest jednocześnie ustalenie odpowiedniego poziomu oleju bo bagnetu tu nie ma. Skoro więc mam odpowiednią temperaturę przy zlewaniu i wymianie, to po przelaniu oleju przez rurkę przelewową poziom jest odpowiedni. W trakcie wymiany sprawdzać temperaturę CLIP-em i w razie potrzeby "podgrzewać" olej na pracującym silniku? Bo olej przed podaniem będzie miał temperaturę otoczenia, czyli ok. 20 stopni, więc po wymieszaniu z tym w skrzyni o temperaturze ok 50/60 stopni mikstura będzie miała ok 30/35 stopni "na oko"....Wogóle to niezłe czary z tym automatem w DP0.
Sprawdzenie poziomu czyli przelanie przez rurkę przelewową po wymianie.
Tak też okresowo sprawdza się poziom oleju w ASB. Wlewasz 0.5 litra oleju i po osiągnięciu temperatury 60 stopni odkręcamy dolny korek i czekamy aż przestanie lecieć a zacznie kapać. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości