Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Elektrozawory w automatycznej skrzyni biegów Scenic II


mike
Zarejestrowani

Przed chwilą wymienilem olej w skrzyni biegow i muszę powiedzieć że jest bajka w porownaniu do tego co bylo. Biegi wchodzą tak gladko że nie czuć kiedy redukuje lub podbija bieg.Polecam każdemu wymianę oleju, koszt nie duży ale frajda z kultury pracy skrzyni bezcenna.

Odpowiedz
[-] 4 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi mike za ten post post:
  • A2-eR11, Grandusek, PRZEMO, Roming
vanhelsing
Zarejestrowani

Zamierzam wymienić olej w ASB mojego Granda. I tu pojawia się wątpliwość...Znalazłem na forum opis jak to zrobić, jest instrukcja też np. na forum PRND. Ale tam opis jest zupełnie inny i mówi np. o podawaniu oleju od spodu. Tutaj od góry. W zasadzie te opisy są zupełnie róźne a mowa o tej samej skrzyni DP0. Wie ktoś dlaczego? I jeszcze jedno: czy śrubę od góry skrzyni można jakoś odkręcić bez demontażu podstawy akumulatora? Może ktoś z kolegów ma jakiś sprytny patent, jakiś przerobiony klucz przegubowy albo coś w tym stylu?

Odpowiedz
Roming
Zarejestrowani

Spokojnie odkręcisz śrubę bez demontażu podstawy akumulatora.
Zaopatrz się tylko w nasadkę kwadrat 8 mm - na taki jest śruba.
Nie trzeba żadnego przegubowego klucza, zwykła przedłużka i grzechotka wystarczy
Zdemontuj tylko rurę rezonatora powietrza, będzie lepszy dostęp do śruby.
Lejek, wężyk - 30 minut pracy i olej wymieniony.
Pamiętaj tylko o odpowiedniej temperaturze oleju w skrzyni w czasie sprawdzania poziomu po wymianie.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2017, 20:47 przez Roming.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Roming za ten post post:
  • vanhelsing
A2-eR11
Zarejestrowani

...i pamietaj o odpowiedniej temperaturze w czasie jego zlewania...

Odpowiedz
vanhelsing
Zarejestrowani

Jasne, to że temperatura musi być odpowiednia przy zlewaniu mam już tak nabite do głowy, że nie zapomnę Biggrin Ale roming- jak to "sprawdzanie poziomu oleju po wymianie"? Byłem przekonany że w DP0 wymiana to jest jednocześnie ustalenie odpowiedniego poziomu oleju bo bagnetu tu nie ma. Skoro więc mam odpowiednią temperaturę przy zlewaniu i wymianie, to po przelaniu oleju przez rurkę przelewową poziom jest odpowiedni. W trakcie wymiany sprawdzać temperaturę CLIP-em i w razie potrzeby "podgrzewać" olej na pracującym silniku? Bo olej przed podaniem będzie miał temperaturę otoczenia, czyli ok. 20 stopni, więc po wymieszaniu z tym w skrzyni o temperaturze ok 50/60 stopni mikstura będzie miała ok 30/35 stopni "na oko"....Wogóle to niezłe czary z tym automatem w DP0.

Odpowiedz
Roming
Zarejestrowani

Sprawdzenie poziomu czyli przelanie przez rurkę przelewową po wymianie.

Tak też okresowo sprawdza się poziom oleju w ASB.
Wlewasz 0.5 litra oleju i po osiągnięciu temperatury 60 stopni odkręcamy dolny korek i czekamy aż przestanie lecieć a zacznie kapać.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Roming za ten post post:
  • A2-eR11




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości