Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Elektryczne szyby tylne


kszyba
Zarejestrowani

Ten absurd że działa na odwrót spowodowany jest urwaną/bez przejścia jedną żyłą sterowania kierunku.
Sterowanie szyb działa dwustopniowo, podnoszenie "delikatne" zwiera w przełączniku tylko jedną żyłę zgodną z danym kierunkiem ruchu szyby do masy. Mocniejsze dociśnięcie przełącznika powoduje najpierw zwarcie żyły zgodnej z kierunkiem szyby a następnie żyły przeciwnego kierunku. Komputer w sterowniku po otrzymaniu takiego podwójnego wysterowania wie że wcisnęliśmy przycisk mocno chcąc całkowicie zamknąć/otworzyć okno. W przypadku urwania gdzieś jednej żyły sterowania w którymś kierunku szyba nie będzie chodzić po naciśnięciu "lekko", po mocniejszym naciśnięciu pojedzie w drugą stronę.
Są chyba ze trzy rodzaje schematów sterowań szyb. Cały dowcip polega na tym że wszystkie sterowania najpierw idą do drzwi kierowcy na jego przełączniki a następnie wracają do swoich drzwi. 90% problemów to przegniłe kable między drzwiami, w drzwiach, okolicach złącz w słupkach, w samych złączach.

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi kszyba za ten post post:
  • krzysztofk, vitia, zbych111
vitia
Zarejestrowani

Czyli problem w kablach, nie w sterowniku, przycisku itp, tak? A da się określić kolor winowajcy? Byłoby mi łatwiej sprawdzać jeden kabel niż całą wiązkę.

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

Nie ma tak prosto. Trzeba kopać z miernikiem i schematem. Na schemacie trzeba przetłumaczyć kolory z francuskiego na nasze. W Megane przyczyną był przetarty kabel w drzwiach który rozpadł się w rękach. Warto popatrzeć na wszystkie skręcone taśmy izolacyjne które mogą wskazywać że ktoś już tam buszował i może źle zabezpieczył. A woda po szybie leci w dól po tych kablach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-03-2020, 16:08 przez kszyba.)

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Nie zapomnij o kostce R2 pod fotelem kierowcy.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości