Wymieniałem u kogoś tylną klapę na taką z możliwością otwierania tylnej szyby, po podłączeniu elektryki wszystko działa ale zastanawia mnie dlaczego pomimo iż jest otwarta klapa można otworzyć tylną szybę. U mnie jest tak, że jak otworzę szybę to do póki jej nie zamknę nie mogę tym drugim przyciskiem otworzyć klapy no i na odwrót. Wszystko podłączyłem według tego jak powinno być, plus na przycisk otwierania szyby idzie z kostki do której dochodzą przewody z budy a minus jest wspólny z podświetleniem rejestracji (takie rozgałęzienie) tak jest fabrycznie.
Elektryka tylnej klapy z uchylną szybą
op
Witam, pytanie dotyczy elektryki tylnej klapy.
Wymieniałem u kogoś tylną klapę na taką z możliwością otwierania tylnej szyby, po podłączeniu elektryki wszystko działa ale zastanawia mnie dlaczego pomimo iż jest otwarta klapa można otworzyć tylną szybę. U mnie jest tak, że jak otworzę szybę to do póki jej nie zamknę nie mogę tym drugim przyciskiem otworzyć klapy no i na odwrót. Wszystko podłączyłem według tego jak powinno być, plus na przycisk otwierania szyby idzie z kostki do której dochodzą przewody z budy a minus jest wspólny z podświetleniem rejestracji (takie rozgałęzienie) tak jest fabrycznie.
Podejrzewam że powinno być tam jeszcze gdzieś odcinanie plusa po otwarciu.
Widocznie w wersjach bez otwieranej szyby tego nie ma, plus jest na stałe, lub coś w samej klapie jest uszkodzone że nie blokuje możliwości otwarcia. (21-01-2016, 12:01)Patrys4891 napisał(a): Podejrzewam że powinno być tam jeszcze gdzieś odcinanie plusa po otwarciu.dokładnie
Zawsze do przodu, nigdy do tyłu.
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
op
Wiązka idąca z budy, ta w gumowym karbowanym peszelku jest taka sama, wychodzi z niej kostka na zamek do uchylnej szyby na 4 piny i kostka do przycisku w znaczku (hands free), jest w niej tyle samo przewodów czy jest uchylna szyba czy nie ma. Wiązka ta za pomocą złączki idzie na blendę od podświetlenia rejestracji i tylko tu jest różnica gdyż w wersji bez uchylnej szyby nie ma wtyczki na dodatkowy przycisk do otwierania szyby i wtyczki do antenki hands free. Nie było z tym problemu gdyż po podpięciu zamka do otwierania szyby zlokalizowałem plus od przycisku otwierania szyby w tej (uniwersalnej wiązce) a minus zgodnie z wzorem z mojej instalacji (oryginał-fabryczna) poprowadziłem z minusa idącego do podświetlenia rejestracji. Ten minus fabrycznie się rozgałęzia do jednego przewodu zgrzane są jeszcze dwa. Próbowałem zamienić plus z minusem na przycisku otwierania szyby ale to nic nie zmienia. Mimo otwartej klapy można otworzyć również szybę i na odwrót. Chcę powrócić do momentu jak lokalizowałem plus do przycisku otwierania szyby. Kostka tej uniwersalnej wiązki ma 8 pinów jeden plus szedł na podświetlenie rejestracji, drugi plus na przycisk otwierania klapy a minus wychodził jeden i dalej rozgałęział się na podświetlenie rejestracji i na przycisk otwierania klapy. 5 pozostałych przewodów było nie wykorzystane. Sprawdziłem multimetrem czy gdzieś pojawia się napięcie i nic. W związku z tym do wolnej kostki służącej do podpięcia zamka otwierania szyby wpiąłem zamek, no i na jednym z tych wolnych 5 pinów pojawił się plus. A dalej to ten plus dałem na przycisk otwierania szyby a minus według mojej instalacji z minusa idącego na podświetlenie tablicy i przycisku otwierania klapy. W tej uniwersalnej części wiązki pozostały jeszcze trzy wolne przewody, dwa to na pewno będą szły do kostki tej antenki hands free w klapie a jeden nie wiem do czego. Ale na żadnym nie ma napięcia.
Tu masz schemat otwierania tylnej szyby, jak widać, plus idzie z UHC (645). Jeszcze sprawdzę jak jest z otwieraniem całej klapy.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2016, 09:41 przez michumal.)
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Wygląda na to, że mechanizm otwierania szyby (822) ma zintegrowany wyłącznik i gdy klapa jest otwarta podaje - do UHC, żeby nie było możliwości otwarcia klapy. Ale o tym decyduje UHC. Nie wiem, czy były różne wersja UHC, czy można go tego przyuczyć.
Tu masz jeszcze schemat otwierania wszystkich zamków drzwi (138-141) łącznie z klapą (1322), czujnikiem otwarcia tylnej klapy (560), zamkiem wlewu paliwa (844) i sygnalizowaniem awaryjnymi zamknięcia i otwarcia (1391). Jak widać, wszystkie drogi prowadzą do (645) czyli UHC i on o wszystkim decyduje. Jest także schemat, gdzie do całego bałaganu są podłączone także lusterka zewnętrzne w niewiadomej mi roli.. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-01-2016, 10:02 przez michumal.)
Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
(25-01-2016, 09:51)michumal napisał(a): Jest także schemat, gdzie do całego bałaganu są podłączone także lusterka zewnętrzne w niewiadomej mi roli.. Pewnie chodzi o elektrycznie składane lusterka - w przypadku wykrycia otwierania drzwi kierowcy/pasażera złożone lusterka mają się rozłożyć, a po zamknięciu drzwi mają się złożyć. |
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości