Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Falowanie obrotów


aRti
Zarejestrowani

op Witam mam problem ponieważ od czasu gdy kupiłem auto zauważyłem falowanie obrotów na benzynie oraz gazie, pomyślałem że to wina silniczka krokowego, więc go wyczyściłem, niestety to nic nie dało, mój mechanik twierdzi że nie opłaca się czyścić tylko od razu wymiana, nie wiem teraz czy wymienić na nowy czy szukać dalej przyczyny, falowanie obrotów dzieje się na zimnym silniku jak i również na ciepłym na gazie i na benzynie, zdarza się że obroty tak spadają że auto zgaśnie filtr powietrza wyczyściłem również nic nie dało zauważyłem że w silniku jak idzie linka jest ta gumka pęknięta (widać na zdjęciu poniżej)

[Obrazek: OFzsvd.jpg]

dodam że obroty wahają się pomiędzy 1000 a 500 i niżej

[Obrazek: kpiRJ2.jpg]

Mam również do wymiany czujnik prędkościomierza, czy może mieć ten czujnik wpływ na falowanie obrotów? Co mi teraz proponujecie wymiana krokowca, czy tym razem czyścić przepustnice, czy może coś innego ???

Zaznaczam że auto jeździ normalnie żadnych spadków mocy, nic nie przerywa spalanie w normie

// edit: Czy podłączenie komputera powinno dać mi odpowiedź dlaczego falują mi te obroty ??

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2015, 20:21 przez aRti.)

-= aRti - Monia - Kamil - Dominik- Nadia =-
Renault Scenic I 2.0 8V 1998r.
D
ąbrowa Górnicza - Mysłowice 

Renault Scenic 2.0 8V - Niunia - Profil Facebook  Zapraszam do Polubienia
Odpowiedz
jsordyl1972
Zarejestrowani

Masz nieszczelność w układzie podciśnienia(lewe powietrze). Sprawdzić wszystkie przewody i łączenia, poza tym rozbawiłeś mnie do łez pisząc, że wyczyściłeś filtr powietrza, tego się nie czyści, to się wymienia-koszt max 30-50 zł. Aaaa i zmień mechanika, bo kupno nowego krokowca nie naprawi usterki a jedynie uszczupli Twój portfel

Odpowiedz
aRti
Zarejestrowani

op
(17-04-2015, 23:09)jsordyl1972 napisał(a): Masz nieszczelność w układzie podciśnienia(lewe powietrze). Sprawdzić wszystkie przewody i łączenia, poza tym rozbawiłeś mnie do łez pisząc, że wyczyściłeś filtr powietrza, tego się nie czyści, to się wymienia-koszt max 30-50 zł. Aaaa i zmień mechanika, bo kupno nowego krokowca nie naprawi usterki a jedynie uszczupli Twój portfel


nie ma potrzeby wymiany bo widać ze jest nowy i dlatego go jeszcze dodatkowo wyczyścilem a pęknięcie tej gumki co idzie przy lince, co dałem foto, nie ma nic z tym wspólnego ??? Układ podciśnienia sprawdziłem jest wszystko OK.

nie wiem czy coś nie jest z przepustnicą bo jak do cisnę ten pancerz linki, do tej pękniętej gumy co już wcześniej mówiłem i widać poniżej to obroty automatycznie spadają że potrafi auto zgasnąć oczywiście falowanie obrotów również jest a pytanie mam bo na tym pancerzu również jest taka zapinka ona jest do ustawiania jakoś napięcia linka i przy tym również obrotów czy do czego ona służy ???

[Obrazek: Doqjrd.jpg]
[Obrazek: 8Kw2SY.jpg]
[Obrazek: 8OoR3j.jpg]
[Obrazek: eybAqQ.jpg]


// edit

jeszcze zastanawia mnie jedna rzecz znalazłem w pobliżu alternatora coś takiego:

[Obrazek: wUTRfh.jpg]
[Obrazek: 4E8U3c.jpg]
[Obrazek: Hwh0bX.jpg]

co to może być i zastanawiam się czy tam jeszcze od lewej strony nie powinien jakiś wężyk wychodzić ...

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-04-2015, 08:50 przez aRti.)

-= aRti - Monia - Kamil - Dominik- Nadia =-
Renault Scenic I 2.0 8V 1998r.
D
ąbrowa Górnicza - Mysłowice 

Renault Scenic 2.0 8V - Niunia - Profil Facebook  Zapraszam do Polubienia
Odpowiedz
aRti
Zarejestrowani

op Jeszcze chciał bym się dowiedzieć gdzie można znaleźć w naszych autach czujnik położenia przepustnicy bo chciał bym to sprawdzić a nie mam pojęcia gdzie się znajduje, wydaje mi się że u mnie falowanie obrotów może być spowodowane przepustnicą a na komputer będę dopiero jechać po Majówce ponieważ jak ruszam linką przy przepustnicy to auto zaczyna wariować, prosił bym w takim razie najlepiej o jakieś foto gdzie szukać tego czujnika

-= aRti - Monia - Kamil - Dominik- Nadia =-
Renault Scenic I 2.0 8V 1998r.
D
ąbrowa Górnicza - Mysłowice 

Renault Scenic 2.0 8V - Niunia - Profil Facebook  Zapraszam do Polubienia
Odpowiedz
jsordyl1972
Zarejestrowani

Możesz wymienić uszczelkę pod kolektorem dolotowym powietrza, bo to też może być przyczyną, u mnie w megance co prawda w silniku 1,6 16v była nieszczelność, po wymianie, obroty książkowe.

Odpowiedz
lokus2
Zarejestrowani

A jak szczelny układ mam, przepustnica po regeneracji i adaptacji, świeży kfzr, nowy czujnik walka, świeże świece, wizyta u elektryka, wszystko git A obroty dalej faluja i odpala na 2-4razy

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości