Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Falujace obroty na rozgrzanym silniku


Brn90_EZG
Zarejestrowani

op Witam, 


Wczoraj ratowalem swojego scenika po tym jak pekl korek silnika pod kolektorem. 
Olej ktory przez ten korek wylecial bym wszedzie - zalal swiece , cewki , caly dolny kolektor itp itd. 
Oczywiscie wszystko wyczyszczone , wycackane , wydmuchane itp itd 

Korek wraz ze wszystkimi uszczelkami kolektora powymieniane , poszuszczelniane , przepustnica przeczyszczona itp itd 

I teraz pojawia sie ciekawy objaw. 

Odpalamy zimny silnik , wszystko chodzi i brzmi pieknie, rowno , i ma mocy od razu wiecej - generalnie pelen sukces. 
Jednak po tym jak sie silnik rozgrzal zaczely falowac obroty na "luzie". 

Tak samo dzisiaj rano , odpalilem silnik , zaczalem skrobac szyby , silnik chodzil pieknie , rowno bez zadnych dziwnych dzwiekow itp . 
Po szybach wsiadam , pierwsze setki metrow , silnik lapie temperatury i falowanie obrotow wraca. 
W trakcie jazdy - jak jest tylko odrobina gazu wcisnieta nie ma zadnych problemow ale na wolnych obrotach stojac na swiatlach obroty nie rownomiernie faluja, ciut do gory , wyrównują, ciut do dolu , wyrównują, , ciut do gory , duzo w dol i znowu wyrównują. 

Macie jakiekolwiek pomysly co moze byc jeszcze powodem ? 
Czy radzicie wymienic swiece na nowe? te maja doslownie 3 tygodnie ale moze po takim zalaniu ... 
Ale to przeciez dziwne , ze to sie dzieje tlyko na cieplym silniku ....

Odpowiedz
Warsztat pod chmurką
Zarejestrowani

Silniczek krokowy do przeczyszczenia lub wymiany

Odpowiedz
Brn90_EZG
Zarejestrowani

op Dzieki za odp.

Wlasnie przegrzebujac cale forum i internety znalazlem takie oto potencjalne problemy :

1. silnik krokowy - po lewo od przepustnicy
2. czyszczenie przepustnicy
3. cewki
4. nieszczelnosc kolektora

lecz przy kazdej z tych mozliwosci mowa jest o problemie na zimnym lub i na zimnym i na cieplym silniku, a prawie zawsze przy odpalaniu.

w moim przypadku problem pojawia sie tylko i wylacznie na cieplym silniku co powinno wyeliminowac ktoras z opcji ....

lecz ktora ? :/

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Brn90_EZG za ten post post:
  • Samarexus
sportway
Zbanowani

1.6 tak mają, albo gaśnie uj wiedzieć czemu na jałowym, albo faluje. Falowanie przeważnie ma związek ze zbyt ubogą dawką paliwa. Spróbuj odłączyć minusową klemę na jakieś pół godziny, później odpal i przejedź się rozgrzewając go do nominalnej. Jak się rozgrzeje przejedź się kawałek na wysokich obrotach.

Odpowiedz
Brn90_EZG
Zarejestrowani

op
(31-01-2019, 19:51)sportway napisał(a): 1.6 tak mają, albo gaśnie uj wiedzieć czemu na jałowym, albo faluje. Falowanie przeważnie ma związek ze zbyt ubogą dawką paliwa. Spróbuj odłączyć minusową klemę na jakieś pół godziny, później odpal i przejedź się rozgrzewając go do nominalnej. Jak się rozgrzeje przejedź się kawałek na wysokich obrotach.


Spróbuje, sprawdzę aczkolwiek trochę mito nie psuje bo nigdzie (od 4 lat) tak się nie działo i dopiero teraz po przygodzie z tym nieszczęsnym korkiem pod kolektorem :/
Ale sprawdzę tez , a nóż , może faktycznie ...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odpowiedz
xamer
Zarejestrowani

i jak? zadziałało?

Odpowiedz
Brn90_EZG
Zarejestrowani

op
(22-02-2019, 00:41)xamer napisał(a): i jak? zadziałało?

Powod okazal sie banalny - peknieta cewka Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości