Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Głośna praca klapek


Quoni
Zarejestrowani

op Witajcie
ja od dwóch dni mam taki dziwny problem a mianowicie gdy przestawiam nawiew dajmy na to żeby dmuchało na szybę lub  na wprost słychać takie ciche cykanie (pewnie praca silniczka) i na sam koniec słychać dość głośno jak przełącza się klapka ( podejrzewam że ta która odpowiada za skierowanie powietrza w odpowiednie kanały). Dodam że ostatnio wymieniałem ten silniczek od obiegu zamkniętego i wszystko było ok. Co to może być ewentualnie jakiś manual jak zdemontować górę deski w scenic II phI ?

Odpowiedz
michumal
Zarejestrowani

Na początek zdemontuj schowek, oba silniczki są w obudowie nawiewu od strony schowka i zobacz co się dzieje jak przelaczasz nawiewy.

Scenic II Ph I 2006 2.0 16V automat
Odpowiedz
Warmiak
Zarejestrowani

Zauważyłem, że łączniki silniczków zakończone kulistym przegubem wyskakują z zatrzaskowych mocowań w klapkach przy nagrzewnicy. Jakby silniczek miał za duży skok i na samym końcu zakresu pracy wyrywa połączenie. Może ktoś miał taki problem i skutecznie go naprawił?

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(15-07-2018, 07:56)Warmiak napisał(a): Zauważyłem, że łączniki silniczków zakończone kulistym przegubem wyskakują z zatrzaskowych mocowań w klapkach przy nagrzewnicy. Jakby silniczek miał za duży skok i na samym końcu zakresu pracy wyrywa połączenie. Może ktoś miał taki problem i skutecznie go naprawił?
Chodzi o te białe, plastikowe łączniki?
One wyskakują dlatego, że blokują się w miejscach mocowania tj. na tej kulce. Ja to wyczyściłem i przed montażem tej białej sztangi nałożyłem odrobinę smaru. No i spokój.

Odpowiedz
Warmiak
Zarejestrowani

(15-07-2018, 20:10)haszczurur napisał(a): Chodzi o te białe, plastikowe łączniki?
Tak
(15-07-2018, 20:10)haszczurur napisał(a): One wyskakują dlatego, że blokują się w miejscach mocowania
No właśnie, tam się rozłącza, jakby za słabo trzymało w połączeniu i podejrzewam, ze danie smaru jeszcze to ułatwi.

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

(16-07-2018, 05:44)Warmiak napisał(a): No właśnie, tam się rozłącza, jakby za słabo trzymało w połączeniu i podejrzewam, ze danie smaru jeszcze to ułatwi.
Dodanie smaru przeciwdziała wypadaniu.
Wypadają bo sztanga blokuje się w gnieździe klapki. Zarówno biała sztanga jak i gniazdo klapki są plastikowe i po prostu jedno w drugim zakleszcza się. Jak się zakleszczy to pod naporem silniczka sztanga wyskakuje.
Jak to nasmarujesz to sztanga chodzi płynnie w gnieździe.
Możesz wyjąć klapkę z tunelu, podgrzać gniazdo opalarką i lekko dogiąć tak aby mocniej trzymało sztangę.
Innego rozwiązania nie ma.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości