Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Głośna praca silnika po zmianie rozrządu ?


foka002
Zarejestrowani

op Witam,
Kilka miesięcy temu zakupiłem Grand scenica z 2004 2.0 16v 136KM. Po paru dniach od zakupu zmieniłem rozrząd, płyny, filtry itp. Po odebraniu samochodu z warsztatu zauważyłem że silnik pracuje głośniej niż przed wymianą. Do 2500 obrotów jest to w miarę przyzwoita praca ale juz powyżej silnik zaczyna pracować na tyle głośno tak jak by nie naturalnie. Mam odczucie że silnik wchodzi na wysokie obroty ale nie przyspiesza jak należy. Jazda 120km/h na 6 biegu jest w miarę ok lecz powyżej 120 to już jest masakra. Przy 140km/h tak wyje że aż strach tym jechać. Rozpędziłem go do 165 i powiem szczerze że mam do tej pory odciski na palcach od trzymania kierownicy - wrażenie że silnik zaraz wyskoczy. Niestety nie mam porównania i nie jeździłem innym scenikiem w benzynie ale nie uważam że to normalne. W warsztacie powiedzieli mi żebym pojeździł nim przez troche "żeby tam wszystko się ułożylo" no i jeżdżę już odparu miesięcy i poprawy żadnej. Mechanik jak zmieniał rozrząd to powiedział że miałem źle złożony rozrząd o jeden ząbek. Szukając na necie informaji okazuje się że niektórzy celowo przestawiają o jeden ząbek "bo silnik lepiej pracuje" i teraz się zastanawiam czy w moim przypadku było to działanie celeowe. Proszę o jakieś rady gdzie może leżeć problem. Czy jest to zużycie silnika ? (kompresja na cylindrach była sprawdzana i jest ok na wszystkich) Czy źle zmontowany rozrząd ? Czy może coś innego. 
Pozdrawiam

Odpowiedz
gebi
Zarejestrowani

Nic się nie ułoży to nie buty ze skóry po wymianie ma być cisza szczególnie cykanie koła zfr. Czy kolo było wymieniane

Wysłane z mojego SM-J320F przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi gebi za ten post post:
  • funkoval
foka002
Zarejestrowani

op Kzfr wymienialem 2 tygodnie temu czyli pare miesiecy po zmianie rozrzadu ale różnicy to nie zrobilo.

Sent from my SM-G920F using Tapatalk
miro napisał 08-04-2017, 16:40:
Zgodnie z pkt 4 regulaminu pierwszy post powinien być tu   https://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania
Kolejny proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-04-2017, 16:40 przez miro.)

Odpowiedz
qlee83
Zarejestrowani

Jedź do innego mechanika niech sprawdzi ustawienie rozrządu. Czy przy wymianie KZFR zakładał ci nowy pasek? Ja mam ten sam silnik co ty do 140 buja się szybko bez żadnego szemrania. Głośno robi się dopiero powyżej 160

Wysłane z mojego Redmi 3S przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
foka002
Zarejestrowani

op Tak przy wymianie kzfr prosilem o nowy pasek. Pytanie ile jest zachodu zeby sprawdzic ustawienie rozrzadu ? Jakie koszty...

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Odpowiedz
Gizmo
Zarejestrowani

Prosiłeś, a czy założono?
Sprawdź ustawienie rozrządu...

Odpowiedz
Los_05
Zarejestrowani

Ja osobiście pojechałem na wymiane do serwisu bo bałem się oddać do jakiegoś czesia co mi będzie dłubał w silniku i nie narzekam 5 lat gwarancji albo 100 tyś km i ustawione tak jak ma być i bez zbędnego marudzenia ze to ciężko ustawić ze zejdzie długo ze 3h w serwisie wymienili kpl z kzfr całym osprzętem alternatora nowym napinaczem paska alternatora olejami i filtrami może ktoś powie ze 1900 zł drogo ale mam spokój

Odpowiedz
Gizmo
Zarejestrowani

A Ty myślisz, ze w ASO takie spece są? 
Widziałem pracę fachowców z ASO, dziękuję ...
Dobrzy spece z ASO maja juz swoje warsztaty....

Odpowiedz
foka002
Zarejestrowani

op Nie naleze do osób ktore szukaja oszczędności we wszystkim co sie da. Oddajac samochod do warsztatu stawiam na jakos i cena jest raczej drugorzędną sprawą- oczywiście w granicach rozsadku. Tak tez bylo tym razem. Oddalem samochod do warsztatu "drozszego" ktory oczywiscie posiadal blokady itp. Powiedziano mi ze poprzednicy założyli rozrządu nie poprawnie - przesuniety o jeden ząbek w zwiazku z czym zakladam ze wiedzą jak ten rozrząd ustawic. Przy wymianie kzfr mam na fakturze nowy pasek wiec pozostaje mi uwierzyć na słowo. Żeby podjechac do innego warsztatu na sprawdzenie chcialbym wiedzieć co trzeba sprawdzic i ile to moze kosztowac zeby przypadkiem nie wykorzystali mojej niewiedzy w temacie mechaniki ;)

Sent from my SM-G920F using Tapatalk

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Podstawowe sprawdzenie to czy wałki rozrządu są w tych samych pozycjach.
Powinno się założyć blokadę wału, ustawić wał na blokadę i sprawdzić czy blokada wałków rozrządu wchodzi.
Trzeba zdjąć zaślepki wałków rozrządu i potem założyć nowe.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości