Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

GRANDa Scenic 2 1,6, 2004 +LPG odpala tylko na gazie...


Gyna
Zarejestrowani

op Witam koleżanki i kolegów w tym zmaganiu sie z cudownym francuskim wynalazkiem. chcę sie podzielić doświadczeniami - może komuś pomoże.

Tym razem, po dwóch miesiącach względnego spokoju Biggrin. autko przestało odpalać oczywiście z dala od domu.

Pomyślałem, aby spróbować wymusić tryb LPG. uFF....Udało sie uniknąć lawety.

Próba szybkiego sprawdzenia czy napięcie dochodzi do pompy spełzła na niczym - albowiem po podniesieniu tylnej prawej kanapy -gdzie wg informacji z forum powinna znajdować sie rewizja do pompy, jest bardzo piękny dywanik, i to tak przykręcony,. ze chyba wszystkie fotele trzeba wyłuskać, żeby dojść.
Gdybym miał pewność. ze ta [pompa rzeczywiście jest w tym miejscu - to byłbym, skłonny wykonać rewizję za pomocą ostrego noża i jakoś to potem ładnie zamknąć.

znalazłem zatem schemat tej najcudowniejszej skrzynki bezpiecznikowo-przekaźnikowej , obok akumulatora .

zlokalizowałem piny powiązane z pompą paliwa - patrz załączniki.
złacze szare pin nr 3 - zasilanie  od strony akumulatora, oraz złącze brązowe pin nr 5 - wyjście do pompy po przekaźniku.
w ten sposób mogłem sprawdzić, ze napięcie w stronę pompy jednak wychodzi.
po pogrzebaniu kabelkami i z włożoną sondą miernika w złącze brązowe - pin 5 stwierdziłem ze napięcie jest - w tym czasie silnik chodził na gazie . udało wie odpalić tez i na benzynie .
jednakowoż po krótkiej poprawie , znowu usterka powróciła, po wyjęciu sondy miernika z wtyczki.
po wyjęciu wtyczki z UCH, udało sie zauwazyć wyraźne  zmętnienie plastiku tylko wokół pinu 5 na czole złączki - no to pomyślałem - mam Cię. 
wetkniecie sondy we wtyk od tyłu, zaburzało obraz - poprawiało kontakt i wydawało sie ze zasilanie do pompy wychodzi.
Wtyczka na szczęście jest rozbieralna  - trzeba delikatnie odpiąć i odchylić klapkę z boku wtyczki , oraz zwolnić zaczep od strony czoła  - na samym juz pinie . Wtedy pin da sie wyjąc . na szczęście nie było to wyjarane , tylko lekko przegrzane. dogiąłem blaszki sprężynujące pina, lekko przeczyściłem powierzchnie stykowe, poskładałem wtyk  i jak na razie jest poprawa.
Acha  - Jeszcze jedno - można szybko ,. bez rozbierania dywanika nad pompą , przetestować, czy napięcie dochodzi.
Po wyjęciu brązowej wtyczki można przez miernik (amperomierz) podać napięcie z plusa na pin 5 - wtedy można wyraźnie usłyszeć, czy pompa chodzi - w czasie pracy silnika jest to trudne, ze względu na hałas.
Mnie zmierzyło , ze pompa pobiera 5,1 A.
Oczywiście nie chwaląc  dnia przed zachodem, dziś testujemy - po wynikach poinformuję.

jesli ktoś dochodził do pompy w Grandzie i wie dokładnie gdzie się ona znajduje, to bardzo proszę o informację  - na zaś Biggrin

Powodzenia. w zmaganiach. 
.pdf   Bezpieczniki i przekaźniki - Megane_Scenic II.pdf (Rozmiar: 561.74 KB / Pobrań: 4)    

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Gyna za ten post post:
  • PRZEMEK1981, PunkRock86




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości