Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

[GS II] Kierunkowskazy przestały działać


Pavcio
Zarejestrowani

op Cześć Wszystkim,

mam kolejny problem z elektryką. Wsiadłem do samochodu i kierunkowskazy odmówiły posłuszeństwa. Przełączam lewy prawy i nic. Odbijają. Zdjąłem plastikową obudowę kierownicy i wszystko niby ok. Światła awaryjne działają jak trzeba.
Teraz nie pamiętam czy słychać pstryk przy odbijaniu kierunku.

Co to może być?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-11-2021, 23:55 przez Pavcio.)

Odpowiedz
Pavcio
Zarejestrowani

op Popatrzyłem w Manual serwisowy do SC II i wychodzi mi że powinienem sprawdzić połączenie w dźwigni zespolonej oświetlenia. Dodatkowo zauważyłem iż kierunki nie przechodzą przez UCH więc tam nie ma co sprawdzać.
Tylko jak to zrobić?
Z tego co poczytałem w necie to nie widziałem takiego przypadku jak mój.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

Podmień manetkę od kierunków, może w niej tkwi problem..

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(15-11-2021, 01:19)Pavcio napisał(a): Dodatkowo zauważyłem iż kierunki nie przechodzą przez UCH więc tam nie ma co sprawdzać.
Tu jesteśw błędzie bo kierunki zasilane są z modułu UCH. Szara wtyczka. UCH otrzymuje informację z przełącznika pod kierownicą lub włącznika świateł awaryjnych i załącza odpowiednią stronę kierunków.
Prawdopodobnie manetka kierunków nie wysyła sygnału do UCH.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Pavcio
Pavcio
Zarejestrowani

op @ andrzejwa dzięki za naprostowanie Biggrin
Dzisiaj pierwszy raz odpaliłem PyREN i spodobał mi się ten program. Poniżej kilka screenów z tego programu.
Czy za pomocą PyREN-a mogę się upewnić iż sygnał nie wychodzi z manetki do UCH? 
Zauważyłem dzisiaj w PyREN, że jak odpalę GSC to pokazuje mi ładowanie akumulatora na bieżąco. Stąd powyższy pomysł.

Załączone pliki

Miniatury
           

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Pyrenem można sprawdzić działanie praktycznie każdego przełącznika w samochodzie. Połącz się z UCH i sprawdź parametry ET083 i ET084. Mogą występować dziwne nazwy ale sprawdzaj po kolei wszystkie opcje aż znajdziesz polecenie ET083 - ŻĄDANIE KIERUNKOWSKAZU LEWEGO.
Nie łączyłem się z SC II więc nie wskażę dokładnej ścieżki.
W SC III to jest: 4 - Moduł zespolony w kabinie; 4 -System parameters; 2-kontrola silnika; 1 - prędkość obrotowa biegu jałowego
Sprawdzasz na uruchomionym silniku i włączasz/wyłączasz kierunkowskazysprawdzając czy zmienia się stan z brak na aktywny.
Masz błąd przełącznika DF010 i dalej 1.DEF czyli "Usterka wykryta w połączeniu między zespołem dźwigni pod kierownicą i
Modułem Zespolonym w Kabinie" według serwisówki.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-11-2021, 22:34 przez andrzejwa.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • Pavcio
Pavcio
Zarejestrowani

op Okazało się że winowajcą był urwany przewód pomiędzy modułem kierunków a modułem spryskiwaczy. Zielone wtyczki. Sam moduł wygląda bardzo dobrze.
Chciałbym wymienić na nowy ponieważ dwa inne przewody również słabo wyglądają. Da radę to dokupić?
Pewnie spróbuję to po lutować ale przewody są bardzo cienkie i nie wiem czy mi się uda.[Obrazek: 4e3f7b52d5f918f063043444f291e4c2.jpg][Obrazek: 5556e7a4b93ba705e71196a56a1b38bf.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-11-2021, 21:20 przez Pavcio.)

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

(16-11-2021, 20:48)Pavcio napisał(a): Okazało się że winowajcą był urwany przewód pomiędzy modułem kierunków a modułem spryskiwaczy. Zielone wtyczki. Sam moduł wygląda bardzo dobrze.
Chciałbym wymienić na nowy ponieważ dwa inne przewody również słabo wyglądają. Da radę to dokupić?
Pewnie spróbuję to po lutować ale przewody są bardzo cienkie i nie wiem czy mi się uda.[Obrazek: 4e3f7b52d5f918f063043444f291e4c2.jpg][Obrazek: 5556e7a4b93ba705e71196a56a1b38bf.jpg]

Spróbuj połączyć to elastycznie. W aucie czasami lepiej zastosować złączkę lub skręcić i zabezpieczyć przewód przed utlenianiem miedzi, lutowanie może być zbyt sztywne, przegrzany przewód może szybciej pęknąć. Nie zawsze lutowanie jest lepsze od odpowiedniego skręcenia przewodów.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
Pavcio
Zarejestrowani

op Naprawione. Dzięki wszystkim za pomoc Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości