Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

GS III benzyna czy moze jednak diesel ?


Michał Matera
Zarejestrowani

op Witam serdecznie 

Troche już siedzę na forum poczytałem wiele tematów. szukam GS III 2011-2012 prawdopodobnie w benzynie 1.4 (do zagazowania)  ale po tym co wyczytałem na forum możne skłonie się ku ropniakowi i tym jakie maja wyposażenie względem benzyny na rynku wtórnym .
Byłby to pierwszy diesel w moim posiadaniu. Prosiłbym o jakies opinie co lepsze i swoje doswiadczenia z tymi silnikami i na co zwracac uwage juz po zakupie.Co by było oszczędniejsze w spalaniu rocznie jakies 17-20 tys wiecej miasto jak trasa.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-02-2019, 15:03 przez pio555.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Ma forum jest mój wątek poruszający opłacalność LPG w stosunku do ON
Co prawda dla SC II ale zawsze można przyjąć inne wartości
W/g mnie szukaj 1.9 dCi a najlepiej 1.6 lub 2.0 dCi

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
FanRenault89
Zarejestrowani

Każdy silnik w SCIII jest wart uwagi za wyjątkiem 2.0 Benz. Z powodu łączenia tylko z skrzynią CVT lecz automat w Dieslu jest wart zainteresowany jeśli ma jakąkolwiek wiarygodną historię przebiegu

Xperia XA1

Odpowiedz
Michał Matera
Zarejestrowani

op mam jeszcze pytanie czym spowodowana jest wieksza ilosc ropniakow na rynku wtórnym jak benzyny w tym roczniku ? (" slyszalem rozne opinie ze jak jest duzo to sie ludzie pozbywaja a jak nie ma to sa dobre i nie sprzedaja ")

no i jak z serwisowaniem diesel droższy ale czy bardziej awaryjny ?

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-gr...zKYb5.html
to mi sie rzuciło w oczy

http://uzywane.renault.pl/wyszukiwarkasz...2012/16867

co sadzicie ? benzyny narazie nic godnego uwagi nie znalazlem

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Diesli jest więcej, bo na pewnym etapie rozwoju motoryzacji francuzi rozwijali i w przewadze je produkowali, w przeciwieństwie do benzyny. Jeśli jeździsz 17-20 tyś w większości po mieście to diesel jest bez sensu, bo ma FAP i dłużej się nagrzewa. Na zachodzie diesle robią 40-50 tyś km rocznie i większość sprowadzonych diesli w PL ma cofnięty licznik. I jak ktoś wierzy, że 6-7 letni diesel z Niemiec ma 100 tyś km przebiegu to jest bardzo naiwny. Prędzej te z polskich salonów. Jeśli chodzi o LPG to moim zdaniem kupić benzynę i samemu założyć w renomowanych zakładzie z hamownią, bo inaczej to szkoda silnika. Tylko wtedy koszt jest spory. Teraz pytanie : ile czasu masz zamiar posiadać te auto ? Może najkorzystniej jest kupić 1,4 lub 1,6 w benzynie i nic nie kombinować ?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2018, 11:31 przez Grzegorz Łubieński.)

Odpowiedz
TomaszB
Moderatorzy

(12-08-2018, 10:56)Grzegorz Łubieński napisał(a):  Jeśli jeździsz 17-20 tyś w większości po mieście to diesel jest bez sensu, bo ma FAP i dłużej się nagrzewa.

O, to moje auto jest bez sensu. Robię poniżej 10 tyś. rocznie głównie po mieście. Uwielbiam takie dywagacje.

Odpowiedz
[-] 2 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:
  • PIRXu, PRZEMO
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

(12-08-2018, 12:35)TomaszB napisał(a): O, to moje auto jest bez sensu. Robię poniżej 10 tyś. rocznie głównie po mieście. Uwielbiam takie dywagacje.
To nie dywagacje tylko fakty. Niestety w mieście, na krótkich dystansach nr 1 to hybryda, nr 2 benzyna i na końcu diesel.

Niestety Polacy wciąż są zaślepieni magią diesla i niby taniością jego eksploatacji. Nawet taksówkarze coraz częściej biorą PB + LPG a nie diesla. Może tanio to jest, gdy nowy, ale przy ponad 200 tyś km to może być skarbonka

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2018, 13:05 przez Grzegorz Łubieński.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Mój też bez sensu..... Ale cóż pewnych osób się nie przekona....
Co do taxi to powiedz to taksówkarzą w Niemczech....
Hybryda owszem jest fajna ale tylko na krótką metę na zatłoczone miasta no jak coś trzeba dalej i szybciej pojechać to już tak wesoło nie jest....
Prawda jest taka że SC III nie ma dobrej benzyny a tym bardziej pod gaz

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

1,6 bardzo dobry do gazu, 1,4 może już nie tak, ale też ok. Powiedz to Niemców na taxi w Hamburgu, że diesel lepszy to Cię wyśmieje ?W DE coraz więcej miast ma ograniczenia dla diesli. Skandynawia na taxi bardzo dużo Priusów.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
1.6 owszem bardzo dobry do gazu tylko niestety nie wszyscy chcą mieć 110KM w wolnossącym benzyniaku i w LPG gdzie akceptowalna prędkość przejazdowa to 120-130 km/h a po włączeniu klimy moc dodatkowo spada a spalanie LPG jest na poziomie 12-14l
Nie dla wszystkich tanio jezdxic to jedyny wyznacznik kupna auta.....a zresztą co do opłacalności zakładania LPG jest mój post ma forum który daje trochę do myślenia...

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

(12-08-2018, 15:33)Grzegorz Łubieński napisał(a): Skandynawia na taxi bardzo dużo Priusów.
Skandynawia juz od 2 lat ma problem z utylizacją zużytych baterii...
Poza tym Taxi to nie tylko jazda w centrum miasta
zresztą wystarczy Wilka zapytać dlaczego chce montować LPG do hybrydy....

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-08-2018, 16:00 przez pio555.)

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości