Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Gaśnie na wolnych obrotach


SteelSanchez
Zarejestrowani

op Witam!
Przepraszam jeżeli wpisałem w złym dziale. Jeżeli taki temat już był to również przepraszam. Piszę na szybko ponieważ jestem bardzo zaniepokojony stanem swojego samochodu.

Nad ranem, kiedy wyjeżdżam do pracy auto ma problem.
Odpala normalnie i nic się nie dzieje. Wyjeżdżam z miejsca parkingowego, dojeżdżam do skrzyżowania i w aucie obroty schodzą do 0. auto gaśnie.
Odpalam ponownie (Idzie mu dość ciężej) i jadę bez problemu.
Bez problemu zazwyczaj ponieważ od paru dni gaśnie kilka razy zanim się ogarnie. Zazwyczaj wszystko przechodzi, kiedy silnik nabierze trochę ciepła.
Czyściłem przepustnice rok temu. Zazwyczaj latem problem znika. najczęściej tak się dzieje po zimnej nocy. Teraz niestety mamy już ciepłe noce a problem dalej ten sam.
Nie pokazuje żadnego błędu ani komunikatu. Po prostu gaśnie i gdyby lampeczka w aucie nad głową się nie zapalała to praktycznie bym nawet nie wiedział, że tak się stało.

W czym może być problem? Mechanicy nie chcą za bardzo nic ruszać ponieważ nie mają pojęcia co to może być a nie chcą mnie narażać na koszta (dziwne co?)
Zakładałem 3 lata temu gaz, cewki wymieniałem, ale nie ruszałem kabli napięcia. Może w tą stronę?
Może jakiś czujnik? Może pompa?
A może przy wymianie rozrządu coś skopali?

Proszę o jakieś wskazówki.

Pozdrawiam!
pio555 napisał 02-03-2017, 21:11:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach. http://www.scenic-forum.pl/Forum-Powitania

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2017, 21:11 przez pio555.)

Odpowiedz
marcin7430
Zarejestrowani

sprawdz silniczek krokowy a takze wyczysc czujnik polozenia walu.Czujnik znajduje się pomiędzy silnikiem, a skrzynią biegów, z prawej strony, trzeba jednak odsunąć przewody układu chłodzenia i będzie doskonale widoczny. Przykręcony jest dwoma śrubkami na klucz 10.wyczysc koste ale takze sam czujnik

Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
Nie wiem ile wspólnego ma silnik 1.6 w Scenic do 1.6 w Lagunie. Może coś pomoże bo miałem podobną historię w Lagunie. Kiedy miał ją jeszcze tata to walczył z silniczkiem krokowym ( dwa nowe ) i innymi poważnymi tematami a okazała się BZDURA ! Nie wiem czy mogę ale jest manual mojej roboty na poprzednim forum.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi PunkRock86 za ten post post:
  • delete93
michaldck
Zarejestrowani

Punki, nie trzymaj nas w napięciu. Co to za drobnostka?

Wysłane z telefonu

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
Nie da się tu wkleić linka do manula z forum RLKP na którym udostępniłem proces naprawy. A problem tkwił w dwóch uszczelkach na przepustnicy. Koszt uszczelek to kilka zł. no i pół godzinki roboty. Łatwa diagnostyka. Wystarczy preparat w spray'u do tapicerki typu Plack.

Odpalamy motor i psikamy preparatem w okolice łączeń przepustnicy. Obroty rosną - mamy odpowiedź.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-03-2017, 21:54 przez PunkRock86.)

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi PunkRock86 za ten post post:
  • Marian1981, michaldck, SteelSanchez
ko-ma
Zarejestrowani

Mnie benzyniak na zimnym gasł przy walniętym czujniku temperatury cieczy chłodzącej. Wystarczyło 2-3 minuty pracy i było OK. Problem występował tylko przy temp. otoczenia zero i niżej.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
pabloopole
Zarejestrowani

U mnie również po odpaleniu gasł, kilka razy musiałem go odpalać, jak się zagrzał to było ok. Na blacie nie świecił się service ale podłączyłem Clipa.
Diagnoza pierwsza była tak, że coś z komunikacją pomiędzy przepustnicą a komputerem nie tak. Została poprowadzona dodatkowa wiązka kabli przepustnica-komp, ale problem występował ponownie. Winowajcą jednak okazał się elektrozawór, który po uruchomieniu silnika przestawiał fazy rozrządu.
Wymieniłem na używkę i po problemie. (W przeciągu pół roku to był już drugi elektrozawór - ale wtedy były inne objawy i nie gasł ale świecił się Service).
Tak to już jest
Renata zmienną jest Biggrin
(tak mi się rymło)

W załączeniu daję screena z Clipa z błędami.

Załączone pliki

Miniatury
   

Odpowiedz
Tadeusz81
Zarejestrowani

StellSchancez poradziłem sobie z tym gasnieciem? Mam dokładnie to samo co Ty i nie wiem o co biega :/

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości