Gaśnie przy hamowaniu na biegu jałowym


novak209
Zarejestrowani

Witam.
1.5 dci 101km
gaśnie podaczas hamowania na biegu jałowym.. 
co może być przyczyną ??

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Może problem z podciśnieniem ? Pompa vacum, przewody?

Odpowiedz
novak209
Zarejestrowani

wymieniałem ostanio pomę wtryski i rozetę także raczej nie to ??
a może tak się dziać przez to że mam walnięty akumulator ?

Odpowiedz
Consigneus
Zarejestrowani

Niezbyt, jechałem kiedyś dieslem 50km na uszkodzonym alternatorze. Póki diesel na zgaśnie nie ma problemów (inaczej nie odpalisz już), wynika to z konstrukcji silnika, który ma zapłon samoczynny... Oczywiście był to starszy diesel, nowsze naszpikowane elektronika mogą już mieć z tym problemy.

Na początek wypada sprawdzić wartość podciśnienia w dolocie. Można przeczyścić map sensor/przepływomierz czy co się tam znajduje w dieslach, oraz przepustnicę. Obroty jałowe nie są podwyższone? Nie falują?

W normalnym aucie bym obstawiał silniczek krokowy, ale w scenicu jest to inaczej sterowane. Tak więc obstawiam (nie wiem czy scenicu występuję). Czujnik ciśnienia paliwa, lub regulator ciśnienia. Według mnie nie odcina ci paliwa przy hamowaniu i sterownik gaśnie silnik.

Odpowiedz
novak209
Zarejestrowani

(15-09-2018, 07:31)Consigneus napisał(a): Na początek wypada sprawdzić wartość podciśnienia w dolocie. Można przeczyścić map sensor/przepływomierz czy co się tam znajduje w dieslach, oraz przepustnicę. Obroty jałowe nie są podwyższone? Nie falują?
wymieniłem przepływomierz w piątek - ale dlatego że był zmulony strasznie.
a to gaśnięcie to już miał przed wymianą i nadal jest.
obroty nie falują.aś
tak jak pisałem wcześniej wymieniane były w ostatnim czasie wtryski pompa paliwa i rozeta. i przed wymianą działo się to gaśnięcie.
błędów brak ;/

Odpowiedz
novak209
Zarejestrowani

dodam jeszcze że dzieję się to podczas wciśniętego sprzęgła

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Walczyłem kiedyś z takim tematem - przyczyną był nieszczelny przewodzik podciśnienia.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM.
W normalnych warunkach drogowych dało się osiągnąć 3,90 l/100 przy średniej prędkości 72 km/h. Średnio 5,40/100 w mieście i 4,60 na szosie.
Potrzebujecie "podpięcia" - mam MPM-COM + MaxiEcu - i niejakie pojęcie o interpretacji błędów oraz trochę wiedzy o programowaniu modułów "dwójki". Zapraszam.
Scenic II Ph II, GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20
Odpowiedz
novak209
Zarejestrowani

(16-09-2018, 18:13)ko-ma napisał(a): Walczyłem kiedyś z takim tematem - przyczyną był nieszczelny przewodzik podciśnienia.
jak to zdiagnozować??

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Jak masz wakuometr to wepnij go w układ i zobacz jaką masz wartość podcisnienia

Odpowiedz
novak209
Zarejestrowani

a sam to wymienie ?

Odpowiedz




Skocz do:

Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości