Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Gaśnie po chwili


michaldck
Zarejestrowani

op U mnie się ponownie zaczęło.

Objawy: gaśnie na wolnych obrotach (zimny, cieply, gaz, benzyna - bez znaczenia). Dziś dodatkowo przestał odpalać. Z tej przyczyny wymiana czujnika koła zamachowego ( inaczej czujnik wału, ten pod termostatem) na sprawny. Problem z gaśnięciem pozostał ale odpala już "na dotyk"

Poczynione obserwacje:
- clip w sobote pokazał dwa błędy (załącznik)
- po odpaleniu i pogazowaniu przez chwilę, silnik nie gaśnie, ale wystarczy ruszyć i potrafi zgasnąć (tak pół na pół, zgaśnie lub nie)
- obroty silnika około 700 ( v-gate + piston na androida)
- napięcie prądu 14.2 (woltomierz w gniazdu zapalniczki)
- pierwszy raz ten problem pojawił się miesiąc po wymianie oleju (mobil 10w40), ustąpił samoistnie do teraz

Co wymyśliłem: jutro zdobędę czujnik wałka rozrządu (ten koło wlewu oleju) i sprawdzę.

Czy komuś coś jeszcze przychodzi do głowy?

Ps. Jeśli powtórzyłem temat, proszę o przeniesienie do właściwego wątku (pisze z telefonu, ciężko szukać po forum z niego)
[Obrazek: a2aaa37db2ac0767cce6d8933d04a2a3.jpg]

napisane telefonem

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
pabloopole
Zarejestrowani

U mnie kiedyś podobnie było. Jakiś czas jeździłem z tym czujnikiem odłączonym i wtedy nie gasł. Później wymieniałem na używany czujnik również wtedy gasł. (Przy odłączonym zasilaniu go było OK). Jeździłem tak 2000 km i załączyłem ponownie zasilanie i wtedy już nie gasł. Obecnie zrobione 15000 km i nie gaśnie. Nie wiem co to mogło być w moim przypadku.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pabloopole za ten post post:
  • michaldck
jasiuzkl
Zarejestrowani

Michał sprawdził bym zkfr u mnie było do wymiany po odpaleniu gaśnie czy ciepły czy zimny po przejechaniu jakiegoś odcinka drogi już nie gasnął po wymianie jak ręką odjal

Wysłane z mojego FIG-LX1 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi jasiuzkl za ten post post:
  • michaldck
pio555
Junior Administratorzy

Najpierw czujniik kzfr.... najtańsza opcja to sprawdzenia

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • michaldck
ko-ma
Zarejestrowani

W sobot walczyliśmy z podobną przypadłością.
Z tym, że nie było zadnych komunikatów o błędach.
Przyczyna: zbyt niskie ciśnienie zasilania paliwem .
Objaw: silnik uruchamiał; się na 2-3 sekundy i gasł.
Po kilkunastu próbach przestał odpalać.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • michaldck
polaq
Zarejestrowani

Ja bym sprawdził czujnik wałka rozrządu a nie elektrozawór.
Elektrozawór nazywany czujnikiem faz rozrządu nie da takiego błędu.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi polaq za ten post post:
  • michaldck
michaldck
Zarejestrowani

op Wygląda na to, że uporałem się z awarią. Winowajcą był czujnik wałka rozrządu (załącznik). Odłączenie go jest dobrą diagnozą. Wymiana tego czujnika kosztowała kilka słów na K skierowanych w kierunku francuskich inżynierów - praktycznie nie ma miejsca, aby klucz (10) obrócić.

Ps. Poprzednio pomyliłem elektrozawór z czujnikiem. Przepraszam Biggrin

[Obrazek: 4f21a6bc1b6b687fb424bc84b001d6c9.jpg]

napisane telefonem

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2019, 22:57 przez michaldck.)

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi michaldck za ten post post:
  • jasiuzkl, KulusioWy, Roming




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości