Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Grand Scenic 2 Ph II 1,9 dci dziwna przypadłość.


art2310
Zarejestrowani

op Witam.Niedawno kupiłem Grand Scenica 2 1,9 dci 116 KM rocznik 2007.Trochę pojeździłem i pojawił się problem.Na wyświetlaczu pojawia się napis po holendersku "Inspuiting Controlereen" i zapala się kontrolka Service.Samochód traci moc jest mułowaty,ciężko przekroczyć 3000 obr/min,nie kopci ani nie przerywa.Wystarczy stanąć zgasić i zapalić powtórnie silnik i wszystko wraca do normy.Można wtedy przejechać raz 4km a raz 200km i powtórka.Próbowałem zdiagnozować to programem MaxiEcu-Demo i pokazało mi tylko błąd P0380-obwód grzania świec żarowych.Od tej usterki chyba samochód nie powinien sie tak zachowywać.Dzisiaj byłem na wyjeździe i miałem podobną sytuację 3 razy.Po ostatnim zapaleniu się kontrolki serwisowej nie gasiłem silnika tylko podłaczyłem interfejs i nic nowego nie pokazał.Co może być przyczyną,pomóżcie jak możecie. Unsure

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-04-2016, 22:12 przez art2310.)

Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.Whistling
Odpowiedz
RobercikN
Zarejestrowani

Podjedz do kogos z forum na CLIPa to ci zmieni jezyk na Polski i sprawdzi bledy

Odpowiedz
art2310
Zarejestrowani

op Komunikat to kontrola wtrysku czyli całego układu bo z mojej dedukcji wtryski są ok. A komunikaty obojętnie w jakim są języku to i tak za dużo nie powiedzą bez podpięcia pod diagnozę.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-04-2016, 22:33 przez art2310.)

Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.Whistling
Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Bez clip lub innego dobrego diagnoskopu to szukanie po omacku. Komunikat jest bardzo ogólny, ja bym na początek egr wyczyścił.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
szynol
Zarejestrowani

Z tego co widziałem u innych często ten komunikat oznaczał potrzebę wyczyszczenia dpf.

Odpowiedz
scrabi
Zarejestrowani

ale ja ponownie odpalisz auto to wszystko wraca do normy? i na jak długo?Jest to uzależnione od czasu, czy od ilości przejechanych km kiedy komunikat sie pojawi?

 Zawsze do przodu, nigdy do tyłu. Biggrin 
Dostępne Ramki, wlepy i kubki z VI Zlotu, ........Oraz inne Gadżety....
Odpowiedz
art2310
Zarejestrowani

op Po odpaleniu nie ma reguły kiedy się zapali.Wczoraj pierwszy raz zapaliła się po 10 km.Potem jakieś 70 km spokoju i powtórka.Musiałem zjechać z autostrady na parking ,odpalenie i do celu bez problemu.W sumie w jedną strone 230km.Z powrotem jak wracałem już normalną drogą komunukat wywaliło dopiero 15 km od domu.Bocznymi  drogami dojechałem do domu i reszta w pierwszym poście.

Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.Whistling
Odpowiedz
szczeniakpl
Zarejestrowani

Co prawda mam 2005 bez dpf ale checkinjection i spadek mocy miałem przy problemach z EGR, od momentu zaślepienia i adaptacji z Clipa mam spokój z spadkiem mocy i komunikatami na desce.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-05-2016, 10:18 przez szczeniakpl.)

Odpowiedz
art2310
Zarejestrowani

op A adaptacja niby po co skoro jest zaślepiony?W Scenicu 1 też zaślepiłem  EGR  pracuje normalnie tylko nie puszcza spalin i adaptacji żadnej nie robiłem,błędów też nie było.Jutro mam wolne to spróbuje dobrać się do tego modułu bo u mnie EGR jest zintegrowany z częścią dolotu i trzeba wyciągnąć to w całości.

Powyższy post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym.
Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.Whistling
Odpowiedz
szczeniakpl
Zarejestrowani

Adaptacja bo ktoś wcześniej dokonał adaptacji na zasyfiałym EGR( EGR w moim sc2 posiada potencjometr z którego odczytuje wychylenie przepustnicy zaworu), ja w swoim też mam zintegrowany z dolotem wyciągnięcie go w całości bezpiecznie graniczy z cudem :-) Prościej dla pewności zaślepić i np. umieścić dodatkowy kompletny zawór obok w komorze silnika.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-05-2016, 12:29 przez szczeniakpl.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości