Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Grand Scenic II 1.9 dci Kręci nie odpala


wojjtekk
Zarejestrowani

op Witam, na wstępie chciał bym się przywitać gdyż jestem tu nowy....
Zdecydowałem się na zakup Scenica 1.9 dci 120 km z uszkodzonym silnikiem - Stukająca panewka, ale auto odpalało
Panewkę obróciło silnik zgasł, zaholowany do domu następnego dnia zabrałem się więc do pracy...
Próba odpalenia samochodu - bez efektu, po zaaplikowaniu Plaka silnik nadal nie chce odpalić. Zdecydowałem wymiana wału, montaż nowych panewek, przy okazji czyszczenie całego dolotu ze zgromadzonej sadzy. Po zmontowaniu wszystkiego silnik nie chce odpalić, kręci ale nie odpala nawet na Plaka, po zaaplikowaniu dawki Plaka silnik blokuje przestaje kręcić. Podczas próby odpalania samochód podłączony do dodatkowego źródła prądu ( Kable rozruchowe), dodam też ze podczas kręcenia samochód jakby chciał załapać ale nie chce, trzęsie całą karoserią. Objawy podobne do przestawionego rozrządu, został on sprawdzony. Wydaje mi się że pomimo podłączenia dodatkowego źródła prądu silnika za wolno kręci, grzeje się przewód masowy. Zdecydowałem się dziś na podmiankę czujników (ciś.na listwie oraz pompie wtryskowej) i wtrysków z mojego drugiego scenica... I dalej nic.
Co to może być?
Pomocy
pio555 napisał 07-06-2016, 21:16:
Zapraszamy do przywitania się z innymi użytkownikami. Pierwszy post zgodnie z regulaminem pkt.4 powinien znajdować się w Powitaniach.

Kolejny post proszę napisać w Powitaniach.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-06-2016, 21:16 przez pio555.)

Odpowiedz
szczeniakpl
Zarejestrowani

Ruszałeś tłoki z pierścieniami ? jak tak to dawaj na nie olej(odrobinę) bo brak kompresji będzie słyszałem o takim przypadku

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-06-2016, 21:46 przez szczeniakpl.)

Odpowiedz
wojjtekk
Zarejestrowani

op
(07-06-2016, 21:46)szczeniakpl napisał(a): Ruszałeś tłoki z pierścieniami ? jak tak to dawaj na nie olej(odrobinę) bo brak kompresji będzie słyszałem o takim przypadku

Dzięki kolego za zainteresowanie tematem...
Tłoków nie ruszałem. Uważam że kompresja jest na pewno bo kiedy dodaję ,,plaka" silnik zatrzymuje (blokuje sie). Wydaje mi się, że gdyby nie było kompresji to silnik kręcił by bardzo szybko, lekko.
pio555 napisał 07-06-2016, 22:18:
kolejna prośba o przywitanie się w odpowiednim dziale

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-06-2016, 22:18 przez pio555.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(07-06-2016, 22:02)wojjtekk napisał(a): Uważam że kompresja jest na pewno bo kiedy dodaję ,,plaka" silnik zatrzymuje (blokuje sie).
Cos mi drastycznie złym ustawieniem rozrządu pachnie.
Do sprawdzenia: czy w momencie mijania się zaworów tłok w cylindrze znajduje się w (mniej-więcej) w górnym położeniu.
Może to być jakiś szkolny błąd podczas montażu.
Miałem podobny przypadek choc w benzyniaku - zapłon następował dużo za wcześnie. Prawdę mówiąc - przestawiony był o 180 stopni (6-cylindrowy)...
Tu też wygląda na to, ze zapłon mieszanki kopie silnik "w tył"
Mam nadzieję, że prób było niewiele i korbowody są jeszcze proste.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2016, 05:28 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
A2-eR11
Zarejestrowani

Też mam wrazenie ze rozrząd sie przestawil. Kolega napisal, ze sprawdzil ale moze jakis blad to jest ze 1 cylinder dla renault to tak naprawde 4? I stad te problemy sie biora...

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

W silnikach Renault tradycyjnie 1-szy cylinder jest od strony skrzyni sprzęgła, a 4-ty od strony rozrządu...

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
pawelli
Zarejestrowani

zajrzyj do rozrządu

Odpowiedz
wojjtekk
Zarejestrowani

op Panowie dzięki za zainteresowanie, też mi to nie dawało spokoju i sprawdziłem dzisiaj drugi raz okazuje się że nie chce być inaczej wszystko ustawione na znaki. Co to może jeszcze byc?

Odpowiedz
siwusek216
Zarejestrowani

Napewno nie jest przestawiony o obrót wału? Pierwszy cylinder jest od skrzyni biegów.

Wysłane z mojego GT-I9506 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(08-06-2016, 19:50)siwusek216 napisał(a): przestawiony o obrót wału
Z opisu wynika, że przy podaniu "plaka" kopie jak by w tył.
To chyba normalne.
O ile takimi manewrami nie wyrządzona została mechanice silnika krzywda - odczepił bym się od ustawienia rozrządu i poszukał w kierunku przyczyny nie podania paliwa do wtryskiwaczy.
Metodą prób i błędów raczej się tego nie zdiagnozuje.
Ale jeśli już - zaczynał bym od czujnika ciśnienia paliwa w zasobniku CR. Za niskie = wtryski nie zostaną otwarte.
W ogóle - pytanie: czy są oznaki podawania paliwa do cylindrów ( np. dymienie z rury wydechowej podczas próby rozruchu).

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-06-2016, 20:20 przez ko-ma.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości