Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Grand Scenic III


real4
Zarejestrowani

op Witam
Panowie, mam mozliwosc zakupu Renault Grand Scenic III z 2010 roku z silnikiem 2.0dci 160km.
Przebieg przekroczyl 160k i jest pewny, sprawdzony w ASO. pelne wyposazenie, 7osob.
Pytanie jest takie, czy przy takim przebiegu warto pchac sie w ten silnik, biorac pod uwage ceme 35k do niewielkiej negocjacji?
Co do Fap wiem, ze jest raz w tygodniu samochod pedzony w trasie po autostradzie, zakladam ze sie ladnie wypala. na codzien niestety jezdzi po miescie.
Wybieram sie na przeglad w aso, lecz cena przegladu nie jest niska stad caly czas mam watpliwosci.
o silniku wiele juz przeczytalem i siedzi mi w glowie, ze za chwilke moga pojawic sie problemy z wtryskami, kolem dwumasowym, czy sprężarką a to oznacza spore koszty.

czy moglibyscie cos doradzic, przede wszystkim jakie macie doswiadczenia z tym silnikiem czy taki przebieg powinien juz zaswiecac czerwona lampke w glowie czy jeszcze mozna pojezdzic. zakladam ze kupionym samochodem chcialbym zrobic w kolejne 100k przebiegu, co przeklada sie na jnakies 5 lat uzytkowania.
z gory dzieki za wszelkie sugestie.

pio555
Junior Administratorzy

real4 napisał(a):o silniku wiele juz przeczytalem i siedzi mi w glowie, ze za chwilke moga pojawic sie problemy z wtryskami, kolem dwumasowym, czy sprężarką a to oznacza spore koszty.
w każdym dieslu jest takie prawdopodobieństwo
ja osobiście wolałbym wziąć to auto jeśli przebieg pewny niż szukać czegoś innego niewiadomego pochodzenia

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi pio555 za ten post post:
  • real4
mojzesz92
Moderatorzy

Online
Silnik jest na łańcuchu, takze jak nie byl meeega "ciśnięty" to masz łańcuch do przeglądu za jakieś 50k (łańcuch jak się "kończy" to go słychać). Jeżeli Aso to zrób to miasto dalej a nie tam skad kupujesz Biggrin (mogą się znaç a od razu masz przejazd) cena co przebiegu i wieku jest ok.

Wysłane z mojego SM-G900F przy użyciu Tapatalka

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi mojzesz92 za ten post post:
  • real4
funkoval
Specjalisci

real4 napisał(a):o silniku wiele juz przeczytalem i siedzi mi w glowie, ze za chwilke moga pojawic sie problemy z wtryskami, kolem dwumasowym, czy sprężarką a to oznacza spore koszty.

Wtryski - w tej jednostce rzadko padają, z tego co się orientuję.
Turbo - zależy, czy katowane, regeneracja (to Garrett, nie ma na rynku części zamiennych, więc można to zrobić tanio albo dobrze) to koszt, który nie zabija.
Dwumas - usłyszysz, jeśli się kończy. Ta część pada czasem zupełnie niezależnie od przebiegu.

Jeżeli przebieg jest zgodny z rzeczywistym - ryzyko nie będzie większe, niż w przypadku jakiejkolwiek innej jednostki z przebiegiem o połowę niższym.

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi funkoval za ten post post:
  • real4
pio555
Junior Administratorzy

funkoval napisał(a):Ta część pada czasem zupełnie niezależnie od przebiegu
dając przykład z życia
moja Astra IV 2009r przebieg 102kkm padł dwunas
druga Astra IV przebieg 108kkm kończy sie drugi dwumas
Scenic II 2005 220 kkm dwumas zyje

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
real4
Zarejestrowani

op Dzieki wielkie za informacje.
jeszcze jutro podjade do ASO i rozpytam o ten silnik. moze po VINie tez cos wiecej sie dowiem.
im wiecej czytam tym bardziej mi sie ten samochod podoba.

TomaszB
Moderatorzy

Mam ten sam silnik, prawie 240 tyś. na blacie, wtryski, dwumasa i turbo oryginalne. Nie ma się co bać tego przebiegu.

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:
  • real4
siwusek216
Zarejestrowani

TomaszB napisał(a):Mam ten sam silnik, prawie 240 tyś. na blacie, wtryski, dwumasa i turbo oryginalne. Nie ma się co bać tego przebiegu.
Ja mam przekroczone 243kkm i bangla jak wściekły turbo, wtryski, dwumas ok a wszystko jeszcze fabryka.

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi siwusek216 za ten post post:
  • real4
real4
Zarejestrowani

op Niestety, z zakupu nic nie wyszło, jakimś dziwnym trafem znalazłem owego prywatnego sprzedawcę na allegro, handluje częściami do scenica, co ciekawe miedzy aukcjami była tez deska rozdzielcza z GS3 z wywalonymi poduszkami. Jak się szybko okazało, to z tego właśnie samochodu - był bity w przednie drzwi pasażera, dzrzwi wymienione, próg zniszczony, poduchy wywaliło. Przy oględzinach nic nie było widać prezentował się znakomicie, więc trzeba mu pogratulować umiejętności blacharsko-lakierniczych
Coraz mniej uczciwych ludzi można spotkać, twardo umówił się ze mną na przegląd w ASO, wiedział, że to nie jest niski koszt, ale nie przyznał się do tego, że auto było robione. Na szczęście przez przypadek udało się zaoszczędzić 320zł na nieuczciwym sprzedawcy.

Znalazłem inny może ciekawszy model, GS3 1.6dci 80k (z 2012roku) przebieg i teraz to samo pytanie, jakie macie doświadczenia z tym silnikiem?

Ewentualnie jest jeszcze opcja na Renalut Scenic (nie Grand) również z 2012, przebieg 94k z silnikiem 1.6 130km eco2 czy tu też mógłbym prosić o jakieś info?
Z góry dziękuję.

funkoval
Specjalisci

Info o silniku 1.6dCi masz w technicznym.
Łańcuch rozrządu wymieniany po 400kkm, sprawdzany stan po 210kkm. Sprężarka Borg&Warner, ciągnie na poważnie od około 1800 obrotów, czerwone pole przy 5krpm, ale na poważnie to nie warto cisnąć powyżej 4 - 4,5krpm. Po prawie 130kkm przebiegu (prawie 50kkm u mnie) bez oznak zużycia turbo. Nie dymi, nie klepie, nie rechoce, prawie nie czuć, że to diesel.

Wymaga oleju klasy ACEA C-4, SAE 5W30, mały wybór tej oliwy na rynku i do tanich nie należy. Np. Motul RN0720, Orlen Platinum z tańszych, Penrite Enviro+ C-4 z droższych. Wymiana bezwarunkowo co max 12kkm w warunkach miejskich. Zalecam przy każdej wymianie płukanie silnika i stosowanie dodatku do oleju ArchOil AR9100 - będzie ciszej i przyjemniej brzmieć.

Części stosunkowo drogie: filtr paliwa (wymiana po 120kkm, najlepiej z paskiem osprzętu) kosztuje ponad 200 PLN poza ASO, komplet tarcz na tył w ASO to około 1000PLN, w Rafter-auto komplet na tył: tarcze wiercone i nacinane, z łożyskiem i koronką ABS, do tego klocki - 750PLN.
Opony 205/55/17 w serii - sam sprawdź ceny kompletów.
Realne spalanie w warunkach stolicy - do 7,2l/100km bez ekodrjawingu, okolice 6.7l/100km przy lżejszej nodze, 5,9 też można osiągnąć, ale to wg mnie trzeba być mistrzem Zen.
W trasie wszystko zależy od stylu każdy i prędkości przelotowej oraz oczywiście temperamentu kierowcy.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-06-2015, 17:38 przez funkoval.)





Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości