Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Grand Scenic IV ze stolicy


rybol
Zarejestrowani

op Tak jak przed chwilą pisałem w przywitaniu: wpadło mi w oko coś takiego:
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-gr...fbc6736809

Prawdę mówiąc, zdecydowanie nie planowałem na auto wydać aż tyle, ale to ma chyba wszystko, czego potrzebuję: pierwszy właściciel, polski salon i przebieg raczej znikomy jak na 5-letnie auto - można by sprawdzić historię. "Normalna" benzyna, nie turbo. No i ta tapicerkaBiggrin Poza tym takie światła przednie jakoś bardziej mi się podobają od tych z tego modelu: https://www.otomoto.pl/oferta/renault-gr...fbc6736809.

Jeśli auto w rzeczywistości jest takie jak w opisie, to co sądzicie o cenie? To, że akurat mnie w tym momencie na auto stać, nie znaczy, że chcę koniecznie tyle kasy wywalić. Warto szukać czegoś tańszego (może starszego)?

No i jeszcze jedno, chociaż to pewnie temat rzeka i nie ten wątek: powinienem się z jakichś powodów obawiać CVT...?

Pozdrawiam!

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(26-01-2017, 23:24)rybol napisał(a): Prawdę mówiąc, zdecydowanie nie planowałem na auto wydać aż tyle, ale to ma chyba wszystko, czego potrzebuję: pierwszy właściciel, polski salon i przebieg raczej znikomy jak na 5-letnie auto - można by sprawdzić historię. "Normalna" benzyna, nie turbo. No i ta tapicerkaBiggrin Poza tym takie światła przednie jakoś bardziej mi się podobają od tych z tego modelu: https://www.otomoto.pl/oferta/renault-gr...fbc6736809.

Jeśli auto w rzeczywistości jest takie jak w opisie, to co sądzicie o cenie? To, że akurat mnie w tym momencie na auto stać, nie znaczy, że chcę koniecznie tyle kasy wywalić. Warto szukać czegoś tańszego (może starszego)?

No i jeszcze jedno, chociaż to pewnie temat rzeka i nie ten wątek: powinienem się z jakichś powodów obawiać CVT...?

Silnik może zaskoczyć - to jednostka Nissana, nie ma hydraulicznych popychaczy, regulacja luzów zaworowych przy pomocy szklanek wymaga rozpięcia rozrządu i wyciągnięcia wałków, nie wiadomo, czy nie trzeba do tego wyciągać silnika. Biorąc pod uwagę przebieg, może być niedługo konieczna, a koszt wysoki.
Co do skrzyni CVT to jest tak mało użytkowników tej skrzyni, że mało o nich wiadomo - na forum jest chyba tylko jeden przypadek.

Odpowiedz
skrodzka
Zarejestrowani

Jeśli ta skrzynia jest od nissana to nie polecam. Bezstopniowe skrzynie CvT lubią się sypać i są drogie w naprawie o ile znajdziesz blisko warsztat który się tego podejmie. Poczytaj o nissanie Murano. Silnik w nim super ale skrzynie są tylko Cvt i sypią się na potęgę.

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
funkoval
Specjalisci

(27-01-2017, 06:40)skrodzka napisał(a): Jeśli ta skrzynia jest od nissana to nie polecam. Bezstopniowe skrzynie CvT lubią się sypać i są drogie w naprawie o ile znajdziesz blisko warsztat który się tego podejmie. Poczytaj o nissanie Murano. Silnik w nim super ale skrzynie są tylko Cvt i sypią się na potęgę.

tyle że Murano ma duże silniki (3.5) z dużym momentem (300+Nm) i dużą mocą (230+ koni). 2.0 ze 136 końmi raczej nie będzie tak męczył skrzyni.

Odpowiedz
rybol
Zarejestrowani

op
(27-01-2017, 00:56)funkoval napisał(a):
(26-01-2017, 23:24)rybol napisał(a): Prawdę mówiąc, zdecydowanie nie planowałem na auto wydać aż tyle, ale to ma chyba wszystko, czego potrzebuję: pierwszy właściciel, polski salon i przebieg raczej znikomy jak na 5-letnie auto - można by sprawdzić historię. "Normalna" benzyna, nie turbo. No i ta tapicerkaBiggrin Poza tym takie światła przednie jakoś bardziej mi się podobają od tych z tego modelu: https://www.otomoto.pl/oferta/renault-gr...fbc6736809.

Jeśli auto w rzeczywistości jest takie jak w opisie, to co sądzicie o cenie? To, że akurat mnie w tym momencie na auto stać, nie znaczy, że chcę koniecznie tyle kasy wywalić. Warto szukać czegoś tańszego (może starszego)?

No i jeszcze jedno, chociaż to pewnie temat rzeka i nie ten wątek: powinienem się z jakichś powodów obawiać CVT...?

Silnik może zaskoczyć - to jednostka Nissana, nie ma hydraulicznych popychaczy, regulacja luzów zaworowych przy pomocy szklanek wymaga rozpięcia rozrządu i wyciągnięcia wałków, nie wiadomo, czy nie trzeba do tego wyciągać silnika. Biorąc pod uwagę przebieg, może być niedługo konieczna, a koszt wysoki.
Co do skrzyni CVT to jest tak mało użytkowników tej skrzyni, że mało o nich wiadomo - na forum jest chyba tylko jeden przypadek.

Czy te problemy z silnikiem 2.0, o których piszesz, to coś częstego? Coś czym rzeczywiście warto się przejmować? Czy taka konstrukcja silnika jest czymś rzadkim? Spodziewałem się, że 2.0 jednak będzie dość solidny.
Nie sądzę, że polecacie jakiś inny silnik benzynowy?
Co do CVT, to ja widziałem coś takiego: http://megane.com.pl/topic/23146-megane-z-automatem-cvt. Jest tam mowa o Scenicu, Murano 3.5 i Punto - wszystkie z CVT, wszystkie opinie bardzo pozytywne.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości