Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Grand automat, benzynka czy diesel


Rene
Zarejestrowani

op Rozglądam się za grandem koniecznie automat oraz 7 miejsc. Zastanawiam się nad 2.0 benzyną lub 2.0 dieslem. 
Powiedzmy budżet 30 tys.

Jeśli można prosić o zerknięcie na poniższe oferty.

https://www.otomoto.pl/oferta/renault-gr...BUyha.html

https://www.olx.pl/oferta/renault-grand-...e2f1a64f95

Benzyna stoi można powiedzieć po sąsiedzku, jutro się wybieram popatrzeć.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(30-05-2019, 18:14)Rene napisał(a): Zastanawiam się nad 2.0 benzyną
weź pod uwagę,ze jest tam automat CVT

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

CVT jest w sumie bezawaryjny, więc nie taki diabeł straszny jak go malują. Mówią też, że Scenic z CVT dużo pali, ale chyba to wina braku umiejętności jazdy z taką skrzynią. Technika jazdy jest specyficzna i inna od jazdy zwykłym automatem.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(30-05-2019, 19:18)Grzegorz Łubieński napisał(a): CVT jest w sumie bezawaryjny, więc nie taki diabeł straszny jak go malują
dopóki się nie zepsuje
skrzyń na rynku wtórnym brak
naprawa bardzo droga
(30-05-2019, 19:18)Grzegorz Łubieński napisał(a): Mówią też, że Scenic z CVT dużo pali
spalanie SC III w automacie CVT to jakies 13-15l w mieście w klasycznym automacie taki jaki jest w 2.0 dci pewnie ok 11-12l

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

To fakt, skrzynia prawie bezawaryjna, ale jak się zepsuje albo uszkodzi mechanicznie to jest problem . Koszty paliwa można obniżyć zapodając podtlenek biedy. A w dCi taniej się już nie da.

Odpowiedz
jarpen
Zarejestrowani

Online
Jak wiekszosc automatów dopóki sie nie zepsują to są fajne. Mało ktora skrzynia jest tania podczas remontu

Wysłane z mojego SM-G965F przy użyciu Tapatalka

Nadzieja nie oznacza że wszystko skończy się dobrze, ale że wszystko co cię spotyka ma sens.
Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
Ale CVT jest wyjątkowo droga w naprawie bo ma rynku wtórnym mało dostępna....i większosc mechaników nie chce jej robić

Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
Rene
Zarejestrowani

op Dzięki chłopaki za odzew. Jutro podjadę zobaczyć tą benzynkę. Tymczasem pojawiła się jeszcze opcja 1,6 diesel.

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(30-05-2019, 20:40)Rene napisał(a): Tymczasem pojawiła się jeszcze opcja 1,6 diesel.
silnik polecam

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
thermalfake
Zarejestrowani

Jeśli to Twój pierwszy automat obojętnie diesel/benzyna - na jeździe próbnej testuj go jak najdłużej przynajmniej te kilkanaście km aby temperatura oleju w skrzyni osiągnęła wartości robocze. Na zimnym oleju nie dowiesz się co tak naprawdę reprezentuje automat - jak przerzuca biegi, czy jest ospała, czy przeciąga po obrotach, czy kickdown działa dobrze itd.

ScII PhI 1.6 16V 113KM 2003 Confort Authentique 
ScII PhI 1.9  dCI 120KM 2005 Confort Dynamique 
Wave
Ciitroen C4 Picasso 2.0HDI 136KM 2009 Exclusive
Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości