Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Grand scenic III jakiego wybrać???


kris-pmi
Zarejestrowani

op W planach mamy zmianę naszego scenica II na granda III

Chaciałbym się dowiedzieć jaki silnik wybrać, a którego unikać 
Z góry dzięki za wszelkie informacje Biggrin

kris-pmi 
TomaszB
Moderatorzy

Online
Wyboru zbyt wielkiego nie masz, benzynka czy grzechotnik ? no i mniej więcej jaki rocznik ?

kris-pmi
Zarejestrowani

op Co do rocznika to w grę wchodzą pierwsze trójki bo budżet to +/- 20tys 


Czy jest wybór nie wiem,dlatego poprosilem o opinie

kris-pmi 
TomaszB
Moderatorzy

Online
No to z grzechotników masz:
1,5 dci masz i znasz
1,6 dci ponoć bardzo dobry
1.9 dci ten sam co w SCII nie sprawia większych problemów
2,0 dci rodzynek, ponoć jeszcze lepszy

Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

nieśmiało się wtrącę, choć granda mam zaledwie od miesiąca, ale... miałem kiedyś Clio 1,5 dci, ogólnie miałem dużo diesli, aktualnie mam Puga 5008 1,6 Hdi. I po latach użytkowania refleksja jest taka - dzisiejsze diesle mogą okazać się skarbonką, a nawet jest już problem (lub niedługo będzie) by do centrów większych miast w EU wjechać śmierdzielem. Pomimo iż jestem fanem diesla ze względu na jego elastyczność i ekonomię spalania, już więcej nie kupię. Tylko benzyna, benzyna + LPG lub hybryda. Jeśli będziesz miał pecha i padnie turbina , dwumasa i może wtryski i do tego zapcha się jeszcze DPF to nie będzie tanio. Poza tym diesel z niemiec to zagadka z przebiegiem, ale najprawdopodobniej będzie spory. Więc może benzyna lub benzyna +turbo ? Mam tu dwie przykładowe oferty, choć może trochę drożej niż masz budżet. Bo zauważyłem, że benzyniaki Renault są droższe od diesli Renault, a ostatnio mój szwagier i inny kolega kupowali Meganki III z silnikami 1,6 b. A moze sam sobie sprowadzisz ?
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-gr...94041c29e9
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-gr...94041c29e9

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Grzegorz Łubieński za ten post post:
  • krosser
funkoval
Specjalisci

W Scenic'u mk3 silnik 2.0 Pb jest sprzęgnięty ze skrzynią CVT i ma ręczną regulację luzów zaworowych, co też wiąże się ze sporymi kosztami. Silnik 1.6 jest słaby w budzie Granda, a 1.4 TCe też nie jest zakupem bez ryzyka szybkich kosztów.

Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Pewnie ręczna regulacja luzów i tak jest dużo tańsza od ewentualnych kosztów naprawy diesla, gdzie choćby wymiana dwumasy to min 1500 zł, turbiny 1000 a układu wtrysku paliwa to od 1000 do....nieskończoności. 1,6 może nie jest rakietą, ale jak ktoś nie ma aspiracji rajdowych to wystarczy. Wiem, bo aktualnie takiego posiadam. 1,4 Tce w sumie poza turbiną nie miał chyba większych dolegliwości, a i sama turbina była dość trwała. Poza tym trzeba pomyśleć o ewentualnej odsprzedaży, diesle są dużo tańsze i jest ich więcej od benzyn, a i ludzie powoli odwracają się od śmierdzieli ze względu na ich awaryjność. Także z odsprzedażą benzyniaka będzie chyba łatwiej

funkoval
Specjalisci

Ręczna regulacja wiąże się z rozpięciem rozrządu (ASO krzyczało 4k PLN), skrzynia CVT powinna mieć olej zmieniany max co 90 kkm - zdaje się, że wchodzi 10 litrów specjalnego nissanowskiego oleju.

W 1.4 TCe pojawia się temat uszczelki pod głowicą, w co najmniej jednym przypadku także panewek. Do tego turbina wraz z gruszką jako całość, też nie zbija kosztów w dół.

Co do cen diesli do benzyny to akurat obserwuję nieco odmienną tendencję w przypadku R9M i M9R.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2017, 13:13 przez funkoval.)

Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

OK, masz rację, ten 2,0 nissana lepiej sobie odpuścić bo faktycznie jest to słaby silnik pod względem usterkowości. Pozostaje 1,6 - bardzo dobry silnik do LPG, choć nie rakieta i 1,4 ale ten to nie wiem czy lubi gaz. Tak w ogóle nie namawiam do benzyniaka, tylko rozważam opcje jakie lepsze. Najlepszą benzyną to był chyba 2,0 w SC II, no ale niestety w III już go nie montują. Świat schodzi na psy...

TomaszB
Moderatorzy

Online
(03-08-2017, 12:41)Grzegorz Łubieński napisał(a): Także z odsprzedażą benzyniaka będzie chyba łatwiej
Odsprzedaż zadbanego dizelka też nie jest wielkim problemem, swojego SC II 2.0 dCi sprzedawałem 3 dni.

[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi TomaszB za ten post post:
  • hubert




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości