Grand scenic III jakiego wybrać???
nieśmiało się wtrącę, choć granda mam zaledwie od miesiąca, ale... miałem kiedyś Clio 1,5 dci, ogólnie miałem dużo diesli, aktualnie mam Puga 5008 1,6 Hdi. I po latach użytkowania refleksja jest taka - dzisiejsze diesle mogą okazać się skarbonką, a nawet jest już problem (lub niedługo będzie) by do centrów większych miast w EU wjechać śmierdzielem. Pomimo iż jestem fanem diesla ze względu na jego elastyczność i ekonomię spalania, już więcej nie kupię. Tylko benzyna, benzyna + LPG lub hybryda. Jeśli będziesz miał pecha i padnie turbina , dwumasa i może wtryski i do tego zapcha się jeszcze DPF to nie będzie tanio. Poza tym diesel z niemiec to zagadka z przebiegiem, ale najprawdopodobniej będzie spory. Więc może benzyna lub benzyna +turbo ? Mam tu dwie przykładowe oferty, choć może trochę drożej niż masz budżet. Bo zauważyłem, że benzyniaki Renault są droższe od diesli Renault, a ostatnio mój szwagier i inny kolega kupowali Meganki III z silnikami 1,6 b. A moze sam sobie sprowadzisz ?
https://www.otomoto.pl/oferta/renault-gr...94041c29e9 https://www.otomoto.pl/oferta/renault-gr...94041c29e9
Pewnie ręczna regulacja luzów i tak jest dużo tańsza od ewentualnych kosztów naprawy diesla, gdzie choćby wymiana dwumasy to min 1500 zł, turbiny 1000 a układu wtrysku paliwa to od 1000 do....nieskończoności. 1,6 może nie jest rakietą, ale jak ktoś nie ma aspiracji rajdowych to wystarczy. Wiem, bo aktualnie takiego posiadam. 1,4 Tce w sumie poza turbiną nie miał chyba większych dolegliwości, a i sama turbina była dość trwała. Poza tym trzeba pomyśleć o ewentualnej odsprzedaży, diesle są dużo tańsze i jest ich więcej od benzyn, a i ludzie powoli odwracają się od śmierdzieli ze względu na ich awaryjność. Także z odsprzedażą benzyniaka będzie chyba łatwiej
Ręczna regulacja wiąże się z rozpięciem rozrządu (ASO krzyczało 4k PLN), skrzynia CVT powinna mieć olej zmieniany max co 90 kkm - zdaje się, że wchodzi 10 litrów specjalnego nissanowskiego oleju.
W 1.4 TCe pojawia się temat uszczelki pod głowicą, w co najmniej jednym przypadku także panewek. Do tego turbina wraz z gruszką jako całość, też nie zbija kosztów w dół. Co do cen diesli do benzyny to akurat obserwuję nieco odmienną tendencję w przypadku R9M i M9R. (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2017, 13:13 przez funkoval.)
OK, masz rację, ten 2,0 nissana lepiej sobie odpuścić bo faktycznie jest to słaby silnik pod względem usterkowości. Pozostaje 1,6 - bardzo dobry silnik do LPG, choć nie rakieta i 1,4 ale ten to nie wiem czy lubi gaz. Tak w ogóle nie namawiam do benzyniaka, tylko rozważam opcje jakie lepsze. Najlepszą benzyną to był chyba 2,0 w SC II, no ale niestety w III już go nie montują. Świat schodzi na psy...
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości