Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

H7 retrofit - porada


Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op Hejo!

Z tego co widzę na wyszukiwarce ostatnie tego typu tematy są z 2019 (chyba, że nie umiem szukać, a to też całkiem prawdopodobne).

Chciałbym założyć dobrej jakości H7 z homologacją EU (tak wiem, że nie ma jej na PL) do Scenica II poliftowego - np. Philips, czy coś innego tak do 300zł. Czy możecie polecić takie, które się zmieszczą bez przeróbek oraz zmian w układzie elektrycznym (błędy itd). Szlag mnie trafia, że co ok 9mies muszę zmieniać Tungsramy +150%; tzn. nie to, że się przepakają, tylko to w jaki sposób jeest dostęp w szczeniakach. No i dodatkowo retrofity te dobrej klasy świecą po prostu lepiej od żarnikowych H7.

thx from the mountain! Thumbup

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Poliftowa dwójka ze zużytymi odbłyśnikami w soczewkach - dobrych świateł mijania nie ma i mieć nie będzie.
Wiem, że z tym czasami wręcz nie da się jechać w nocy, ale innej rady poza wymianą bądź regeneracją nie ma.
Zakładanie źródeł led w obecnym czasie to proszenie się o problemy.
Od zatrzymania DR po odmowę wypłaty odszkodowania. O mandatach nie wspominając.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • pio555, Rado Pendziałek, wojteks
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op Hmm, u mnie odbłyśniki są jeszcze nienajgorsze. Światła na tych 150% świecą tylko kapkę gorzej niż w mojej Megane IV 2017 na takich samych żarówkach.

Odpowiedz
deejayp40
Zarejestrowani

(18-01-2023, 14:26)ko-ma napisał(a): Poliftowa dwójka ze zużytymi odbłyśnikami w soczewkach - dobrych świateł mijania nie ma i mieć nie będzie.
Wiem, że z tym czasami wręcz nie da się jechać w nocy, ale innej rady poza wymianą bądź regeneracją nie ma.
Zakładanie źródeł led w obecnym czasie to proszenie się o problemy.
Od zatrzymania DR po odmowę wypłaty odszkodowania. O mandatach nie wspominając.

Niestety, wiele kierowców ma to gdzieś i wkłada w klosze bylejakie pseudo Ledy i ma to gdzieś, że oślepiają tych z przeciwka, druga sprawa ustawienie świateł. Nie mam nic do tych, którzy chcą je zakładać, ale trzeba robić to z głową, a nie myśleć tylko o sobie, nie licząc się z tym, że mogą innym zagrażać,bo jak sami wiecie takich kierowców ostatnio jest coraz więcej, ponieważ jest wysyp tanich żarówek ledowych.
Wiem, że jest firma w Polsce, która wymienia zwykle żarówki na Ledy, ale nie pamiętam gdzie jest ich siedziba.
Tutaj coś o tej firmie..
https://youtu.be/jO10qCFjzSc

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2023, 15:23 przez deejayp40.)

Odpowiedz
maciej1486
Zarejestrowani

Ja mam H7 LED Narva. Ustawione na stacji, przeszły kontrole, przeszły kolizje z uszkodzoną lampą. Sam ze znajomymi sprawdziliśmy czy oślepiają. Póki co jestem zadowolony, a mam je pół roku. Zamontowane w soczewce Megane III

Diagnostyka aut osobowych--> DELPHI, DTT4ALL,VCDS


Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi maciej1486 za ten post post:
  • Rado Pendziałek
Roming
Zarejestrowani

Miałem w SC II LED w światłach mijania. Świeciły biało i mocno, nie oślepiałem nikogo.
Zmieniłem na zwykłe H7 po tym jak kolega miał kolizję. Sprawca zawezwał Policję i Panowie Policjanci dopatrzyli się w aucie sprawcy żarówek LED w reflektorach.
Efekt był taki że dostał 1300 za kolizję, 3000 za LEDy i koszt lawety bo stracił dowód rejestracyjny.

Odpowiedz
[-] 3 użytkowników postawiło piwo użytkownikowi Roming za ten post post:
  • Mati, Rado Pendziałek, wojteks
ko-ma
Zarejestrowani

(18-01-2023, 15:17)Rado Pendziałek napisał(a): Hmm, u mnie odbłyśniki są jeszcze nienajgorsze. Światła na tych 150% świecą tylko kapkę gorzej niż w mojej Megane IV 2017 na takich samych żarówkach.

No to nie szukaj lepszego, które, jak wiadomo, jest wrogiem dobrego.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Rado Pendziałek
Zarejestrowani

op A kole
(18-01-2023, 16:23)Roming napisał(a): Zmieniłem na zwykłe H7 po tym jak kolega miał kolizję.

A kolega miał światła w aucie już soczewkowe, czy te starszego typu? Sprawdzali mu pod maską, czy było widać od razu inny typ żarówki w reflektorze?

Skoro Ledy mają homologację w innych krajach, a w reflektorze soczewkowym odcięcie światła zależy od soczewki, a nie od żarówki, to nie rozumiem dlaczego jest dalej u nas zakaz. Przecież taka żarówka podnosi bezpieczeństwo zarówno kierującego jak i pozostałych uczestników ruchu. Nie wspominając o zmniejszaniu śladu weglowego poprzez mniejsze zużycie reflektora, dłuższe użytkowanie żarówki i mniejsze spalanie.

Mandatu i odmowy odszkodowania też się boję, dlatego tak dopytuję. Sam w życiu bym nie założył chińczyków, ale jeśli Philips, Narva, czy Osram mają taki produkt i ma homologację w innych krajach, to z jakiegoś powodu. Zresztą każdy lepiej rozgarnięty kierowca sam wie, że po zmianie żarówek jedzie się na stację diagnostyczną, żeby zrobili "fine tune".

Odpowiedz
Proxima
Zarejestrowani

(18-01-2023, 20:50)Rado Pendziałek napisał(a): Zresztą każdy lepiej rozgarnięty kierowca sam wie, że po zmianie żarówek jedzie się na stację diagnostyczną, żeby zrobili "fine tune".
Wynika z tego, że u nas rozgarniętych kierowców jak na lekarstwo.  Lol W zasadzie jeśli kiedyś i u nas zalegalizują takie retrofity, to takie ustawianie świateł powinno być obowiązkowe i potwierdzone jakimś kwitem ważnym do następnego przeglądu ;) Tak jak płacisz dodatkowo za przegląd LPG, no to dodatkowo za ustawianie świateł jak masz niestandardowe "żarówki" ;)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2023, 21:45 przez Proxima.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Proxima za ten post post:
  • Rado Pendziałek
wojteks
Zarejestrowani

(18-01-2023, 20:50)Rado Pendziałek napisał(a): A kolega miał światła w aucie już soczewkowe, czy te starszego typu? Sprawdzali mu pod maską, czy było widać od razu inny typ żarówki w reflektorze?
Przecież widać (nawet w soczewce) czy jest LED czy żarówka czy xenon. Nie trzeba zaglądać pod maskę. Dopiero kolejnym krokiem byłaby weryfikacja pod maską.

(18-01-2023, 20:50)Rado Pendziałek napisał(a): to nie rozumiem dlaczego jest dalej u nas zakaz.
Bo takie obowiązują przepisy, tu niema nic do rozumienia.

Weź też pod uwagę że te markowe LEDy w krajach gdzie można ich używać są dopuszczone do stosowania tylko w wybranych samochodach zgodnych z listą producenta danego LEDa.

(18-01-2023, 20:50)Rado Pendziałek napisał(a): Nie wspominając o zmniejszaniu śladu weglowego poprzez mniejsze zużycie reflektora, dłuższe użytkowanie żarówki i mniejsze spalanie.
To akurat nikogo nie interesuje.

(18-01-2023, 20:50)Rado Pendziałek napisał(a): ale jeśli Philips, Narva, czy Osram mają taki produkt i ma homologację w innych krajach,
Ale tylko w wybranych samochodach, zgodnie z listą producenta LEDów.

(18-01-2023, 20:50)Rado Pendziałek napisał(a): Zresztą każdy lepiej rozgarnięty kierowca sam wie, że po zmianie żarówek jedzie się na stację diagnostyczną, żeby zrobili "fine tune".
Czyli prawie nikt tam nie jeździ.

(18-01-2023, 21:45)Proxima napisał(a): to takie ustawianie świateł powinno być obowiązkowe i potwierdzone jakimś kwitem ważnym do następnego przeglądu ;
Akurat tam gdzie robię zwykle "przegląd" zawsze sprawdzają mi światła i ewentualnie korygują ustawienie w cenie przeglądu.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2023, 04:27 przez wojteks.)

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi wojteks za ten post post:
  • Rado Pendziałek




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości