Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Hamulec ręczny po awaryjnym zerwaniu


mtrabancik
Zarejestrowani

op Witam Wszystkich
Jakiś czas temu stanął mi hamulec ręczny i postanowiłem zerwać go magiczną dzwignią / rączką w bagażniku, a teraz gdy chciałem go ponownie uruchomić to mechanik stwierdził że spadły linki w module i trzeba to wymontować i założyć na swoje miejsce. Czy to prawda i czy moge zrobić to sam i czy jest z tym dużo zabawy?

Pozdrawiam
mtrabancik

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-03-2017, 11:08 przez mtrabancik.)

Odpowiedz
Mati
Zarejestrowani

hmm.. słyszałem że można odblokować awaryjnie, ale żeby linki pospadały to jakoś ciężko uwierzyć

Było: Scenic I ph II 2001r. 1.9 dci 102KM  
///  Scenic II ph I 2004r. 1.9 dci 120KM  ///  Scenic II ph II 2008r. 1.9 dci 130KM  ///
Jest: --> Scenic III ph II 2013r. 1.5 dci 110KM <--
Odpowiedz
mtrabancik
Zarejestrowani

op No właśnie tez mi ciężko uwierzyć dlatego pytam tu.
Tu na pewno ktos juz mial taka sytuacje i moze sie podzieli co dalej.

Odpowiedz
Vexus
Ja osobiście już dwa razy zrywałem awaryjnie i za każdym razem hamulec działa normalnie po takiej akcji

Wysłane z mojego Lenovo TB2-X30L przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Vexus za ten post post:
  •
haszczurur
Zarejestrowani

Ja ostatnio w środę używałem rączki awaryjnej. Mało tego poszedłem o krok dalej a mianowicie zdjąłem linki z zacisków przy kołach i zaciągnąłem ręczny. Później odblokowałem dźwignią, założyłem linki i po sprawie. Jedynie co to kolega usunął błąd z komputera clipem. Nie spotkałem się aby linki spadły w module, szarpałem za nie jak zły i nic im nie było.

Odpowiedz
kszyba
Zarejestrowani

W zimę zapalałem i po przygaśnięciu akumulatora do zera złapał błędy hamulca.
Skasowałem je DDT2000 i kablem VAG jakby kogoś to interesowało.
Do hamulca i ksenonu nie muszę mieć CLIP.

Odpowiedz
mamiroma4
Więc ta linka od awaryjnego to jednorazówka. Następną trzeba dokupić. Nie ma możliwości by spadły linki główne . Bez tej linki awaryjnego jeżdżę od samego początku....

Kolego  kszyba... do hamulca nie potrzebujesz clipa? Możliwe ,że w 2004 bez tego się obejdzie, ale u Mnie z 2008 clip to podstawa.

Odpowiedz
tomspeed
Zarejestrowani

2006 tez spokojnie ddt mozna uzyc do hamulaca,

nie rozumiem, dlaczego twierdzenie, ze linka awaryjnego zwalniania hamulca to jednorazowka, przeciez tam sie nie ma co zerwac

dodatkowo:
                   HYUNDAI  SANTA FE  2.2 CRDI `07 4x4 AT
Odpowiedz
mtrabancik
Zarejestrowani

op Wiec po zerwaniu linki w bagażniku co muszę zrobić by działał ręczny?
To podpowie ktoś co dalej czy nikt nigdy nie zrywal awaryjnie recznego? I nie uruchamial ponownie?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-03-2017, 09:52 przez mtrabancik.)

Odpowiedz
JacekD
Zarejestrowani

Cześć, ostatnio sam rozbierałem swój moduł bo kupiłem szczeniaka z uszkodzonym hamulcem awaryjne spuszczenie hamulca tak w skrócie polega na cofnięciu zapadki która blokuje mechanizm silnika od linki. Ponowne "uzbrojenie" hamulca w module wyglądało także po prostu tą śrubę która jest na końcu linki wciska się do tyłu i ta zapadka ponownie się blokuje. Jeśli moduł jest zamontowany w samochodzie, to domyślam się że wyłączenie hamulca np podczas ruszania albo za pomocą przycisku powinno ponownie zapiąć ten mechanizm (o ile jest sprawny silnik, słychać pracę silnika?)
Sam tego nie próbowałem więc jest to tylko moje przypuszczenie, ja jedynie poza samochodem to sprawdzałem.

Ps. Uważaj na takich "specjalistów" mechaników, którzy nie mają pojęcia o tym hamulcu a tworzą swoje teorie, ja na jednego się tak naciąłem nie miałem czasu samochód był 200km ode mnie i nie zarejestrowany więc zostawiłem mu go ale naciągnął mnie tylko na niepotrzebne koszty i części a hamulec i tak nie był do końca sprawny. W końcu miesiąc temu naprawiłem go sam i to do tego pod chmurką przy 5'C mając tylko lewarek do podniesienia Biggrin

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości