Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Hamulec tylni lewy.


adi_K
Zarejestrowani

op Witam.mam problem z tylnim lewym hamulcem.hamulec jest odpowietrzony, klocki i tarcze mają 6 miesięcy a na przeglądzie wyszło 40% sprawności hamulca.czy ktoś coś może pomóż?

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Jakie klocki i tarcze?

Podaj markę

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-05-2019, 21:23 przez Grzegorz Łubieński.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Online
(28-05-2019, 21:15)adi_K napisał(a): klocki i tarcze mają 6 miesięcy a na przeglądzie wyszło 40% sprawności hamulca.
jedz na inna stacje wyjdzie inaczej
nie sugeruj się tym co wychodzi na SKP bo sprzęt tam stary...
u mnie po sprawdzeniu amorów było 60% a za 2 minuty 45%...

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
adi_K
Zarejestrowani

op Niestety nie pamiętam bo to chłopaki z warsztatu zamawiał ale coś z niższej półki.

Właśnie byłem na innej stacji i wynik podobny Kwasny

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-05-2019, 21:39 przez adi_K.)

Odpowiedz
Grzegorz Łubieński
Zarejestrowani

Może i sprzęt na stacji, a może kupili jakieś ścierwo najtańsze więc się nie dziw że tak jest. Akurat na hamulcach i zawieszeniu lepiej nie oszczędzać i kupować markowe części np TRW, Delphi czy Brembo. Chwalą też Rottingery, ale ja jakoś do nich przekonany nie jestem

Odpowiedz
polaq
Zarejestrowani

Czy tanie czy drogie z obu stron ma byc tak samo.
Sprawdź prowadnice zacisku czy nie stoją, klocki czy nie są zbyt ciasno w zaciskach.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Jest jedna zasada: prawe i lewe ma hamować z taką samą siłą.
Jak jest inaczej - zacisk do przeglądu.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Procentowa różnica siły hamowania może wynosić do 30% między kołem prawym i lewym (jeżeli się coś zmieniło, to poprawcie) natomiast wartość siły hamowania wyrażana jest w kN i zależy od ciężaru auta. Ogólnie powinna być >50% sprawności podanej dla Twojego modelu.
 Teraz co do sprawności układu hamulcowego. To czy użyjemy markowych tarcz i klocków czy z niższej półki wpływa oczywiście na sprawność hamowania, ale nie w wartości kilkudziesięciu procent.Tym bardziej logicznie myśląc - na drugim kole jest ten sam zestaw i działa prawidłowo. Oczywiście hamulce stają się mniej wydajne przy mocnym ich rozgrzaniu, np częste ostre hamowanie ze 140 itp pojawia się objaw "bicia" tarczy i hamulce miękkie. Ogólnie obserwuje się szybsze zużywanie się tych elementów. Natomiast Twój przypadek wymaga sprawdzenia od samego końca układu czyli:
- stan zacisku, czy lekko pracują prowadniki, tłoczek, czy koło kręci się lekko bez wyczuwalnego oporu ręką po zwolnieniu hamulca ręcznego i nożnego, często słyszeć można - niech się trze, są nowe to się ułoży,
- stan przewodów hamulcowych - głównie elastycznych, które potrafią mieć znacznie zmniejszoną średnicę wewnętrzną po kilkunastu latach,
- na koniec zostaje pompa i jej poszczególne sekcje.

Ważną sprawą i niektórzy flachowcy na tym polegają, to prawidłowe odpowietrzenie układu.

Odpowiedz
Warmiak
Zarejestrowani

(28-05-2019, 21:15)adi_K napisał(a): na przeglądzie wyszło 40% sprawności hamulca.
Wypadałoby napisać, czy na nożnym, czy ręcznym.

Odpowiedz
adi_K
Zarejestrowani

op Chodzi o hamulec nożny

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości