Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

II Ph I 1.6 16V LPG - gaśnie na wolnych


oggie
Zarejestrowani

op Z dnia na dzień - auto zaczęło gasnąć na wolnych obrotach.

Opis:
odpalam, odpalil (czasami zakręci 2 razy) - po 5-10 sekundach obroty spadają na 3 kreski, następnie gaśnie. Na benzynie i LPG. 

Ale...
wystarczy, że ujadę kawałek do przodu - mogę go puścić na wolnych obrotach, już nie zgaśnie.

Po restarcie silnika znów gaśnie aż nie podjadę do przodu. 
Na komputerze czysto.


KZFR wymieniane wraz z kompletnym rozrządem w ASO rok i 2 miesiące temu - po raz 3 w 150 000 km przebiegu tego auta! Więc nie mówcie mi, że znów się KZFR rozsypało, bo nie uwierzę, że padają ot tak jak muchy. Poprzednio auto gasło momentalnie po odpaleniu. KZFR wymieniane 3-krotnie w ASO, wraz z kompletem rozrządu. O koszcie przez litość nie wspomnę. Więc jeśli to znów to - to krótko, będzie to ostatnie renault, jakim jeżdżę. Ehh ;)

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-06-2017, 13:37 przez oggie.)

Odpowiedz
michaldck
Zarejestrowani

może czujnik położenia wału daje w kość ?

Lubię mojego Scenica Biggrin
Wydrze wydrzę wydrze wydrze wydrze wydrzę.
Odpowiedz
oggie
Zarejestrowani

op hm. Nie wyklucze, że gdzieś sieje.
Błędu nie rejestruje póki co na komputerze.

Natomiast nie ma też zadnych niepokojących dźwięków, które wcześniej były charakterystyczne dla koła zmiennych.

BTW: jakoś przy okazji ostatniej walki z LPG wymieniłem też świece na NGK, ale chyba nie tędy droga.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Do sprawdzenia nastawnik biegu jałowego ( tzw silniczek krokowy - czy nie zacina się i czy ma czyste kanały w podstawie.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
jasiuzkl
Zarejestrowani

Do sprawdzenia przepustnica nie raz wystarczy ją wyczyścić i jest wielka poprawa

Odpowiedz
oggie
Zarejestrowani

op Auto gasnie za kazdym razem dokładnie po 6.5 sekundy po uruchomieniu,chyba, ze w tym czasie mam noge na gazie - wtedy nie zgasnie juz w ogole.

Brak roznicy zimny/cieply.

On w ogole ma silnik krokowy? Myslalem,ze te.role przejęła elektronika przepustnicy?

Odpowiedz
kiwikrakow
Zarejestrowani

z ciekawości sprawdź ładowanie na wolnych obrotach przed i po podjechaniu do przodu. ja miałem problem obrotów przy złym ładowaniu i trzeba było zmienić szczotki w bendixie.

Żona powiedziała wybieraj albo ja albo scenic, a ja lubię to auto...
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Może być spalona któraś dioda uzwojenia wzbudzenia. Charakterystyczny objaw: usterka nie wystąpi, gdy tuż po uruchomieniu silnika zwiększy się jego obroty ponad 1000-1200 obr/min. Co ciekawsze - po przyzwyczajeniu się i opanowaniu tego sposobu da się jeździć nawet kilka miesięcy bez rozładowania baterii.
Miałem takie dziwo w Skodzie.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
jasiuzkl
Zarejestrowani

(23-06-2017, 16:18)oggie napisał(a): Auto gasnie za kazdym razem dokładnie po 6.5 sekundy po uruchomieniu,chyba, ze w tym czasie mam noge na gazie - wtedy nie zgasnie juz w ogole.

Brak roznicy zimny/cieply.

On w ogole ma silnik krokowy? Myslalem,ze te.role przejęła elektronika przepustnicy?

masz racje on nie posiada siniczka krokowego steruje nim przepustnica elektr. dlatego jest warto wyczyscic dokladnie ja nic to nie kosztuje pol litra benzynki ekstrakcyjnej i twoj własny czas

Odpowiedz
lolo001
Zarejestrowani

Do czyszczenia przepustnicy najlepszy jest ten w sprayu do zaworów EGR, po jak nówka

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości