Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

INNY 1.9 DCI 130km TURBINA


KamilCK
Zarejestrowani

op Tak szukam i nie znalazłem odpowiedzi to pytam jaki jest zakres działania Turbosprężarki w SCENIC II  od jakich obrotów zaczyna "działać" 
W jakim przedziale będzie to czuć po samochodzie że zaczyna pompować. 
Jak sprawdzic czy u mnie działa poprawnie i czy nie ma nieszczelności w układzie dolotowym

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Nieszczelności będą słyszalne gołym uchem, w postaci syczenia i świstów z okolic elementów układu dolotowego. Turbina powinna załączać się nieco poniżej 2, a wyłączać nieco poniżej 3 tysięcy, chyba, że masz zmieniona oprogramowanie. Poprawność działania sprawdzisz z diagnostą po podpięciu komputera.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi Highwayman1990 za ten post post:
  • diabeł 02
KamilCK
Zarejestrowani

op Kurcze to coś mi u mnie niepasuje bo wyraźny przyrost mocy mam koło 2400/2600obr. 
Może tylko mam takie złudzenie i zastanawiam się jak sprawdzic czy mam wszstko ok

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Prawidłowo ustawiona turbina zaczyna pompować od 1850 obr. W SC 2 prędkościomierz i obrotomież są cyfrowe a to może trochę przekłamywać. U mnie czuć jak się włączy turbina to na obrotomieżu pokazuje 2100 obr. a jak podłącze clip to jej praca zaczyna się przy 1850. Tak więc obrotoomież przekłamuje. Jak turbina załączy się to czuć takie wgniecenie w fotel.Aby poczuć jej pracę to trzeba dynamicznie przyśpieszać i kręcić po wyżej 2000 obr. Przy nieszczelności w dolocie może nie mieć mocy, kopcić, pogwizdywać.Żeby to sprawzić trzeba obejrzeć rury i połączenia.

Odpowiedz
KamilCK
Zarejestrowani

op Właśnie po tym obrotomierzu ciężko stwierdzić kiedy zczyna pompowac. Ale mam wrażenie że zdecydowanie za późno dostaje kopa

Odpowiedz
Highwayman1990
Zarejestrowani

Turbodiesel ogólnie się trochę zbiera po wciśnięciu gazu, ale to sekundowe opóźnienie powinno być odczuwalne w postaci nagłego wzrostu mocy.

Odpowiedz
KamilCK
Zarejestrowani

op Może jestem przewrazliwiony z reguły jeździłem benzyniakami. A jak jedziemy Dieslm Renault Clio 1.5DCI to tam nie czułem kiedy turbo się załącza

Odpowiedz
xander!
Zarejestrowani

Jest jeszcze taka "sztanga" do regulacji turbiny.

Jeśli na clipie wyjdzie, że późno wstaje to można ją wyregulować.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2016, 17:54 przez xander!.)

Odpowiedz
haszczurur
Zarejestrowani

Tak trzeba ją delikatnie skrócić to znaczy zluzować nakrętkę kontrującą i skręcić baryłkę o obrót. Jest jeszcze sprawa wyczyszczenia turbiny a dokładnie chodzi o kierownicę zmiennej geometrii. Tam zbiera się nagar, sadza i inny syf co może powodować zaburzenia w pracy.

Odpowiedz
KamilCK
Zarejestrowani

op Myślę że w tm tygodniu będę miał Clip to coś wyjdzie bo jest to dość denerwujące.
Być może że jestem przewrazliwiony i wyjdzie na Clip że wszstko jest ok.
Tylko tak dziś przeanalizowaliśmy że jest bardzo molowaty do momentu załączeniu turbo nawet bardziej niż jak by był bez turbiny a nie było tak jak go kupiłem i.myślę czy jedno z drugim jest powiązane
PS. Czy zapchany 68 gram FAP może mieć taki wpływ

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2016, 21:26 przez KamilCK.)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości