Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

INNY Bardzo ciężkie odpalanie zimnego silnika 1.9 dCi 102 konie


pawlo187
Zarejestrowani

op Witam. Mam problem z odpalaniem zimnego silnika. Otóż dzisiejszego poranka przy -2 stopniach kręciłem z przerwami chyba z dobre 5 minut. Po tym czasie cudem zaskoczył. Ciepły pali na dobrze. Wymieniłem świece żarowe sprawdzone i grzeją. Filtr paliwa zmieniony. Nie wiem co mam dalej sprawdzać? Scenic 1 pH 2 1.9 dCi 102 konie

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

Przekaźnik swiec zarowych doo sprawdzenia

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
pawlo187
Zarejestrowani

op
(12-12-2019, 10:07)pio555 napisał(a): Przekaźnik swiec zarowych doo sprawdzenia

Wysłane z mojego SM-A705FN przy użyciu Tapatalka
Kurcze sprawdzaliśmy wczoraj wieczorem napięcie w fajkach po przekręceniu kluczyka i wychodziła 11 v z groszami na fajkach więc chyba sprawny? a za kilka sekund spada do 6 v i tak trzyma


Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Czyli OK. Sprawdź świece żarowe.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-12-2019, 11:04 przez twilk7.)

Odpowiedz
pio555
Junior Administratorzy

ja miałem podobnie tylko tyle,ze Sc II
świece były ok przekaźnik niby dawał prąd a auto nie chciało odpalać od strzału bo przekaznik nie dawał sygnału w momencie rozruchu
może tu tkwi problem

Scenic III PH II 2012r 1.6 dCi 167KM
Megane III PH II 2015r 1.6 dCi 146KM
Clio III Ph I 2006r 1.6 16V 110KM
Clio III Ph I 2006r 1.2 16V 75KM
Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Z pewnej dozy przekory - napiszę (choć problem dotyczył wolnossącego silnika 1,9d w Kangoo).
Też nie chciał zapalać przy spadku temperatury, choć świece grzały jak opętane, a rozrusznik kręcił jak szalony.
Wystarczyło podgrzać w gara żu wnętrze komory silnika dmuchawą o kilka stopni - i palił bez problemu. Sytuacja się pogarszała, w końcu przestał zapalać przy dodatnich temperaturach otoczenia.
Trzeba było zdjąć głowicę wraz z kolektorem dolotowym - i usunąć jakieś 2 kg mułu z wnętrza - do tego stopnia, że zawory poruszały się w wyrobionych w osadzie kanalikach... Tyle się tego nazbierało przez lata (samochód jeżdżony w warunkach miejskich).
To uzdrowiło sytuację.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
Qmaty
Zarejestrowani

A próbowałeś mu pomóc plakiem..samostartem? Chodzi mi o to czy jak na plaku odpali to już pracuje czy zgaśnie,bo jak zgaśnie to oznaczało by jakieś problemy z paliwem...cofanie się do baku,zapowietrzenie.W moim poprzednim scenicu I phII 1.9dti też miałem problemy z odpaleniem w mroźne dni i też wszystko miałem posprawdzane,wszystko działało,rozrusznik kręcił a nie zapalał.Dopiero gdzieś w necie na forum wyczytałem że w tych silnikach rozrusznik jak się już kończy to stawia duży opór i siada napięcie na akumulatorze i komputer silnika czegoś tam nie puszczał (nie pamiętam czego) i nie pozwalał na rozruch.Po wymianie rozrusznika jak ręką odjął...palił na widok kluczyka

Odpowiedz
sportway
Zbanowani

Ja D4D kręciłem może nie tak długo jak Ty ale przy -7, paliła za 3x po 10 sekund kręcenia, startowała bardzo nierówno Już widziałem mój wyjazd rano do pracy przy -20stu. Wystarczyło wymienić rozrusznik z 2kW na 2,2kW z RAV4. Kręci o niebo szybciej i właśnie wczoraj było -6 i pięknie. Wiem że wystarczyłaby regeneracja starego, ale skoro pasuje, to mówię Ci, niebo a ziemia. Całkiem inny głos i wrażenie jakby kręcił 2x szybciej. Może właśnie masz za wolny obrót silnikiem przy niskich temp. Porównaj z innymi.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-12-2019, 21:13 przez sportway.)

Odpowiedz
pawlo187
Zarejestrowani

op Kurcze nie wiem już sam. Problem występuje tylko na zimnym silniku. Dwie lub 3 godziny po jeździe odpala bez kłopotu. Rano jak wsiądę tj kręci i kręci. Rozrusznik możliwe że się kończy bo czasami bendix mi nie wraca i słychać zgrzyt szczególnie gdy jest zimno na dworze. Wymieniłem świece na Boscha . Może w samych świecach jest problem? Katalogowo gościu dał mi świece do tego modelu. Stare były troszkę dłuższe ( gwint w nowych jest delikatnie niżej , grot zarowy tej samej długości ) albo filtr paliwa puszcza gdzieś powietrze bo też zmienialem go jakieś 2 tygodnie temu. Kupiłem w sumie jeden z tańszych bo firmy Denckermann

Wysłane z mojego Redmi Note 7 przy użyciu Tapatalka

Odpowiedz
twilk7
Zarejestrowani

Załóż zaworek zwrotny między filtrem a pompą.

Wysłane z Redmi Note 7 przy użyciu klawiatury

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości