Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

INNY Problem z głuchym stukaniem w tylnej osi Espace III


PunkRock86
Moderatorzy

Online
op Coś zaczęło mi mocno stukać na tylnej osi. Czasami pukanie nakłada się z obrotami koła. Stwierdziłem luz jarzma hamulca - tego nowego które wymieniałem kilka miesięcy temu.

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(14-08-2020, 08:23)PunkRock86 napisał(a): Coś zaczęło mi mocno stukać na tylnej osi. Czasami pukanie nakłada się z obrotami koła. Stwierdziłem luz jarzma hamulca - tego nowego które wymieniałem kilka miesięcy temu.

Przyczyna?
czy moze pominięto zabezpieczenie gwintów klejem?

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
op
(14-08-2020, 09:14)ko-ma napisał(a):
(14-08-2020, 08:23)PunkRock86 napisał(a): Coś zaczęło mi mocno stukać na tylnej osi. Czasami pukanie nakłada się z obrotami koła. Stwierdziłem luz jarzma hamulca - tego nowego które wymieniałem kilka miesięcy temu.

Przyczyna?
czy moze pominięto zabezpieczenie gwintów klejem?

Nie mam pojęcia. Wygląda na to że luz pojawił się na tej górnej tulejce prowadzącej. Tu gdzie zaznaczyłem. Nadmienię że jest na maxa dokręcony.

[Obrazek: zaciskluzz.jpg]

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2020, 09:22 przez PunkRock86.)

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(14-08-2020, 09:22)PunkRock86 napisał(a):
(14-08-2020, 09:14)ko-ma napisał(a):
(14-08-2020, 08:23)PunkRock86 napisał(a): Coś zaczęło mi mocno stukać na tylnej osi. Czasami pukanie nakłada się z obrotami koła. Stwierdziłem luz jarzma hamulca - tego nowego które wymieniałem kilka miesięcy temu.

Przyczyna?
czy moze pominięto zabezpieczenie gwintów klejem?

Nie mam pojęcia. Wygląda na to że luz pojawił się na tej górnej tulejce prowadzącej. Tu gdzie zaznaczyłem. Nadmienię że jest na maxa dokręcony.

[Obrazek: zaciskluzz.jpg]

Ta "tulejka" to gniazdo prowadnika.
Trzeba zdemontować prowadnik i sprawdzić :
- czy prowadnik przesuwa się wewnątrz gniazda płynnie ale bez nadmiernego luzu bocznego (gdyż zacisk może okazać się tandetnym zamiennikiem z wadliwie wykonanym gniazdem lub o tak niskiej trwałości, że już się "wypracował")
- czy prowadnik nie jest nadmiernie zużyty, czy nikt go nie "regenerował" poprzez przeszlifowanie papierem ściernym (tak, tak, zdarza się i to)
- czy korpus zacisku nie jest w okolicach gniazda po prostu pęknięty - ostatecznie to odlew i wady materiałowe się zdarzają.
Samo skręcenie kluczami śruby mocującej z prowadnikiem mocuje sam prowadnik (element nośny) do podstawy, cały łeb zacisku w zasadzie trzyma się tylko na prowadnikach (i dlatego zabezpiecza się to połączenie klejem), przesuwając się po nich swobodnie. Ruch ten jest ograniczony do wartości luzu pomiędzy klockami a tarczą i jest możliwy wyłacznie prostopadle do osi obrotu koła.
Jeśli jest jakikolwiek inny luz - jest on niedopuszczalny i jeździć się nie da. Jeśli luz jest wyczuwalny na prowadniku - prowadnik do wymiany na nowy / na próbę zamienić prowadniki miejscami, po nasmarowaniu smarem do zacisków. Jeśli luz będzie nadal - korpus zacisku do wymiany, ten element w tym zakresie nie jest naprawialny.
Pytanie - czemu zacisk był wymieniony?
Jeśli było to lanie płynu uszczelkami bądź zatarcie tłoka - może warto podjąć próbę zregenerowania oryginału i ponownego jego wykorzystania? Zestaw naprawczy z tłokiem to koszt poniżej 50 zł, naprawa do wykonania we własnym zakresie.
Bo w tym miejscu jakoś nie za bardzo ufam "zamiennikom" - choćby po ostatnich problemach z AlfaRomeo, gdzie zastosowanie tandetnych tarcz i klocków spowodowało w praktyce zmniejszenie siły hamowania tylnej osi do ... zera.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2020, 12:30 przez PunkRock86.)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi ko-ma za ten post post:
  • Pogromca
PunkRock86
Moderatorzy

Online
op @ ko-ma Poprzedni zacisk miał wżery w cylindrze. Ten zacisk nie jest zamiennikiem. To zregenerowany oryginał Brembo. Firma w której go kupiłem ma dość dobre opinie.

U mnie ten luz wygląda tak jak na filmie zamieszczonym poniżej (2:34 - minuta filmu ) ( i to już jest luz po naprawie prowadników ) więc nie wiem do końca czy to to.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2020, 10:24 przez PunkRock86.)

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(14-08-2020, 10:24)PunkRock86 napisał(a): @ ko-ma Poprzedni zacisk miał wżery w cylindrze. Ten zacisk nie jest zamiennikiem. To zregenerowany oryginał Brembo. Firma w której go kupiłem ma dość dobre opinie.

U mnie ten luz wygląda tak jak na filmie zamieszczonym poniżej (2:34 - minuta filmu )  ( i to już jest luz po naprawie prowadników ) więc nie wiem do końca czy to to.


Jak dla mnie - luz z filmiku nie wygląda zbyt dobrze.
Ale po przesmarowaniu prowadnic - stukać nic nie powinno.
jeśli coś wyraźnie wali - to nie tutaj.
Szukaj raczej w zawieszeniu / punkty mocowania wahacza.
Tylko NIE na podniesionym samochodzie, bo nie znajdziesz.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
op
(14-08-2020, 12:18)ko-ma napisał(a):
(14-08-2020, 10:24)PunkRock86 napisał(a): @ ko-ma Poprzedni zacisk miał wżery w cylindrze. Ten zacisk nie jest zamiennikiem. To zregenerowany oryginał Brembo. Firma w której go kupiłem ma dość dobre opinie.

U mnie ten luz wygląda tak jak na filmie zamieszczonym poniżej (2:34 - minuta filmu )  ( i to już jest luz po naprawie prowadników ) więc nie wiem do końca czy to to.


Jak dla mnie - luz z filmiku nie wygląda zbyt dobrze.
Ale po przesmarowaniu prowadnic - stukać nic nie powinno.
jeśli coś wyraźnie wali - to nie tutaj.
Szukaj raczej w zawieszeniu / punkty mocowania wahacza.
Tylko NIE na podniesionym samochodzie, bo nie znajdziesz.

@ ko-ma Zawias raczej  odpuszczam z tego względu że lekkie przytrzymanie pedału hamulca wycisza problem, a czasami częstotliwość uderzeń zgrywają się z prędkością obrotową koła. Postaram się założyć jakoś kamerę z rzutem na wewnętrzną część koła - może na filmie uda się coś zobaczyć.

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 14-08-2020, 12:31 przez PunkRock86.)

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
op Przeniosłem tutaj w ramach oddzielnego wątku, żeby nie zaśmiecać "Niezbyt zadowolonych"

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

(14-08-2020, 12:24)PunkRock86 napisał(a):
(14-08-2020, 12:18)ko-ma napisał(a):
(14-08-2020, 10:24)PunkRock86 napisał(a): @ ko-ma Poprzedni zacisk miał wżery w cylindrze. Ten zacisk nie jest zamiennikiem. To zregenerowany oryginał Brembo. Firma w której go kupiłem ma dość dobre opinie.

U mnie ten luz wygląda tak jak na filmie zamieszczonym poniżej (2:34 - minuta filmu )  ( i to już jest luz po naprawie prowadników ) więc nie wiem do końca czy to to.


Jak dla mnie - luz z filmiku nie wygląda zbyt dobrze.
Ale po przesmarowaniu prowadnic - stukać nic nie powinno.
jeśli coś wyraźnie wali - to nie tutaj.
Szukaj raczej w zawieszeniu / punkty mocowania wahacza.
Tylko NIE na podniesionym samochodzie, bo nie znajdziesz.

@ ko-ma Zawias raczej  odpuszczam z tego względu że lekkie przytrzymanie pedału hamulca wycisza problem, a czasami częstotliwość uderzeń zgrywają się z prędkością obrotową koła. Postaram się założyć jakoś kamerę z rzutem na wewnętrzną część koła - może na filmie uda się coś zobaczyć.

Niknie przy hamowaniu - czyli wybierany jest luz w układzie.
Sprawdź, czy klocki siedzą prawidłowo, nie za luźno ( i czy jest sprężyna)

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
PunkRock86
Moderatorzy

Online
op
(14-08-2020, 12:37)ko-ma napisał(a):
(14-08-2020, 12:24)PunkRock86 napisał(a):
(14-08-2020, 12:18)ko-ma napisał(a):
(14-08-2020, 10:24)PunkRock86 napisał(a): @ ko-ma Poprzedni zacisk miał wżery w cylindrze. Ten zacisk nie jest zamiennikiem. To zregenerowany oryginał Brembo. Firma w której go kupiłem ma dość dobre opinie.

U mnie ten luz wygląda tak jak na filmie zamieszczonym poniżej (2:34 - minuta filmu )  ( i to już jest luz po naprawie prowadników ) więc nie wiem do końca czy to to.


Jak dla mnie - luz z filmiku nie wygląda zbyt dobrze.
Ale po przesmarowaniu prowadnic - stukać nic nie powinno.
jeśli coś wyraźnie wali - to nie tutaj.
Szukaj raczej w zawieszeniu / punkty mocowania wahacza.
Tylko NIE na podniesionym samochodzie, bo nie znajdziesz.

@ ko-ma Zawias raczej  odpuszczam z tego względu że lekkie przytrzymanie pedału hamulca wycisza problem, a czasami częstotliwość uderzeń zgrywają się z prędkością obrotową koła. Postaram się założyć jakoś kamerę z rzutem na wewnętrzną część koła - może na filmie uda się coś zobaczyć.

Niknie przy hamowaniu - czyli wybierany jest luz w układzie.
Sprawdź, czy klocki siedzą prawidłowo, nie za luźno ( i czy jest sprężyna)

Sprężyna jest. Klocki siedzą sztywno. Sprawdziłem też czy piasta się nie odkręciła ( kiedyś identyczny objaw miałem w Mazdzie, kiedy mechanik nie dokręcił koła po naprawie rozrusznika )

Whistling Żłopię browar, jaram szlugi,nie ma na mnie żadnej siły.
Byłem punkiem, jestem punkiem, będę punkiem do mogiły.


Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości