Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

INNY Sc II ph I Błędy 2502,0340, 0130, 1.6 16v + LPG


oggie
Zarejestrowani

op Witajcie,

to mój pierwszy post na forum. Witam wszystkich przy okazji.

Po odpaleniu auto piknęło 3 krotnie krótko, przez moment miałem wrażenie jakby było słabsze od 60km/h w górę, ale wróciło do normy.

Podpiąłem DDT2000, wyświetliło:
1. 2502 "Charging system voltage" 
2. 0130 - pierwsza lambda 
3. 0340 - Czujnik wałka

Po skasowaniu błędy 0130 i 0340 wracają natychmiast, 2502 wraca po chwili (drugi odczyt to już ta chwila).
W sumie teraz mocy nie brak, ciepły odpala cacy, zimny jeszcze nie wiem.

Akumulator na wyłączonym zapłonie: 12,42V
Ładowanie: 13,88V

Samochód posiada LPG. Błędy powracają niezależnie od paliwa.

Proszę o pomoc, do kumatego elektryka mam dość daleko, nawet nie wiem, czy auto może tam samo jechać.
PRZEMO napisał 03-08-2016, 07:16:
Na sam początek zapraszam do zapoznania się z regulaminem i wizytę w dziale powitań
Pozdrawiam Biggrin

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2016, 07:16 przez PRZEMO.)

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Na początek sprawdzić... bezpieczniki na klemie plusowej - czy któryś może nie jest dokręcony, czy styk przypalony itd.
To tak na początek, aby wykluczyć błąd zasilania kablami głównych zasilań (a parę ich jest).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
oggie
Zarejestrowani

op Ok. Powróciłem z garażu. Klema wygląda wizualnie ok, żadnych śladów nadpaleń ani luźnych śrubek.
Auto rano odpaliło jakby nigdy nic.

Odpowiedz
ko-ma
Zarejestrowani

Podejrzewam, że wyświetlane błędy są fałszywką powodowaną jakimiś wahaniami napięć zasilania.
Jeśli nadal będą powracać - szukał bym jeszcze w skrzynce zabezpieczeń i przekaźników, oraz w połączeniach masy.
A na razie jeździć, skoro jeździ.
Nasz Grand od roku jeździ ze świecącym serwisem, przyczyna niemożliwa do ustalenia (podejrzewam, że założony alternator "nie lubi się" z elektroniką samochodu ze względu na brak złącza sterującego).

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
oggie
Zarejestrowani

op Na zimnym od zawsze się ten silnik trochę trząsł (od zawsze = u mnie od roku), po rozgrzaniu chodził zawsze dobrze.
W styczniu padło KZFR - robiłem z rozrządem w ASO, aż mi się wierzyć nie chce, że po pół roku by siadło (0340...)

Obecnie w błędach jest już adnotacja "historical failure: yes; current failure: no".
Skasować ich jednak ni piernika nie mogę.

Ehh. Na poniedziałek dopiero umówiłem wizytę u elektryka. Zasypany robotą.

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości