Witaj gościu!
Zarejestruj się bądź zaloguj i odblokuj dostęp do wszystkich działów forum

Ikona hamulca na wyświetlaczu - MaxiECU czy tylko CLIP


PrzemoSKCE
Zarejestrowani

op Hej, słuchajcie chciałem sobie w końcu włączyć ikonę hamulca ręcznego na wyświetlaczu.
Kiedyś była wyłączona jak miałem problemy z kotką R2 i od tamtego czasu nie mam informacji na wyświetlaczu czy hamulec jest zaciągnięty czy też nie.
Niby to nic nie boli ale w końcu możnabyłoby to włączyć.
W między czasie myślę też o zakupieniu programu diagnostycznego bo u mnie w Skierniewicach to nie znam nikogo kto ma Clipa.


I tu pytanie, czy mogę np. użyć MaxiECU żeby pozmieniać parametry wyświetlacza i włączyć tę ikonę hamulca? 
Ma ktoś może MaxiECU i może to sprawdzić?
Czy tylko i wyłącznie wchodzi w grę CLIP i nie ma innych opcji. 
Co myślicie?

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Maxiecu włączy kontrolkę hamulca elektrycznego. Trzeba wejść w licznik i zaznaczyć rodzaj hamulca.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • PrzemoSKCE
PrzemoSKCE
Zarejestrowani

op
(16-04-2019, 18:44)andrzejwa napisał(a): Maxiecu włączy kontrolkę hamulca elektrycznego. Trzeba wejść w licznik i zaznaczyć rodzaj hamulca.


Dzięki Andrzej.

Z tego co widzę to Maxiecu to koszt 450zł. 
CLIPa można kupić już za 500zł,przy czym jest coś takiego jak werjsa GOLD która jest już dużo droższa.
Wiesz może czym się różni werjsa GOLD od "zwykłej"?
pio555 napisał 16-04-2019, 21:30:
o Clipie jest odpowiedni watek i tam pisz

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-04-2019, 21:30 przez pio555.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Wcale nie musisz wchodzić w koszty. Wystarczy kupić elm 327 za 40 zł i ściągnąć darmowy DDT4All i też zmienisz w liczniku rodzaj hamulca.

Odpowiedz
[-] 1 użytkownik postawił piwo użytkownikowi andrzejwa za ten post post:
  • PrzemoSKCE
ko-ma
Zarejestrowani

(16-04-2019, 21:03)PrzemoSKCE napisał(a): Z tego co widzę to Maxiecu to koszt 450zł. 
CLIPa można kupić już za 500zł,przy czym jest coś takiego jak werjsa GOLD która jest już dużo droższa.

Odnośnie kosztu - MaxiEcu ma w pełni legalne, licencjonowane oprogramowanie.
Przy użytku w firmie - cenne.
No i pełna obsługa kilkudziesięciu marek samochodów.
Plus dość częste aktualizacje i rozszerzenia.

Scenic II Ph II 1,5 dci 105 KM / Megane III Coupe Ph1 1,5 dci 90 KM


Scenic II Ph II (+), GrandScenic II Ph I, Polonez Caro+, Gaz 69M, Syrena R-20, Renault Megane Coupe III Ph I
Odpowiedz
PrzemoSKCE
Zarejestrowani

op
(17-04-2019, 05:44)andrzejwa napisał(a): Wcale nie musisz wchodzić w koszty. Wystarczy kupić elm 327 za 40 zł i ściągnąć darmowy DDT4All i też zmienisz w liczniku rodzaj hamulca.


Super. O to mi właśnie chodziło. Potrzebuję coś na własny użytek i wydawanie ~500zł trochę boli.
Jeśli można zmienić ten rodzaj licznika przez DDT4ALL to mi w 100% wystarcza.
Już szukam w necie jakiegoś manuala do DDT4ALL.

Dzięki!

(17-04-2019, 06:57)ko-ma napisał(a):
(16-04-2019, 21:03)PrzemoSKCE napisał(a): Z tego co widzę to Maxiecu to koszt 450zł. 
CLIPa można kupić już za 500zł,przy czym jest coś takiego jak werjsa GOLD która jest już dużo droższa.

Odnośnie kosztu - MaxiEcu ma w pełni legalne, licencjonowane oprogramowanie.
Przy użytku w firmie - cenne.
No i pełna obsługa kilkudziesięciu marek samochodów.
Plus dość częste aktualizacje i rozszerzenia.

Dlatego pomyślałem o MaxiECU, ale potrzebuję to na własny prywatny użytek więc ta licencja to tak średnio mi potrzebna :-)
Spróbuję najpierw DDT4ALL, może będzie wystarczające na moje potrzeby.

Dzięki za rady!

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-04-2019, 07:42 przez PrzemoSKCE.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

(17-04-2019, 07:39)PrzemoSKCE napisał(a): Spróbuję najpierw DDT4ALL, może będzie wystarczające na moje potrzeby.
Na pewno zrobi więcej niż maxiecu, ostrożnie podchodzić z konfiguracjami, dobrze przetłumaczyć by być pewnym opcji którą się zmienia. Najpierw poćwicz w domu w wersji demo, później podłącz do samochodu.
Ecu licznika do "Cluster/TDB" a hamulec zmieniasz w zakładce "type de frein de parking" ustawiając: FPA-elektryczny ręczny, FPM-mechaniczny ręczny.
Ja korzystam z ELM 327 na chipie PIC18F25K80 z BT.

Odpowiedz
PrzemoSKCE
Zarejestrowani

op Sprawdziłem przez DDT4ALL ten hamulec ręczny i mam ustawione FPA w pozycji: type de frein de parking
Czyli tak jak trzeba a tej ikony że hamulec jest zaciągnięty nie ma.
Macie jakieś inne pomysły gdzie to może siedzieć? Ikona na pewno działa bo przy odpalaniu samochodu zapala się na chwilkę razem z resztą innych.

Sam hamulec działa jak należy (sam się zaciąga, sam zwalnia etc). Tyle że nie ma informacji na wyświetlaczu.

Hej, właśnie doczytałem się, że oprócz tej czerwonej ikony powinny się jeszcze pojawiać komunikaty że hamulec jest zaciągniety lub nie.
U mnie tego w ogóle nie ma.
Może jakieś komunikaty trzeba gdzieś włączyć?

(Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-04-2019, 18:50 przez PrzemoSKCE.)

Odpowiedz
andrzejwa
Zarejestrowani

Żeby licznik wyświetlał kontrolkę ręcznego elektrycznego musi otrzymać taką informację z modułu UCH kabiny. Z kolei moduł UCH otrzymuję te informację z modułu ręcznego poprzez kostkę R2. Szukałbym przyczyny w kostce R2 na pinie 2 i 3, tymi pinami moduł hamulca przesyła informację o zaciągnięciu do sieci CAN.

Odpowiedz
PrzemoSKCE
Zarejestrowani

op Tyle że kostkę R2 już dawno naprawiłem, tyle że nigdy nie chciało mi się po naprawie bawić z tym wyświetlaniem informacji na liczniku.
Zaraz po kupieniu tego szczeniaka byłem w ASO i poprosiłem ich żeby mi to wyświetlanie włączyli. Powiedzieli mi że włączyli ale pojawił się komunikat o błędzie hamulca i zaśpiewali x..set zł za naprawę. Kazałem im wyłączyć to wyświetlanie jak było i sam tę kostę z Waszą pomocą z forum naprawiłem. Czyli jakimś cudem gdzieś się to przełącza. Czy możliwe jest że moduł UCH kabiny ma jakieś ustawienie które jest za to odpowiedzialne?

A jeśli dalej kostka R2 na pinach 2/3 jest walnięta, to czy nie powinień drzeć się że hamulec nie działa prawidłowo?

Trochę francuzy przekombinowali z tym ręcznym :-)

Odpowiedz




Użytkownicy przeglądający ten wątek:

1 gości